Gå til innhold

Tips til middager??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Løksuppe!

Oh, det var det første jeg tenkte på å foreslå da jeg så tittelen - men der var noen før meg, ja.

Jeg anbefaler også løksuppe. Billig, godt, relativt sunt - og deilig i vinterhalvåret. ;o)

Skrevet

Tunsfisk og ris. To bokser (er ekstremt billig), samt litt hurtigris.

Smaker helvete, men enkelte liker faktisk tunfisk, og er du en av dem kan du dra til med en del billige middager framover!

Tunfisk fra boks endrer smaken og blir betraktelig bedre dersom den wokes.

Gjest Hermetikktakk
Skrevet

På Europris har de noen bokser med kyllingsuppe som visstnok skal være skikkelig gode. Og veldig billige. Med grovt brød til så blir det jo en middag det!

Skrevet

Oppskrift?

Jeg bruker 1 passe stor løk pr pers og en halv liter væske som utgangspunkt. Så kan du bare justere etter hvor mange pers, som skal ha.

Løken (og gjerne litt hvitløk) brunes i kasserollen du skal bruke til suppen, gjerne med ei lita skje sukker, til den er gylden/myk.

Ha over kraft, jeg bruker grønnsaksbuljong/vegeta (du må gjerne bruke hønsebuljong eller noe, men jeg er veggis) kokes i ca 10 min og kryddres med pepper og salt og gjerne noen friske urter.

Serveres med godt brød, eller gratineres i ovnen, med brød og ost og full pakke.

enjoy!

Skrevet

På Rema 1000 har de bokser med fiskeboller til kr 7,-. Poteter og gulrøtter koster ikke all verdens det heller. Lag hvitsaus (tilsett gjerne karri i margarinet du skal ha melet til sausen i, så får du en knallgod karrisaus).

Skrevet

Jeg bruker 1 passe stor løk pr pers og en halv liter væske som utgangspunkt. Så kan du bare justere etter hvor mange pers, som skal ha.

Løken (og gjerne litt hvitløk) brunes i kasserollen du skal bruke til suppen, gjerne med ei lita skje sukker, til den er gylden/myk.

Ha over kraft, jeg bruker grønnsaksbuljong/vegeta (du må gjerne bruke hønsebuljong eller noe, men jeg er veggis) kokes i ca 10 min og kryddres med pepper og salt og gjerne noen friske urter.

Serveres med godt brød, eller gratineres i ovnen, med brød og ost og full pakke.

enjoy!

Hmm. Hørtes godt ut. Takk for oppskriften!

Skrevet

det er kjempegodt!

Noen ganger varierer jeg med litt ingefær og/eller chili også, mmmmmm!

Skrevet

Det er godt å tilsette noen teskjeer hvitvinsedikk. Eplecideredikk fungerer også.

Skrevet

Det er godt å tilsette noen teskjeer hvitvinsedikk. Eplecideredikk fungerer også.

lurt! det hadde jeg glemt

Gjest nickedokka
Skrevet

Da jeg var fattig student spiste jeg ganske mye nudler til middag. Det er billig det!

Skrevet

Løksuppe??? Døh, det skal ut igjen også, og da er'e no dritt å værra i samma rommet...

Ta heller ei brødskive...

Er ikke du snart stor nok til å gå alene på do?

Skrevet

Er ikke du snart stor nok til å gå alene på do?

Hva får deg til å tro noe annet?

Gjest malun
Skrevet

Jepp! Og et par laurbærblader mens det koker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...