Gå til innhold

styrketrening

noxpingu

Anbefalte innlegg

hva er den mest effektive metoden for å trene opp brystmuskelen? har ikke tenkt å bli noen ny schwarznegger, men litt fasthet er jo alltid hyggelig å ha over brystet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Benkpress etter min mening.

Skal du bygge muskler så er det bedre å kjøre hantel press enn benk press da. Bygger mer det på brystmusklaturen iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bygge muskler så er det bedre å kjøre hantel press enn benk press da. Bygger mer det på brystmusklaturen iallefall

Vil jeg ikke si. Hvorfor mener du det?

Jeg regner med du tenker; _Fordi du kan senke hantlene lenger ned en hva du kan klare med stang_. Vel, du senker så langt som det holder med stang, og der kan du kjøre mye tyngre. Og med god teknikk er den øvelsen bedre for utvikling av masse enn hantler. Fortsatt etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil jeg ikke si. Hvorfor mener du det?

Jeg regner med du tenker; _Fordi du kan senke hantlene lenger ned en hva du kan klare med stang_. Vel, du senker så langt som det holder med stang, og der kan du kjøre mye tyngre. Og med god teknikk er den øvelsen bedre for utvikling av masse enn hantler. Fortsatt etter min mening.

Min erfaring er iallefall at jeg får mye mer kontakt med brystet når jeg kjører på denne måten. Og ikke minst minskes skaderisikoen drastisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring er iallefall at jeg får mye mer kontakt med brystet når jeg kjører på denne måten. Og ikke minst minskes skaderisikoen drastisk...

Etter min erfaring fører hantler med seg mye mer skade en benken. Sliter mer på både skuldre og bryst da du omtrent kan senke vektene til gulvet når du er varm. Har aldri hatt problemer med benken og skader.

Men klart, det finnes god teknikk med hantler også, og har du det så er det en god øvelse, men jeg mener fortsatt benken går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min erfaring fører hantler med seg mye mer skade en benken. Sliter mer på både skuldre og bryst da du omtrent kan senke vektene til gulvet når du er varm. Har aldri hatt problemer med benken og skader.

Men klart, det finnes god teknikk med hantler også, og har du det så er det en god øvelse, men jeg mener fortsatt benken går over.

Poenget er ikke å senke vektene så langt ned som mulig, da fører det selvfølgelig til skader. Og dessuten tar skuldrene over og det vil vi jo ikke... Når man kjører øvelsen riktig får du mye mer kontakt med muskelen mener nå jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er ikke å senke vektene så langt ned som mulig, da fører det selvfølgelig til skader. Og dessuten tar skuldrene over og det vil vi jo ikke... Når man kjører øvelsen riktig får du mye mer kontakt med muskelen mener nå jeg da.

Var det jeg sa... da fører det til skader. Hvis du ikke senker så langt er det en bra øvelse, men som sagt, benkpress bedre.. EN GROM BASEØVELSE som kan kjøres tungt som F og bygge masse mer en noe annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...