Gå til innhold

Må ut av Norge fordi faren døde


Sør

Anbefalte innlegg

Når de nettopp har mistet faren, så er kanskje moren og resten av deres nærmeste familie de beste til å ta vare på dem videre.

Pakistan er vel neppe det verste landet å bo i.....og det står intet om hvordan resten av deres familie har det i Pakistan.

En gang til (fra artikkelen):

"Beskjeden har guttene fått i et brev fra Oslo, og de har ikke fått anledning til å legge fram saken sin eller fortelle at deres hjem, venner og familie i praksis befinner seg i Rogaland."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 222
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    94

  • Goliath

    26

  • cecily

    7

  • Ade|ina

    5

Mest aktive i denne tråden

En gang til (fra artikkelen):

"Beskjeden har guttene fått i et brev fra Oslo, og de har ikke fått anledning til å legge fram saken sin eller fortelle at deres hjem, venner og familie i praksis befinner seg i Rogaland."

Men er det moren - er hun i live? Er det onkler og tanter, fettere og kusiner eller hvem er det som bor i Rogaland?

Er moren og besteforelder i live, og bor i pakistan, så ser jeg ingen grunn til at guttene skal ha det bedre her.

Det hadde jo vært greit å vite såpass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det moren - er hun i live? Er det onkler og tanter, fettere og kusiner eller hvem er det som bor i Rogaland?

Er moren og besteforelder i live, og bor i pakistan, så ser jeg ingen grunn til at guttene skal ha det bedre her.

Det hadde jo vært greit å vite såpass.

At de ønsker å bo her, er vel bevis nok for at de har det bedre her?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de ønsker å bo her, er vel bevis nok for at de har det bedre her?

Med vennlig hilsen

Nei det er det ikke. Og det er ikke alltid man får det som man vil her i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er det ikke. Og det er ikke alltid man får det som man vil her i livet.

Du skrev: "så ser jeg ingen grunn til at guttene skal ha det bedre her."

Jeg svarte på dette.

Nei, det er ikke alltid man får det som man vil, men jeg ser ikke relevansen av det i denne sammenhengen. Her er det intet som hindrer, annet enn paragrafrytteri.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de nettopp har mistet faren, så er kanskje moren og resten av deres nærmeste familie de beste til å ta vare på dem videre.

Pakistan er vel neppe det verste landet å bo i.....og det står intet om hvordan resten av deres familie har det i Pakistan.

Joda, saken har nok mange sider, som vi ikke får kunnskap om.

...

Uten at jeg kjenner denne konkrete saken, er det utbredt svindel med identitet i familiegjenforeningssaker.

Ta en titt på denne linken:

http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=241812

I Danmark var to av tre søknader om familiegjenforening falske. De var ikke i familie i det hele tatt. Det gjaldt somaliere riktignok, men dette viser at det ikke alltid er så enkelt å skille skit og kanel i slike saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Persille

Hadde vi reagert like sterkt om dette var norske unger som ble sendt hjem fra et annet land?

Hypotetisk;

Far er etterlyst og rømmer til et land uten utvekslingsavtale med Norge. Far dør, barna kan ikke forsørge seg selv, landet vil ikke forsørge dem, de er ikke myndige - og blir følgelig sendt hjem.

Hadde dette vært jenter hadde jeg vært langt mer bekymret.Pakistan er ikke et dårlig land å leve i for gutter - de får skolegang, jobb, og har som oftest familie rundt seg som bidrar om det er problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev: "så ser jeg ingen grunn til at guttene skal ha det bedre her."

Jeg svarte på dette.

Nei, det er ikke alltid man får det som man vil, men jeg ser ikke relevansen av det i denne sammenhengen. Her er det intet som hindrer, annet enn paragrafrytteri.

Med vennlig hilsen

Men er det moren - er hun i live? Er det onkler og tanter, fettere og kusiner eller hvem er det som bor i Rogaland?

Er moren og besteforelder i live, og bor i pakistan, så ser jeg ingen grunn til at guttene skal ha det bedre her.

Det hadde jo vært greit å vite såpass.

Går det an å få svar på dette, eller vet du ikke?

Det har ganske så mye med saken å gjøre - syntes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de ønsker å bo her, er vel bevis nok for at de har det bedre her?

Med vennlig hilsen

Langt i fra, og selvsagt ikke!

Det finnes drøssevis med kyniske voksne som gjerne misbruker både sine egne og andres barn for å kunne bli her og snylte på velferdsamfunnet. Faktisk er det flere tegn på det i denne saken også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vi reagert like sterkt om dette var norske unger som ble sendt hjem fra et annet land?

Hypotetisk;

Far er etterlyst og rømmer til et land uten utvekslingsavtale med Norge. Far dør, barna kan ikke forsørge seg selv, landet vil ikke forsørge dem, de er ikke myndige - og blir følgelig sendt hjem.

Hadde dette vært jenter hadde jeg vært langt mer bekymret.Pakistan er ikke et dårlig land å leve i for gutter - de får skolegang, jobb, og har som oftest familie rundt seg som bidrar om det er problemer.

"hjem"? De ER hjemme.

Og hvorfor ville du ikke reagert likt om de var nordmenn?

===

Faktisk så er barnedødeligheten for gutter i (hovedsakelig muslimske) Pakistan *høyere* enn barnedødeligheten for jenter i (hovedsakelig hinduistiske) India.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, saken har nok mange sider, som vi ikke får kunnskap om.

...

Uten at jeg kjenner denne konkrete saken, er det utbredt svindel med identitet i familiegjenforeningssaker.

Ta en titt på denne linken:

http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=241812

I Danmark var to av tre søknader om familiegjenforening falske. De var ikke i familie i det hele tatt. Det gjaldt somaliere riktignok, men dette viser at det ikke alltid er så enkelt å skille skit og kanel i slike saker.

Og hvilken relevans har "svindlende somaliere" med denne saken å gjøre?

"Beklager, dere må tilbake til Pakistan, fordi det viste seg at noen somaliere i Danmark ikke var i slekt likevel."

Irrelevant forsøk på å flytte fokus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det moren - er hun i live? Er det onkler og tanter, fettere og kusiner eller hvem er det som bor i Rogaland?

Er moren og besteforelder i live, og bor i pakistan, så ser jeg ingen grunn til at guttene skal ha det bedre her.

Det hadde jo vært greit å vite såpass.

Går det an å få svar på dette, eller vet du ikke?

Det har ganske så mye med saken å gjøre - syntes jeg.

Hei,

Jeg aner ikke, og det er egentlig ikke så relevant. Ungen BOR jo her; foreldrene kan være skilt eller moren kan være død for det vi vet.

Uansett er det ingen grunn til å utvise barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt i fra, og selvsagt ikke!

Det finnes drøssevis med kyniske voksne som gjerne misbruker både sine egne og andres barn for å kunne bli her og snylte på velferdsamfunnet. Faktisk er det flere tegn på det i denne saken også.

Ja, den slemme slemme faren var faktisk så kynisk at han døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er det moren - er hun i live? Er det onkler og tanter, fettere og kusiner eller hvem er det som bor i Rogaland?

Er moren og besteforelder i live, og bor i pakistan, så ser jeg ingen grunn til at guttene skal ha det bedre her.

Det hadde jo vært greit å vite såpass.

Går det an å få svar på dette, eller vet du ikke?

Det har ganske så mye med saken å gjøre - syntes jeg.

Jeg tror han vet det, men ikke vil skrive det. Sannsynligvis er moren og kanske andre voksne slektninger også her, og skal hjem sammen med dem.

Hele saken handler derfor om voksne som skyver barn foran seg, slik det finnes mange eksempler på i slike saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den slemme slemme faren var faktisk så kynisk at han døde.

Først misbruker du barn for å kritisere et korrekt vedtak i utlendingsnemda, deretter en død mann.

Igjen ute å beviser ditt lavmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvilken relevans har "svindlende somaliere" med denne saken å gjøre?

"Beklager, dere må tilbake til Pakistan, fordi det viste seg at noen somaliere i Danmark ikke var i slekt likevel."

Irrelevant forsøk på å flytte fokus!

Det er ikke irrelevant.

Det viser at saken ikke alltid er så enkel som den fremstilles i avisene, og at det er mye svindel ute og går.

Det kan være greit å huske før vi korser oss over enkelttilfeller i dette landet, som tross alt ligger helt i europatoppen når det gjelder asylsøkere, relativt sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg aner ikke, og det er egentlig ikke så relevant. Ungen BOR jo her; foreldrene kan være skilt eller moren kan være død for det vi vet.

Uansett er det ingen grunn til å utvise barn.

????

Barn blir utvist sammen med sine foreldre daglig.

Hvis du seriøst mener det ikke er relevant for saken og for et barn hvor foreldrene og andre nære slektninger er, burde du kanskje vurdere å skifte piller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

"hjem"? De ER hjemme.

Og hvorfor ville du ikke reagert likt om de var nordmenn?

===

Faktisk så er barnedødeligheten for gutter i (hovedsakelig muslimske) Pakistan *høyere* enn barnedødeligheten for jenter i (hovedsakelig hinduistiske) India.

Med vennlig hilsen

"hjem"? De ER hjemme.

- Nei, hjemmet deres er i Pakistan. Norge er der de har oppholdt seg midlertidig fordi faren deres ikke kunne være i hjemlandet. Kynisk men: nå er han død - så problemet er ute av verden og de kan reise hjem igjen.

Mener å huske at du senest i forrige uke sa noe om at man ikke kunne dømme mennesker pga handlinger begått av andre? Da gjelder vel det nå også? Faren har gjort noe han ikke skulle og måtte flykte, det er ingen fare for sønnene - de skal jo ikke dømmes/lide for noe faren har gjort, og kan trygt reise hjem igjen. Eller?

"Og hvorfor ville du ikke reagert likt om de var nordmenn?"

- Jeg sa ikke at jeg ikke ville gjort det, jeg spurte _om_ vi ville gjort det.

===

"Faktisk så er barnedødeligheten for gutter i (hovedsakelig muslimske) Pakistan *høyere* enn barnedødeligheten for jenter i (hovedsakelig hinduistiske) India."

- Her er det vel ikke snakk om 15, og 17 år gamle mennesker, men _små_ barn, les: spebarn... Dessuten er vel ikke det særlig relevant? Om det er vanlig at små barn dør pga underernæring eller annet, så gjelder ikke dette disse to guttene. Og antagelig har de familie som kan ta seg av dem - har aldri noen gang hørt om pakistanske menn uten noen form for familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Ja, den slemme slemme faren var faktisk så kynisk at han døde.

Nei, så kynisk at han misbrukte barna sine for å få bli i Norge (muligens), _uheldigvis_ for dem døde han.

Sier ikke at det er tilfellet her, men det er det som menes med kynismen i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"hjem"? De ER hjemme.

- Nei, hjemmet deres er i Pakistan. Norge er der de har oppholdt seg midlertidig fordi faren deres ikke kunne være i hjemlandet. Kynisk men: nå er han død - så problemet er ute av verden og de kan reise hjem igjen.

Mener å huske at du senest i forrige uke sa noe om at man ikke kunne dømme mennesker pga handlinger begått av andre? Da gjelder vel det nå også? Faren har gjort noe han ikke skulle og måtte flykte, det er ingen fare for sønnene - de skal jo ikke dømmes/lide for noe faren har gjort, og kan trygt reise hjem igjen. Eller?

"Og hvorfor ville du ikke reagert likt om de var nordmenn?"

- Jeg sa ikke at jeg ikke ville gjort det, jeg spurte _om_ vi ville gjort det.

===

"Faktisk så er barnedødeligheten for gutter i (hovedsakelig muslimske) Pakistan *høyere* enn barnedødeligheten for jenter i (hovedsakelig hinduistiske) India."

- Her er det vel ikke snakk om 15, og 17 år gamle mennesker, men _små_ barn, les: spebarn... Dessuten er vel ikke det særlig relevant? Om det er vanlig at små barn dør pga underernæring eller annet, så gjelder ikke dette disse to guttene. Og antagelig har de familie som kan ta seg av dem - har aldri noen gang hørt om pakistanske menn uten noen form for familie.

Nei, men nå bor de her, og det bør de selvsagt få fortsette med. De er ikke "pakker", og når man har bodd et sted (og gått på skole) i 3 år, så er det "hjemme" etter enhver fornuftig definisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...