Gå til innhold

utvide abortgrensen


Fane

Anbefalte innlegg

Nei - hvorfor synes du det? - hvorfor vil de som vil leve i strid med Bibelen oppsøke de miljøene som fordømmer denslags?

De homofile har det jaggu bedre utenfor Kirken, synes jeg. Kirken er menneskeskapt - med alle fordommer og regler og lover og fordømming - finnes det en GUD - så tror jeg ikke det er ment sånn - og da bør man holde seg unna...

,,,,men det er min personlige mening.

På Nytt på nytt i kveld var det vel en som sa at det også er teit for en alkoholiker å melde seg inni en vinklubb - som han muslimen som vil bli medlem av KrF.

Jeg synes det fordi det finnes mange kristne homofile, og jeg ser ingen grunn til å stenge dem ute fra kirken. De har sine grunner til å ønske å være en del av kirken, og ifl. norsk lov en rett til det. Jeg mener at denne utestengingen er ulovlig, og etisk uforsvarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 274
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    35

  • flisa

    30

  • Goliath

    21

  • morsan

    19

Mest aktive i denne tråden

Hei,

KrF er faktisk det partiet med størst antall muslimske medlemmer. De kan være medlemmer, man kan ikke ha verv, etter det jeg husker.

===

Det er dog noe helt annet når en ***STATS***-kirke diskriminerer, enn hvis en liten sekt gjør det.

Med vennlig hilsen

En liten sekt har ikke lov å diskriminere heller, men det er riktig det er enda verre når statskirken gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare mors ønsker alene, men hennes vurdering av hvordan det vil bli for evt. barn. Jeg har lang erfaring med psykisk utviklingshemmede, og jeg ville selv ikke nølt med å ta abort hvis jeg viste at jeg bar på et foster med funksjonshemning. Har netopp snakket med en gammel dame hvor hennes eneste sønn har Downs syndrom. Hun sier rett ut at de som sier at det er greit å få slike barn, ikke vet hva de snakker om. Hun er ved veis ende, og vet hva hun snakker om.

I Son er det en med Downs syndrom som har sertifikat! - han lever et fullverdig og godt liv. Og jeg kjenner en bedrift hvor det er mange med Downs som har flotte jobber. og ikke bare "lissomjobber".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er et godt og fullverdig liv? Jeg snakker om en mor ved veis ende, som har viet sitt liv til å kjempe for sønnen sin. Hun har gjort en kjempejobb, og kan være fornøyd med det. Hun snakker av erfaring. Hun er nå engstelig for hvordan livet vil bli for han når hun dør. Og han har for lengst flyttet hjemmefra.

Som midtveis i livet, så forstår jeg henne godt. Jeg synes det er interessant å høre hennes meninger og syn. Ingen mor kan være mer glad i sin sønn enn hun er. Derfor har hun disse meningene.

Jeg har ikke nektet henne å ha disse meningene, men jeg finner det søkt av deg å bruke de som argumentasjon i en debatt om utvidet abortgrense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har Downs nå lever helt andre liv enn de som bel født for 50 år siden.

Ja og det er bl.a. takket være denne damen. Det endrer ikke på hennes bekymringer for sønnen når hun dør. Da har han ingen familie, og det har ikke noe med de ytre omstendighetene å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og det er bl.a. takket være denne damen. Det endrer ikke på hennes bekymringer for sønnen når hun dør. Da har han ingen familie, og det har ikke noe med de ytre omstendighetene å gjøre.

Tja - man vil vel aldri dø fra ungene sine - man ønsker vel ikke at de aldri var født for det??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I Son er det en med Downs syndrom som har sertifikat! - han lever et fullverdig og godt liv. Og jeg kjenner en bedrift hvor det er mange med Downs som har flotte jobber. og ikke bare "lissomjobber".

Jeg snakker om en mor med en psykisk utviklingshemmet sønn. Diagnosen er for såvidt ikke interessant. Jeg er enig med henne i at jeg ville ikke frivillig ha valgt å bære fram slikt barn, etter å ha blitt kjent med utallige mennesker med forskjellig funksjonshemning.

Jeg har også snakket med mange voksne som deler mitt syn, og som har lang og forskjellig erfaring fra både jobb og privatliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker om en mor med en psykisk utviklingshemmet sønn. Diagnosen er for såvidt ikke interessant. Jeg er enig med henne i at jeg ville ikke frivillig ha valgt å bære fram slikt barn, etter å ha blitt kjent med utallige mennesker med forskjellig funksjonshemning.

Jeg har også snakket med mange voksne som deler mitt syn, og som har lang og forskjellig erfaring fra både jobb og privatliv.

Det høres JÆVLIG ut at foreldre ønsker at de barna de har fått ikek skulle vært født - jeg klarer ikke å forstå det. SYKT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja - man vil vel aldri dø fra ungene sine - man ønsker vel ikke at de aldri var født for det??????

Jeg ønsker å dø før ungene mine. Det er det naturlige. Jeg tror ikke at mine foreldre sliter med tanken på å dø fra meg eller søsknene mine, og vet at de ønsker å dø før oss også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres JÆVLIG ut at foreldre ønsker at de barna de har fått ikek skulle vært født - jeg klarer ikke å forstå det. SYKT

Jeg skriver at hun sier at de mødrene som frivillig velger å bære fram funksjonshemmede barn ikke vet hvilket liv de eller barna går til. Hun er ærlig og oppriktig, og har vært kjent for å kjempe hardt for sitt barn og andres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke nektet henne å ha disse meningene, men jeg finner det søkt av deg å bruke de som argumentasjon i en debatt om utvidet abortgrense.

Du trenger ikke å diskutere med meg hvis du ikke liker argumentene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver at hun sier at de mødrene som frivillig velger å bære fram funksjonshemmede barn ikke vet hvilket liv de eller barna går til. Hun er ærlig og oppriktig, og har vært kjent for å kjempe hardt for sitt barn og andres.

Bor du i Østfold? - for da kan vi jo drive valgkamp sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å diskutere med meg hvis du ikke liker argumentene mine.

....det hadde vel neppe kunne kalles en diskusjon hvis jeg hadde likt de.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det fordi det finnes mange kristne homofile, og jeg ser ingen grunn til å stenge dem ute fra kirken. De har sine grunner til å ønske å være en del av kirken, og ifl. norsk lov en rett til det. Jeg mener at denne utestengingen er ulovlig, og etisk uforsvarlig.

Ekteskap som inngåes i kirken, bli velsignet. Det er vel deri det ligger.

Det får greie seg med partnerskap, mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekteskap som inngåes i kirken, bli velsignet. Det er vel deri det ligger.

Det får greie seg med partnerskap, mener nå jeg.

Hvorfor skulle ikke kirken kunne velsigne homofile?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg bor i Oslo:), og kommer til å drive valgkamp med Oslo Ap.

så rart - du minnet meg om ei fra Østfold! *ler* - men de er vel fler som deg i Ap da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så rart - du minnet meg om ei fra Østfold! *ler* - men de er vel fler som deg i Ap da! :)

Ja, jeg får anta at det finnes flere innen Arbeiderpartiet med like meninger og jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...