Gå til innhold

Slå drittsekken kvekk ihjel!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, du trodde jo du hadde ødelagt påska mi. Dust!

Nah, det klarer du da utmerket godt selv, din idiot.

*ler*

Fortsetter under...

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

23

• flisa

9

• favn

6

• Jeg er en annen

6

Skrevet

Den uttalelsen din er temmelig meningsløs! Hva er f.eks vitsen med et livstestamente hvis man ikke vurderer sin egen situasjon mens man fremdeles er i stand til det? Det er tydeligvis ikke nok å si hva man ønsker til den som står en nærmest, når man kommer i situasjonen overprøves kanskje ønskene slik som det muligens gjøres i Terris tilfelle. Og da sier jeg muligens fordi hele saken hennes blir påstand mot påstand. Rettsoppnevnte leger sier det ikke er håp om bedring, at hun ikke tenker og at alt er reflekser, andre leger igjen, oppnevnt av foreldrene, sier det er bedringspotensiale. Hvor stort er dette eventuelle potensialet, mon tro? Så hvem skal man tro? Uverdig for alle parter, syns jeg, og jeg er slett ikke sikker på at noen egentlig har Terris beste i tankene så langt som saken har kommet. Når mennesker har 10% hjernekapasitet igjen, så kan det virke som om de skal leve for de nærmestes del, ikke fordi de selv har et godt og fullverdig liv.

Jeg kjenner flere foreldre til meget sterkt funksjonshemmede barn som trolig har levd livet sitt i et smertehelvete og vært på nyfødtstadie hele livet. Og selv om disse foreldrene har elsket sine barn over alt på jord har jeg ikke hørt at en eneste av dem ikke har sagt at de var glad barnet fikk slippe når de døde. Ikke en.

Og jo, jeg tror dette så absolutt er noe man bør tenke over på forhånd og ta en vurdering på, når man kommer i Terris situasjon er det tydeligvis for sent. Jeg VET jeg ikke ville levd slik, dette er ikke noe man vurderer når man kommer i situasjonen, men på forhånd.

De som har slike barn du snakker om -jeg kjenner også et slikt barn - tillot foreldrene da at barnet skulle sultes ihjel -eller døde barnet av sykdom?

Skrevet

Den uttalelsen din er temmelig meningsløs! Hva er f.eks vitsen med et livstestamente hvis man ikke vurderer sin egen situasjon mens man fremdeles er i stand til det? Det er tydeligvis ikke nok å si hva man ønsker til den som står en nærmest, når man kommer i situasjonen overprøves kanskje ønskene slik som det muligens gjøres i Terris tilfelle. Og da sier jeg muligens fordi hele saken hennes blir påstand mot påstand. Rettsoppnevnte leger sier det ikke er håp om bedring, at hun ikke tenker og at alt er reflekser, andre leger igjen, oppnevnt av foreldrene, sier det er bedringspotensiale. Hvor stort er dette eventuelle potensialet, mon tro? Så hvem skal man tro? Uverdig for alle parter, syns jeg, og jeg er slett ikke sikker på at noen egentlig har Terris beste i tankene så langt som saken har kommet. Når mennesker har 10% hjernekapasitet igjen, så kan det virke som om de skal leve for de nærmestes del, ikke fordi de selv har et godt og fullverdig liv.

Jeg kjenner flere foreldre til meget sterkt funksjonshemmede barn som trolig har levd livet sitt i et smertehelvete og vært på nyfødtstadie hele livet. Og selv om disse foreldrene har elsket sine barn over alt på jord har jeg ikke hørt at en eneste av dem ikke har sagt at de var glad barnet fikk slippe når de døde. Ikke en.

Og jo, jeg tror dette så absolutt er noe man bør tenke over på forhånd og ta en vurdering på, når man kommer i Terris situasjon er det tydeligvis for sent. Jeg VET jeg ikke ville levd slik, dette er ikke noe man vurderer når man kommer i situasjonen, men på forhånd.

Man kan ikke vurdere livssituasjonen i et slikt tenkt tilfelle.

Jeg kjenner mange som lever et liv andre tror ikke gir mening men jeg har aldri hørt noen uttale seg om at de vil dø. Derimot kjenner jeg folk som er lamme fra halsen og ned og de er glad for at de lever og synes de har et liv med bra kvalilitet. Selvfølgelig kunne kvaliteten vært bedre hvis de hadde fått mer hjelp og det er det de kjemper for hele tida men som sagt, jeg har aldri hørt dem si at de ønsker å dø.

Noe å tenke på?

Skrevet

Det er jo det som er hele poenget: man VET IKKE!

Nei, vi vet ikke men som sagt, jeg kjenner folk som lever et liv andre mener de ikke ville klart og de ønsker ikke å dø.

Så jeg tror de fleste vil leve hvis de ikke har uttalt at de helst vil slippe pga smerter og pustevanskeligheter og da synes jeg de skal ha rett til å dø.

Skrevet

Syk? Hun er jo hjernedød...

Makan til uvitenhet...

Hjernedød = død. Det er _umulig_ å leve med en død hjerne.

Terri er hjerneskadet. I likhet med millioner av mennesker verden rundt, har hun en skade på hjernen.

Gjest Vinteren
Skrevet

Nei, hun er ikke det, da hadde hun vært død. Hun er hjerneskadet, hun puster selv bl.annet.

Man kan være hjernedød uten å være død.

Annonse

Skrevet

Han har avslått 70 mill for å la henne leve. Da faller vel det økonomiske motivet (og en stor del av brølegrunnlaget ditt) bort?

Skrevet

Han har avslått 70 mill for å la henne leve. Da faller vel det økonomiske motivet (og en stor del av brølegrunnlaget ditt) bort?

Jeg kunne også avstått 70 mill hvis jeg kunne erstattet det med f. eks. 50 mill. Man trenger jo ikke være sååååå kravstor hvis en blir kvitt ei halvdau kjerring i samma slengen.

Her i Norge kverker man jo både søsken og foreldre for en skarve bondegård, så hvorfor ikke.

Allikevel er det mangelen på moralske anfektelser hos dolfjollene og rundt omkring ellers som fikk meg til å brenne av ei salve over hue på dem.

At noen er for dumme til å dukke overrasker vel ingen.

Eh?

Gjest Svaret fra shandy
Skrevet

Det er jo det som er hele poenget: man VET IKKE!

Akkurat man VET IKKE, men en ting kan man vel med sikkerthet si, og det er at jeg neppe tror hun ønsker å sulte ihel.

Dette er bare så grusomt, og tenk deg så ille for foreldrene å stå der så maktesløse å se denne idioten av en mann bestemme over hodet deres, når det gjelder deres egen datter.

OG som flisa og Dorthe sier: Ingen kan si noe om hvordan man ville tenkt hvis man første kom i den situasjonen. Det blir bare synsing. Det er heller ingen som med sikkerhet vet hva som foregår inne i hodet på Terri, og hvorfor prøvde hun desperat å si noe, når sonden ble tatt ut - hun forstår hva som skjer.

Hun vil leve!

Skrevet

Akkurat man VET IKKE, men en ting kan man vel med sikkerthet si, og det er at jeg neppe tror hun ønsker å sulte ihel.

Dette er bare så grusomt, og tenk deg så ille for foreldrene å stå der så maktesløse å se denne idioten av en mann bestemme over hodet deres, når det gjelder deres egen datter.

OG som flisa og Dorthe sier: Ingen kan si noe om hvordan man ville tenkt hvis man første kom i den situasjonen. Det blir bare synsing. Det er heller ingen som med sikkerhet vet hva som foregår inne i hodet på Terri, og hvorfor prøvde hun desperat å si noe, når sonden ble tatt ut - hun forstår hva som skjer.

Hun vil leve!

...er å se hvordan mange amerikanere nærmest går bananas når de skal beskytte såkalte "søte dyr" med store våte øyne, sel, delfiner, katter og koalabjønn, for ikke å snakke om det ufødte liv, der gærninger skyter ned abortleger utenfor sykehusene.

Men Terri fyller vel ikke kravene, ikke er hun søt, ikke reagerer hun på kjærtegn og hun logrer ikke for gjennomsnitts-yankee'en om han kommer med sukker.

Huff!

Gjest Flystripa
Skrevet

«-Hun har ingen målbar hjerneaktivitet...-»

En skjebne dere deler, det da?

Kan du synke _litt_ lavere nå, så får du sikkert applaus fra resten av familien din.

Gjest emosjonelt gørr
Skrevet

Nå har du jo meldt deg selv inn i "Free WillY"-klubben.

Denne kampen for en "grønnsak-kvinne" er like dum som de kampanjene du viser til.

Skrevet

Denne kampen for en "grønnsak-kvinne" er like dum som de kampanjene du viser til.

Hvilken grønne sal? Og hvilken klubb?

Annonse

Skrevet

Kan du synke _litt_ lavere nå, så får du sikkert applaus fra resten av familien din.

Kan jeg få den elaborert?

Skrevet

Man kan være hjernedød uten å være død.

Hvis man er hjernedød slutter helt grunnleggende funksjoner i kroppen å fungere. Da snakker vi om eksempelvis evnen til å regulere kroppstemperaturen. Man lever ikke i årevis etter man er erklært hjernedød, man kan leve en viss tid, før kroppen kollapser.

Skrevet

grønnsak-kvinne????

Det var da et voldsomt menneskesyn.

Når det gjelder stakkars Willy - så ble han jo først ødelagt av amerikansk filmbransje

Skrevet

Jeg kunne også avstått 70 mill hvis jeg kunne erstattet det med f. eks. 50 mill. Man trenger jo ikke være sååååå kravstor hvis en blir kvitt ei halvdau kjerring i samma slengen.

Her i Norge kverker man jo både søsken og foreldre for en skarve bondegård, så hvorfor ikke.

Allikevel er det mangelen på moralske anfektelser hos dolfjollene og rundt omkring ellers som fikk meg til å brenne av ei salve over hue på dem.

At noen er for dumme til å dukke overrasker vel ingen.

Eh?

"Allikevel er det mangelen på moralske anfektelser hos dolfjollene og rundt omkring ellers som fikk meg til å brenne av ei salve over hue på dem."

Heh-heh...det var vel dagens hittil beste.

"...................................."

Skrevet

"Allikevel er det mangelen på moralske anfektelser hos dolfjollene og rundt omkring ellers som fikk meg til å brenne av ei salve over hue på dem."

Heh-heh...det var vel dagens hittil beste.

...for å glede en liten påsa...

Skrevet

...for å glede en liten påsa...

Du gir deg ikke, gjør du? Kahn, du argumenterer som en blind ekstremist, og du er akkurat like skremmende som en mus. At du fortsetter med slitne utsagn på denne måten forandre ikke tingenes tilstand. Men siste ord skal du vel ha uansett.

Gjest papirtiger
Skrevet

Hun vil leve!

Nokså utrolig hvis hun klarer å kommunisere når alle hjerneområdene som behøves til det er ødelagte... En medisiner eller psykolog ville sagt det er umulig, men jeg begynner å innse at fysiologiske fakta ikke er så viktig i denne saken.

Jeg ser du nevner at du har jobbet med mennesker som har like lite hjerneaktivitet som Terri. Det kan ikke ha vært i dette landet i hvert fall, her ville vi aldri fått en sak som denne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...