Gå til innhold

Må ut av Norge fordi faren døde


Sør

Anbefalte innlegg

Gjest Persille

Jeg synes alltid det er morsomt med selvoppnevnte "vinnere" i diskusjoner. Hvis du mener at du har "vunnet" noe så skrik det gjerne ut for verden.

Personlig så ser jeg ingen "ære" i å røske en 15 åring og en 17 åring (som akkurat har mistet faren deres) vekk fra skole, familie og venner, for å sende dem halvveis rundt jorden mot deres vilje.

Det er nedrighet og ondskapsfullt, og jeg håper jeg slipper å synke så lavt som deg at jeg ønsker å behandle barn på den måten.

Men flink til å akseptere andres lidelse, det er du. Det skal du ha.

"Jeg synes alltid det er morsomt med selvoppnevnte "vinnere" i diskusjoner. Hvis du mener at du har "vunnet" noe så skrik det gjerne ut for verden."

* Tror kanskje ikke du er den rette til å kritisere dette punktet, men la gå. Jeg sa ikke jeg vant, jeg sa at slaget var tapt for deg.

"Personlig så ser jeg ingen "ære" i å røske en 15 åring og en 17 åring (som akkurat har mistet faren deres) vekk fra skole, familie og venner, for å sende dem halvveis rundt jorden mot deres vilje."

* Vi vet ikke om de kom hit av fri vilje heller. Familien har de i Pakistan og skal tilbake til - det samme med skolen. Dessuten har jeg ikke forsøkt å påberope meg ære...

"Det er nedrighet og ondskapsfullt, og jeg håper jeg slipper å synke så lavt som deg at jeg ønsker å behandle barn på den måten."

* Jeg kan komme på langt verre ting å gjøre mot barn enn å sende dem tilbake til familien og hjemlandet deres. Dessuten har det ikke en eneste gang vært snakk om hva _jeg_ ønsker, det handler om hva som er rett i forhold til norsk lov - og det er vel den vi forholder oss til?

"Men flink til å akseptere andres lidelse, det er du. Det skal du ha. "

Det er mange som lider i verden. Disse to guttene er ikke blant dem. Alle problemer er store for dem som er midt oppi dem - men ser man objektivt på det er det kanskje ikke så ille likevel. Spør du er 12-åring er antagelig verden i ferd med å gå under bare fordi h*n har feil klær, en lidelse stor og betydelig - men satt i litt perspektiv; ikke så ille...

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 222
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    94

  • Goliath

    26

  • cecily

    7

  • Ade|ina

    5

Mest aktive i denne tråden

"Jeg synes alltid det er morsomt med selvoppnevnte "vinnere" i diskusjoner. Hvis du mener at du har "vunnet" noe så skrik det gjerne ut for verden."

* Tror kanskje ikke du er den rette til å kritisere dette punktet, men la gå. Jeg sa ikke jeg vant, jeg sa at slaget var tapt for deg.

"Personlig så ser jeg ingen "ære" i å røske en 15 åring og en 17 åring (som akkurat har mistet faren deres) vekk fra skole, familie og venner, for å sende dem halvveis rundt jorden mot deres vilje."

* Vi vet ikke om de kom hit av fri vilje heller. Familien har de i Pakistan og skal tilbake til - det samme med skolen. Dessuten har jeg ikke forsøkt å påberope meg ære...

"Det er nedrighet og ondskapsfullt, og jeg håper jeg slipper å synke så lavt som deg at jeg ønsker å behandle barn på den måten."

* Jeg kan komme på langt verre ting å gjøre mot barn enn å sende dem tilbake til familien og hjemlandet deres. Dessuten har det ikke en eneste gang vært snakk om hva _jeg_ ønsker, det handler om hva som er rett i forhold til norsk lov - og det er vel den vi forholder oss til?

"Men flink til å akseptere andres lidelse, det er du. Det skal du ha. "

Det er mange som lider i verden. Disse to guttene er ikke blant dem. Alle problemer er store for dem som er midt oppi dem - men ser man objektivt på det er det kanskje ikke så ille likevel. Spør du er 12-åring er antagelig verden i ferd med å gå under bare fordi h*n har feil klær, en lidelse stor og betydelig - men satt i litt perspektiv; ikke så ille...

God natt :)

Som sagt - de er hjemme.

For øvrig er det fint hvis du holder deg til sak, istedet for å preike om "Sør".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt - de er hjemme.

For øvrig er det fint hvis du holder deg til sak, istedet for å preike om "Sør".

Jeg tror du tjener mer på å la være å besvare et slik velskrevet innlegg, enn å bare bekrefte hvor mye Persille har dengt deg ned i støvlene med slike plumpe kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du tjener mer på å la være å besvare et slik velskrevet innlegg, enn å bare bekrefte hvor mye Persille har dengt deg ned i støvlene med slike plumpe kommentarer.

Tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du?

Det er morsom å se deg og henne, med kontrastene som oppstår når to fra motsatt ende av IQ-skalaen møtes til diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt - de er hjemme.

For øvrig er det fint hvis du holder deg til sak, istedet for å preike om "Sør".

he-he-he...og det sier DU i denne tråden!

Du er ikke SANN...

Og det er vel nettopp det du ikke er. Full av løgn derimot...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor skriver jeg det?

Poenget er selvsagt at de har sitt hjem her, og da bør de få bo her hvis de ønsker det.

Du prater bare rør og ror som jeg har sett deg ro få ganger før Sør.

Og du graver deg stadig lenger ned i søla for hvert innlegg du skriver.

Tror ikke det er så mange som tar deg seriøst her lenger....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du prater bare rør og ror som jeg har sett deg ro få ganger før Sør.

Og du graver deg stadig lenger ned i søla for hvert innlegg du skriver.

Tror ikke det er så mange som tar deg seriøst her lenger....:-)

Fint hvis du kan diskutere sak", istedet for din evinnelige bullshit om "Sør".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint hvis du kan diskutere sak", istedet for din evinnelige bullshit om "Sør".

Skal du og det du skriver kommenteres, så er det vanskelig å unngå at kommentarene reflekterer den bullshitten du lirer av deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke?

Når man har studert her i 3 år, har venner, familie og bekjente her, så er det åpenbart "hjemme".

Med vennlig hilsen

Det holder ikke i mine øyne. De har fått hjelp, ikke et nytt hjemland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder ikke i mine øyne. De har fått hjelp, ikke et nytt hjemland.

Ja, man har gitt dem et nytt hjemland. Det har selvsagt intet for seg å kaste barn ut på den måten.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, man har gitt dem et nytt hjemland. Det har selvsagt intet for seg å kaste barn ut på den måten.

Med vennlig hilsen

Jeg er tilhenger av å være langt mer restriktive med å dele ut norsk statsborgerskap. Folk skal få hjelp, selvfølgelig, men når hjelpebehovet ikke er til stede mer, så skal de hjem. Og ja, hjem er deres fødeland.

Og reiser folk med hjelpebehov på ferie til hjemlandet sitt, skulle de mistet all form for hjelp. Men det er en annen sak egentlig.

Det er også en annen sak at jeg synes det er latterlig å synes synd på utviste som ikke reiser og som ikke får støtte til mat eller bolig.

*venter på motangrep*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tilhenger av å være langt mer restriktive med å dele ut norsk statsborgerskap. Folk skal få hjelp, selvfølgelig, men når hjelpebehovet ikke er til stede mer, så skal de hjem. Og ja, hjem er deres fødeland.

Og reiser folk med hjelpebehov på ferie til hjemlandet sitt, skulle de mistet all form for hjelp. Men det er en annen sak egentlig.

Det er også en annen sak at jeg synes det er latterlig å synes synd på utviste som ikke reiser og som ikke får støtte til mat eller bolig.

*venter på motangrep*

Mennesker som bor er (uavhengig av hvor de er født) er ressurser, og ikke "problemer" vi skal forsøke å deportere så snart vi bare finner en eller annen unnskyldning.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som bor er (uavhengig av hvor de er født) er ressurser, og ikke "problemer" vi skal forsøke å deportere så snart vi bare finner en eller annen unnskyldning.

Med vennlig hilsen

Det der kunne vært et godt argument, men det er det ikke. Jeg ser ikke på dem som problemer, men mennesker som oppholder seg i et annet land så lenge de ikke kan være i sitt eget. Når de kan reise hjem igjen så ser jeg på Norges hjelpebehov som opphevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der kunne vært et godt argument, men det er det ikke. Jeg ser ikke på dem som problemer, men mennesker som oppholder seg i et annet land så lenge de ikke kan være i sitt eget. Når de kan reise hjem igjen så ser jeg på Norges hjelpebehov som opphevet.

Hva slags argumentasjon er det? Er folk "forpliktet" til å bo i deres eget land?

Jeg har bodd i ca 5 forskjellige land - minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags argumentasjon er det? Er folk "forpliktet" til å bo i deres eget land?

Jeg har bodd i ca 5 forskjellige land - minst.

Det har ikke noe med denne saken å gjøre. Det regner jeg med var av fri vilje at du bodde i utlandet, eller mener du at du har fått minst fem ulike statsborgerskap og er nå norsk statsborger atter en gang? Staten er ansvarlige for sine egne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke noe med denne saken å gjøre. Det regner jeg med var av fri vilje at du bodde i utlandet, eller mener du at du har fått minst fem ulike statsborgerskap og er nå norsk statsborger atter en gang? Staten er ansvarlige for sine egne.

Selvsagt var det av fri vilje jeg bodde i utlandet. Hva så?

Å flytte unger (som attpåtil har mistet faren) med tvang til andre siden av jorden, er både ondskapsfullt og uhensiktsmessig paragrafrytteri.

De utgjør åpenbart ikke noen "fare for riket", men er tvertimot en ressurs vi burde ta vare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt var det av fri vilje jeg bodde i utlandet. Hva så?

Å flytte unger (som attpåtil har mistet faren) med tvang til andre siden av jorden, er både ondskapsfullt og uhensiktsmessig paragrafrytteri.

De utgjør åpenbart ikke noen "fare for riket", men er tvertimot en ressurs vi burde ta vare på.

Nå ville jeg vel tro at akkurat disse ungene har bodd mesteparten av sitt liv i sitt hjemland og ikke i Norge.

Det har betydning hvorfor en bor i utlandet. Kommer en til Norge fordi en er avhengig av beskyttelse og mest sannsynlig også penger, så er det noe helt annet enn å jobbe eller studere i utlandet. Bolandet har dermed ikke noen forpliktelser, noe som er tilfelle når en ikke har mulighet til å bo i eget land.

Kan de bo hjemme, så skal de bo hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...