Gå til innhold

Slå drittsekken kvekk ihjel!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Brothers
Skrevet

Det var jo en fin overskrift. Kan jo ikke ta deg seriøst?

Jeg synes også at dette er "feil" - har de først sondematet kroppen i 15 år, kunne de like gjerne ha fortsatt.

Synd for henne at ikke anorexiaen/hjerteinnfarktet kunne gi henne en mindre pinefull død, for mange år siden.

Hun har ingen målbar hjerneaktivitet, men det unnskylder ikke seigpining satt i system, nei.

Nå er nok løpet desverre kjørt for denne dama.

Jeb er vel like håpløs som George.

http://www.keepmedia.com/pubs/AFP/2005/03/26/787234

Jeb, i dette tilfellet.

Fortsetter under...

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

23

• flisa

9

• favn

6

• Jeg er en annen

6

Skrevet

For noe tull. Dama skulle vært aske for lenge siden.

Det er helt meningsløst å holde noen kunstig i live i 15 år!! Det er bare i USA de kan gjøre noe slikt. Det hadde aldri skjedd her i Norge.

Skrevet

Jeg nærer intet ønske om at denne ektemannen skal dø i stedet for Terri, men er ellers omtrent like forbannet som deg for at det er mulig å vedta at Terri skal avskjæres næring med den hensikt at hun skal sulte og tørste ihjel.

Saken er grotesk og vitner om et absurd menneskesyn - hvilket jeg har skrevet noen innlegg om etpar andre steder.

Gjest Vinteren
Skrevet

Ja, synes du det passet å sette "friske soldaters liv" opp mot en forsvarsløs og syk Terri Schiavo, da?

Syk? Hun er jo hjernedød...

Skrevet

da har jeg sendt mitt bidrag og fått svar:

Thank you for e-mailing President Bush. Your ideas and comments are very

important to him.

Because of the large volume of e-mail received, the President cannot

personally respond to each message.

In addition to [email protected], we have developed White House Web

Mail, an automated e-mail response system. Please access

http://www.whitehouse.gov/webmail to submit comments on a specific issue.

Additionally, we welcome you to visit our website for the most up-to-date

information on current events and topics of interest to you.

samme fikk jeg! vel, vi får jo håpe det hjelper selv om jeg har en mistanke om at det går i glemmeboken..

har liksom fått intrykk av at Bush ville hun skulle leve:-)!

Logitechmusa
Skrevet

sulte ihjel?

Hvilket alternativ mener du man har om man ikke ønsker å leve på den måten? Jeg ville ikke "levd" slik hun gjør, det er i alle fall sikkert. Og jeg hadde nok håpet at familien min hadde gitt meg såpass respekt at de hadde latt meg slippe på den måten loven gjorde det mulig.

Annonse

Logitechmusa
Skrevet

Som vanlig fokuserer man mer på overskriften enn på brødteksten, og lakmustesten skilte deg ganske raskt ut som en av disse. Jeg laget denne overskriften med fullt overlegg for å se hva som skjedde, og ikke uventet gikk i hvert fall du fem på. Påskeferien får ta "skylden" for at ikke resten av "anti-kahnerne" gurgler i takt med deg.

Terri Schiavo er i ferd med å dø av mangel på næring fordi en stymper av en "ektemann" ser muligheten til å slå to fluer i en smekk: bli kvitt en kone som ikke lenger fungerer, samt inkassere en bunke dollar.

Men dette vekker kanskje ingen menneskelige instinkter hos deg, du får heller sterke moralske anfektelser over at noen ønsker å denge dagslyset ut av denne grisen. Jeg er i stand til å tenke meg hvordan Terri Schiavos foreldre har det, og hva de måtte føle for denne svigersønnen fra Helvete. I deres sted ville jeg sannelig ha slått denne grisen kvekk ihjel. Du skjønner, jeg står alltid og ufravikelig på de svakes side, og taler alltid saken for de som ikke kan, eller av andre grunner ikke slipper til.

Men dette vet du vel allerede, ditt fjols!

Man kan jo lure på hva som feiler sånne folk som deg....

Gjest Svaret fra shandy
Skrevet

Jeg skjønner utmerket godt hva han mener. Du trenger ikke være særlig smartere enn den omtalte for å skjønne det.

Skrevet

Det var jo en fin overskrift. Kan jo ikke ta deg seriøst?

Jeg synes også at dette er "feil" - har de først sondematet kroppen i 15 år, kunne de like gjerne ha fortsatt.

Synd for henne at ikke anorexiaen/hjerteinnfarktet kunne gi henne en mindre pinefull død, for mange år siden.

Hun har ingen målbar hjerneaktivitet, men det unnskylder ikke seigpining satt i system, nei.

Nå er nok løpet desverre kjørt for denne dama.

Jeb er vel like håpløs som George.

«-Hun har ingen målbar hjerneaktivitet...-»

En skjebne dere deler, det da?

Skrevet

For noe tull. Dama skulle vært aske for lenge siden.

Det er helt meningsløst å holde noen kunstig i live i 15 år!! Det er bare i USA de kan gjøre noe slikt. Det hadde aldri skjedd her i Norge.

Hvorfor kunne ikke dette skjedd i Norge?

Skrevet

Jeg nærer intet ønske om at denne ektemannen skal dø i stedet for Terri, men er ellers omtrent like forbannet som deg for at det er mulig å vedta at Terri skal avskjæres næring med den hensikt at hun skal sulte og tørste ihjel.

Saken er grotesk og vitner om et absurd menneskesyn - hvilket jeg har skrevet noen innlegg om etpar andre steder.

Jeg har heller intet ønske om å avlive denne "ektemannen", selv om overskriften på innlegget peker i den retningen. Men en skikkelig omgang god, gammeldags grisejuling skulle jeg gjerne gitt ham.

Skrevet

Du kan jo ta det opp med NHD på koko-forumet, kanskje han kan løse floken for deg. Det er jo forbasket leit at hele påsken din skal gå i dass på grunn av meg.

Skrevet

Hvilket alternativ mener du man har om man ikke ønsker å leve på den måten? Jeg ville ikke "levd" slik hun gjør, det er i alle fall sikkert. Og jeg hadde nok håpet at familien min hadde gitt meg såpass respekt at de hadde latt meg slippe på den måten loven gjorde det mulig.

Det svaret vet ingen før de har vært der. Og det har vel verken du eller jeg.

Annonse

Skrevet

Syk? Hun er jo hjernedød...

Nei, hun er ikke det, da hadde hun vært død. Hun er hjerneskadet, hun puster selv bl.annet.

Skrevet

Mens jeg hadde VILLET leve - hvam kan gjette det? Skal man ta sjansen på å ta livet av folk i tilfelle de hadde villet dø?

Logitechmusa
Skrevet

Du kan jo ta det opp med NHD på koko-forumet, kanskje han kan løse floken for deg. Det er jo forbasket leit at hele påsken din skal gå i dass på grunn av meg.

Nå overvurderer du sterkt din egen betydning, men takk for et saklig innlegg!

Skrevet

Nå overvurderer du sterkt din egen betydning, men takk for et saklig innlegg!

Hva jeg måtte bety for ditt vedkommende er ikke engang vurdert fra min side.

Skrevet

Det er jo det som er hele poenget: man VET IKKE!

Logitechmusa
Skrevet

Den uttalelsen din er temmelig meningsløs! Hva er f.eks vitsen med et livstestamente hvis man ikke vurderer sin egen situasjon mens man fremdeles er i stand til det? Det er tydeligvis ikke nok å si hva man ønsker til den som står en nærmest, når man kommer i situasjonen overprøves kanskje ønskene slik som det muligens gjøres i Terris tilfelle. Og da sier jeg muligens fordi hele saken hennes blir påstand mot påstand. Rettsoppnevnte leger sier det ikke er håp om bedring, at hun ikke tenker og at alt er reflekser, andre leger igjen, oppnevnt av foreldrene, sier det er bedringspotensiale. Hvor stort er dette eventuelle potensialet, mon tro? Så hvem skal man tro? Uverdig for alle parter, syns jeg, og jeg er slett ikke sikker på at noen egentlig har Terris beste i tankene så langt som saken har kommet. Når mennesker har 10% hjernekapasitet igjen, så kan det virke som om de skal leve for de nærmestes del, ikke fordi de selv har et godt og fullverdig liv.

Jeg kjenner flere foreldre til meget sterkt funksjonshemmede barn som trolig har levd livet sitt i et smertehelvete og vært på nyfødtstadie hele livet. Og selv om disse foreldrene har elsket sine barn over alt på jord har jeg ikke hørt at en eneste av dem ikke har sagt at de var glad barnet fikk slippe når de døde. Ikke en.

Og jo, jeg tror dette så absolutt er noe man bør tenke over på forhånd og ta en vurdering på, når man kommer i Terris situasjon er det tydeligvis for sent. Jeg VET jeg ikke ville levd slik, dette er ikke noe man vurderer når man kommer i situasjonen, men på forhånd.

Logitechmusa
Skrevet

Hva jeg måtte bety for ditt vedkommende er ikke engang vurdert fra min side.

Vel, du trodde jo du hadde ødelagt påska mi. Dust!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...