Gå til innhold

Farlig å trene før 18 år?


Gjest Treningsglad

Anbefalte innlegg

Gjest Treningsglad

Hei!

Jeg er en gutt på 17 år som har trent i 1 1/2 år.

Forleden så sa noen til meg at det var farlig å trene stryke/vekter før en var 18 år,fordi kroppen ikke er skikkelig utvokst,stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest John Gunnar Oppheim

Hei!

Du kan trene med god samvittighet. Trening er bare sunt og godt for alle mennesker i alle aldregrupper. Fysisk aktivitet er en forutsetning for at et barn skal vokse opp og bli sunt og sterkt. Bare pass på å trene riktig, slik at du unngår overtrening og skader.

http://home.enitel.no/trening/

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Du kan trene med god samvittighet. Trening er bare sunt og godt for alle mennesker i alle aldregrupper. Fysisk aktivitet er en forutsetning for at et barn skal vokse opp og bli sunt og sterkt. Bare pass på å trene riktig, slik at du unngår overtrening og skader.

http://home.enitel.no/trening/

Vennlig hilsen

Enig med JGO - poenget er å holde belastningen på et nivå som kroppen kan tåle! For den helt unge utøveren ville jeg nok ha forsøkt å moderere maksimalbelastningen en smule, men for en på din alder med et visst treningsgrunnlag kan man løsne mer på tøylene. Men dersom jeg ikke forveksler deg med en annen har du tidligere hatt spørsmål om overtrening/ muskelverk i forb. med treninga..? Dette kan selvfølgelig oppstå uavhengig av alder, men husk å la kroppen få tid til å hente seg inn, da!

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...