Gå til innhold

Slå drittsekken kvekk ihjel!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det verste er at folk ville reagert mye sterkere hvis det hadde vært en selunge eller en katt som fikk denne "behandlingen". Det er en innebygget galskap i denne saken som gir meg gåsehud.

"Det er en innebygget galskap i denne saken som gir meg gåsehud."

Det er å si det på en mild måte.

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

23

• flisa

9

• favn

6

• Jeg er en annen

6

Gjest blurp
Skrevet

...hvem fanken bryr seg om seks tonn stearinlys som ikke engang vet at den er en hval? Den driten gikk de mann av huse for å holde liv i, men et gram sympati for et medmenneske, som et gnom av en "ektemann" vil sulte ihjel...

Fy fan så mye sjuke folk...

Ja, du er jo den eneste med gode holdninger og meninger her.

Makan til hissig tosk...

Skrevet

Ja, du er jo den eneste med gode holdninger og meninger her.

Makan til hissig tosk...

*ler*

Morsomt å bli kalt hissig tosk i en tråd der jeg skjelles ut etter noter av dolfjoller, deg inklusive.

Å være fyrbøter på doktoronline er den letteste jobben i verden.

Jeg burde få honorar, eller hva, webbis?

;^)

Skrevet

"Javisst, dotten.

Da er det jammen litt av et hell at vi kan lese dine overbevisende innlegg og argumenter når det gjelder liv og død!"

Var den til meg, eller er det noe som er sletta i mellomtiden??? Det ligger under mitt innlegg, men jeg ser liksom ikke helt sammenhengen.

Men det er jo kanskje ikke rart, om det er jeg som er dotten? ;o)

Beste hilsen fra

Nei, den var ikke til deg, men til den jeg svarte.

Gjest blurp
Skrevet

*ler*

Morsomt å bli kalt hissig tosk i en tråd der jeg skjelles ut etter noter av dolfjoller, deg inklusive.

Å være fyrbøter på doktoronline er den letteste jobben i verden.

Jeg burde få honorar, eller hva, webbis?

;^)

Så du forteller nå at du ikke er webbis?

Jadda...

Gjest papirtiger
Skrevet

Har du noen gang hørt om psykisk utviklingshemmede? Vannhoder som bare lå der (i gamle dager, om man kan si det på den måten). Der var det vel ingenting som foregikk i toppen, men de ble ikke drept av den grunn - ei heller sultet ihel, men matet med plastikkskje, for vanlig skje kunne føre til blødninger. Ikke alltid at det gikk heller, så - ja resten skjønner du vel selv. Men de fikk leve.

Så har du dem som kan gå, men som ikke skjønner ut og inn av noen verdens ting. Alt går i buksa, og det igjen kunne like gjerne gå i munnen, hvis det ikke ble passet på.

Tomme blikk, (snakker her om de sengeliggende og de verst rammede) glassøyne som ikke var med på noe. Absolutt ingenting - null respons og ingen mulighet for å si ifra eller gjøre tegn til noe som helst - bortsett fra smerte.

Hørt om tårer?

Man kunne jo bare latt dem ligge der - for det er det visst tydelig at mange syntes.

Det er ganske så opplagt, at mange må se for å skjønne dette. Da får man et annet syn på saker og ting.

Det er ganske så opplagt at du ikke helt vet hva som feiler både dine pasienter og Terri.

Terri er i det som på engelsk heter "vegetative state", derav det norske økenavnet grønnsak. Hun tenker og føler like mye som en plante..

Dine pasienter derimot, DE har hjerneaktivitet! DE kan føle og tenke. Sett fra et medisinsk ståsted, så er sammenlikningen din nokså..tja, søk. (Hadde jeg hatt søsken, barn e.l. med psykisk utviklingshemming hadde jeg blitt såret over sammenlikningen din)

Man kan ikke sammenlikne mennesker med utviklingshemming og noen som ikke har hjerneaktivitet i vitale hjernedeler. Selv om de ser like ut og kanskje oppfører seg likt, så er forskjellen kjempestor.

Skrevet

Så du forteller nå at du ikke er webbis?

Jadda...

Har du trodd at jeg, av alle, er en webbis?

(?)

Gjest blurp
Skrevet

Har du trodd at jeg, av alle, er en webbis?

(?)

Du er frekk som faen og skulle vært kasta ut for lenge siden. Du må være en webbis. Eller så puler du webbis.

:P

Skrevet

Du er frekk som faen og skulle vært kasta ut for lenge siden. Du må være en webbis. Eller så puler du webbis.

:P

Hadde jeg vært en webbis, så ville du i dette øyeblikk oppdaget at passordet og brukernavnet ditt er ubrukelig.

Gjest blurp
Skrevet

Hadde jeg vært en webbis, så ville du i dette øyeblikk oppdaget at passordet og brukernavnet ditt er ubrukelig.

Tror du bare er "snill" nå. Du kaster meg sikkert ut til kvelds *fryse*

Mvh.

Skrevet

Tror du bare er "snill" nå. Du kaster meg sikkert ut til kvelds *fryse*

Mvh.

Ønsketenkning.

Skrevet

Det er ganske så opplagt at du ikke helt vet hva som feiler både dine pasienter og Terri.

Terri er i det som på engelsk heter "vegetative state", derav det norske økenavnet grønnsak. Hun tenker og føler like mye som en plante..

Dine pasienter derimot, DE har hjerneaktivitet! DE kan føle og tenke. Sett fra et medisinsk ståsted, så er sammenlikningen din nokså..tja, søk. (Hadde jeg hatt søsken, barn e.l. med psykisk utviklingshemming hadde jeg blitt såret over sammenlikningen din)

Man kan ikke sammenlikne mennesker med utviklingshemming og noen som ikke har hjerneaktivitet i vitale hjernedeler. Selv om de ser like ut og kanskje oppfører seg likt, så er forskjellen kjempestor.

"Terri er i det som på engelsk heter "vegetative state", derav det norske økenavnet grønnsak. Hun tenker og føler like mye som en plante.."

DET vet verken du eller andre noe som helst om - med sikkerhet. Og derfor er dette helt groteskt. Man kan jo begynne å lure på hvorfor mannen plutselig fikk det så travelt NÅ. Det er snakk om å sulte ihel et menneske, og samme hvordan du og andre vrir og vender på dette, så er utfallet at hun blir drept. Langpint.

"Dine pasienter derimot, DE har hjerneaktivitet! DE kan føle og tenke. Sett fra et medisinsk ståsted, så er sammenlikningen din nokså..tja, søk."

Du aner ikke hva du prater om her. Det er riktignok mange år siden jeg jobbet med psykisk utviklingshemmede, men det forandrer ikke saken.

Det var alt fra de som hadde språk og kunne gjøre noe, til de som lå rett ut og ikke hadde en bevegelse eller øyekontakt engang. Disse var selvsagt på forskjellige avdelinger.

Jeg sammenligner med Terri fordi hjerneskade er tross alt hjerneskade. Dette i mindre eller større grad, og når jeg ser bildene de viser på TV så ser man at øynene er med og hun smiler. Dette er ikke reflekser - aldri i livet om det er.

Jeg sammenligner også fordi jeg lurer på om mange syntes at de som jeg dengang jobbet med skulle blitt kverka - og hvem skulle da bestemt hvor grensen skulle gå for hvem som burde få lov til å leve?

Jeg kan ganske mye om dette her, MEN ikke nok til å utbrodere detaljerte medisinske beskrivelser, så det avstår jeg fra.

Det syntes jeg iallefall at folk som ikke engang har vært i nærheten av mennesker med hjerneskade burde gjøre.

En mening er greit, men å være så bastante om ting de ikke har nok greie på syntes jeg blir for dumt.

Terri burde fått leve - de dreper henne. Slik er det, hverken mer eller mindre, samme rakkern hvor mye enkelte prøver å pynte på dette.

Bare det at hun prøvde desperat å si noe når de tok ut sonden, vitner om at hun tenker og forstår. De jeg jobbet med som var verst rammet, hadde ikke klart å sakt eller gjort et kvekk.

Men vi kan godt være uenige, jeg syntes bare det er horribelt at enkelte kan ta så lett på det. Det er et menneske det er snakk om.

Men nå orker jeg ikke å diskutere dette her mer. Blir dårlig av det rett og slett.

Gjest papirtiger
Skrevet

"Terri er i det som på engelsk heter "vegetative state", derav det norske økenavnet grønnsak. Hun tenker og føler like mye som en plante.."

DET vet verken du eller andre noe som helst om - med sikkerhet. Og derfor er dette helt groteskt. Man kan jo begynne å lure på hvorfor mannen plutselig fikk det så travelt NÅ. Det er snakk om å sulte ihel et menneske, og samme hvordan du og andre vrir og vender på dette, så er utfallet at hun blir drept. Langpint.

"Dine pasienter derimot, DE har hjerneaktivitet! DE kan føle og tenke. Sett fra et medisinsk ståsted, så er sammenlikningen din nokså..tja, søk."

Du aner ikke hva du prater om her. Det er riktignok mange år siden jeg jobbet med psykisk utviklingshemmede, men det forandrer ikke saken.

Det var alt fra de som hadde språk og kunne gjøre noe, til de som lå rett ut og ikke hadde en bevegelse eller øyekontakt engang. Disse var selvsagt på forskjellige avdelinger.

Jeg sammenligner med Terri fordi hjerneskade er tross alt hjerneskade. Dette i mindre eller større grad, og når jeg ser bildene de viser på TV så ser man at øynene er med og hun smiler. Dette er ikke reflekser - aldri i livet om det er.

Jeg sammenligner også fordi jeg lurer på om mange syntes at de som jeg dengang jobbet med skulle blitt kverka - og hvem skulle da bestemt hvor grensen skulle gå for hvem som burde få lov til å leve?

Jeg kan ganske mye om dette her, MEN ikke nok til å utbrodere detaljerte medisinske beskrivelser, så det avstår jeg fra.

Det syntes jeg iallefall at folk som ikke engang har vært i nærheten av mennesker med hjerneskade burde gjøre.

En mening er greit, men å være så bastante om ting de ikke har nok greie på syntes jeg blir for dumt.

Terri burde fått leve - de dreper henne. Slik er det, hverken mer eller mindre, samme rakkern hvor mye enkelte prøver å pynte på dette.

Bare det at hun prøvde desperat å si noe når de tok ut sonden, vitner om at hun tenker og forstår. De jeg jobbet med som var verst rammet, hadde ikke klart å sakt eller gjort et kvekk.

Men vi kan godt være uenige, jeg syntes bare det er horribelt at enkelte kan ta så lett på det. Det er et menneske det er snakk om.

Men nå orker jeg ikke å diskutere dette her mer. Blir dårlig av det rett og slett.

Du behøver ikke å diskutere videre, men det du skriver er feil.

Du har ikke jobbet med noen som har så lite hjerneaktivitet som Terri, fordi man ikke holder personer som er i "vegetative state" i live i Norge.

Man kan være helt paralysert og fortsatt tenke..! Kunnskaper om hjernen, kombinert med målemetoder som PET, fMRI og ERP viser hva som skjer i hjernen. Personer som er psykisk utviklingshemmet har mye aktivitet i hjerne, de tenker og føler, de er bevisste. Hos Terri er det ikke aktivitet.

Man kan ikke sammenlikne Terri med personer som er psykisk utviklingshemmet. Til det er forskjellene altfor store, til tross for at de kanskje oppfører seg likt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...