Gå til innhold

utvide abortgrensen


Fane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 274
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    35

  • flisa

    30

  • Goliath

    21

  • morsan

    19

Mest aktive i denne tråden

Helt klart - men det behøver ikke være gratis for alle av den grunn. Fattigsdom er et fellesansvar synes jeg - så kan vi "mer vellykkede" selv betale for det vi trenger eller bruker. - Jeg synes det er pinlig å få frikort, jeg har råd til det sjøl.

Pinlig å få frikort ?

Er du "nødt" til å få det, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet du - kirken ser på det som synd!

Kirken er mennesker, og mennesker tolker. Noen har tolket det slik, men det er ikke i samsvar med Jesus Kristus som ikke så ned på noen mennesker. Når mennesker tolker i sin favør så er det for å heve seg selv, noe som er motsigelse igjen til Jesu ord i Bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter Ap.s forslag om økt abortgrense fra 12. uke til 16. uke. Jeg mener at kvinner bør kunne vurdere selv når abort er nødvendig.

Hvis DE har så god vurderingsevne, så burde de vel strengt tatt ikke havnet i en slik situasjon i utgangspunktet.

Uke 16 er for drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sterkt i mot å utvide grensen for når det er tillatt å ta abort. Tviler på at det blir vedtatt noen ny grense også. Syns egentlig at den abortloven vi har nå er for liberal.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirken er mennesker, og mennesker tolker. Noen har tolket det slik, men det er ikke i samsvar med Jesus Kristus som ikke så ned på noen mennesker. Når mennesker tolker i sin favør så er det for å heve seg selv, noe som er motsigelse igjen til Jesu ord i Bibelen.

Jeg husker også at Jesus sa til en mann som han hadde hjulpet. "Dine synder er deg forlatt, gå bort og synd ikke mer.

Men homofile vil jo forsette i synden !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hjertet blør

Ja og jeg kommer til å kjempe for det. Stoltenberg er det beste alternativet til å rette opp den høyre vrien, og få landet på rett kurs igjen.

JA når når så mye går så bra så skal vel det arbeiderpartiet komme å ødelegge med høye renter, høyere skatt, høyere arbeidsledighet, mindre valgfrihet. Det er til å bli deprimert av. Folk blir aldri fornøyde og tror hele tiden at endring skal gjøre det bedre. Om noen år igjen er det blått styre fordi da har folk skjønt hvor mye problemer det har vært med rødt. Bare så synd at mange ikke husker hvordan det var. Typisk det at man glemmer det dårlige. Folk må bare ikke komme å klage over høye renter og dårlig råd om de stemmer AP og de får makta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA når når så mye går så bra så skal vel det arbeiderpartiet komme å ødelegge med høye renter, høyere skatt, høyere arbeidsledighet, mindre valgfrihet. Det er til å bli deprimert av. Folk blir aldri fornøyde og tror hele tiden at endring skal gjøre det bedre. Om noen år igjen er det blått styre fordi da har folk skjønt hvor mye problemer det har vært med rødt. Bare så synd at mange ikke husker hvordan det var. Typisk det at man glemmer det dårlige. Folk må bare ikke komme å klage over høye renter og dårlig råd om de stemmer AP og de får makta.

Det er Arbeiderpartiet som har bygget opp det velferdssamfunnet Norge er i dag. Det går ikke så bra som du later i svaret ditt. Se på utdannelsessystemet og helsevesenet. Hvis du ser på antall utenlandsreiser og kafebesøk, ja da går det bra. Hvis du synes det er det viktigste her i livet, og har helt glemt den solidaritetstanken det sosialdemokratiske Norge er bygget på. Ja så er det et bevis for meg hvor dårlig det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker også at Jesus sa til en mann som han hadde hjulpet. "Dine synder er deg forlatt, gå bort og synd ikke mer.

Men homofile vil jo forsette i synden !

Å se på homofiles legning som synd er arroganse som ikke passer inn i den kristne tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å se på homofiles legning som synd er arroganse som ikke passer inn i den kristne tro.

Begynner å forstå at vi er uenige i den saken. Det får så være.

Synes at Stoltenberg ikke skulle bry seg med å være noen slags pådriver i den saken.

Men til kirken igjen,

En gledelig ting som er skjedd i den senere tid er endringer i konfirmasjonsritualet, der bekjennelsen er tatt vekk.

Forøvrig mener jeg at den såkalte "horeparagrafen"

bør vekk. Men tror du Stålset ville gripe fatt i det! Har kontaktet ham, ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å se på homofiles legning som synd er arroganse som ikke passer inn i den kristne tro.

Begynner å forstå at vi er uenige i den saken. Det får så være.

Synes at Stoltenberg ikke skulle bry seg med å være noen slags pådriver i den saken.

Men til kirken igjen,

En gledelig ting som er skjedd i den senere tid er endringer i konfirmasjonsritualet, der bekjennelsen er tatt vekk.

Forøvrig mener jeg at den såkalte "horeparagrafen"

bør vekk. Men tror du Stålset ville gripe fatt i det! Har kontaktet ham, ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å forstå at vi er uenige i den saken. Det får så være.

Synes at Stoltenberg ikke skulle bry seg med å være noen slags pådriver i den saken.

Men til kirken igjen,

En gledelig ting som er skjedd i den senere tid er endringer i konfirmasjonsritualet, der bekjennelsen er tatt vekk.

Forøvrig mener jeg at den såkalte "horeparagrafen"

bør vekk. Men tror du Stålset ville gripe fatt i det! Har kontaktet ham, ja

Hva mener du med "horeparagrafen"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med "horeparagrafen"?

Kirken har en paragraf som sier at det er opp til den enkelte prest å avgjøre om han vil vie en fraskilt eller ikke - om presten har samvittighet til det eller ikke !

Min venninne og hennes forlovede fikk avslag, begrunnet med at presten ikke kjente hennes tilkommende og ikke kunne avgjøre om mannen var skyldig i skilsmissen eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirken har en paragraf som sier at det er opp til den enkelte prest å avgjøre om han vil vie en fraskilt eller ikke - om presten har samvittighet til det eller ikke !

Min venninne og hennes forlovede fikk avslag, begrunnet med at presten ikke kjente hennes tilkommende og ikke kunne avgjøre om mannen var skyldig i skilsmissen eller ikke.

For en middelalder tankegang. Det er ikke mange år siden jeg viste om den norske kirkes fordommer mot fraskilte. Synes dette er slikt tøv at det går ikke an. Hvem er skyldig i en skilsmisse, og hvem er ikke det? Hva vet en prest om det? For et sammensurrium av et eller annet. Det står ingenting i Bibelen om at sex er stygt, og ingen grunn til å tro at Jesus mente det heller. Kirken har brukt dette som et eller annet maktmiddel i århundrer, og det er på tide å snu. Det er ikke alle land som har slik konservativ kirke, og takk og pris for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli.

Jeg synes det fordi det finnes mange kristne homofile, og jeg ser ingen grunn til å stenge dem ute fra kirken. De har sine grunner til å ønske å være en del av kirken, og ifl. norsk lov en rett til det. Jeg mener at denne utestengingen er ulovlig, og etisk uforsvarlig.

Her er jeg helt enig med deg.

Leste i en artikkel i en avis (husker ikke hvem som skrev det), at det står i bibelen at menn som ligger med menn, skal ha dødsstraff.

Det står også at menn som ligger med en menstruerende kvinne skal ha dødsstraff. Men det er det jo ingen som snakker lenger om i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karikruskakli.

Jeg husker også at Jesus sa til en mann som han hadde hjulpet. "Dine synder er deg forlatt, gå bort og synd ikke mer.

Men homofile vil jo forsette i synden !

Jeg synes du er helt på bærtur her.

På tide å lage en ny bibel, etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli.

Neida - gadd ikke å regne ut engang jeg. men hvor mange tror du lar vær?

Sønnen min er avhening av rådyre medisiner hele livet ut.

Hva skulle vi ha gjort uten frikort? Da hadde vi blitt ruinert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...