R.Dahl Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Hei. jeg er 36 år og jobber som murer. Det jeg sliter med fortiden er ryggen og hoftene, er sykemeldt pr.dags dato og 1 uke til.Smertene startett for sirka 1 år siden,jeg kunne ikke ligge mere på knean, som murer ligger jeg masse på betonggulv med knean.Bruker knepute.Så jeg står og sitter på huk, men når man legger flis på gulv så blir det hardt i lengden.Det stråler fra nakke gjennom ryggen ut i hoftene og lårene, stopper ved knerne.Jeg tar behandlig i form av strøm og kopping samt dybdemassasje.Begynte for 3 uker siden.Kjenner bedring. Så det jeg lurer på om du syntes at det er rett behandling eller har du noe annet å foreslå? Har også prøvd akunpunktur.Hjalp litt,men ikke nok.Med hilsenRune 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/179719-korsrygg-og-hofteproblemer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Du er i en alder hvor belastningen fra jobben med ubekvemme arbeidsstillinger begynner å merkes på kroppen og jeg er redd det ikke blir lettere med tiden! Det beste er bestandig å forsøke å forebygge plagene fremfor å behandle disse når de først har satt seg og gir smerter og stivhet. Først og fremst er det viktig at du tenker grundig gjennom dine arbeidsstillinger og hvordan du kan unngå så stor belastning på ryggen. Dernest bør du finne et program som passer deg for å få trent og tøyd ryggmusklene. Yoga er en skånsom form for trening med mye tøying og strekking. På et treningsstudio finnes apparater som kan hjelpe deg å spesifikt aktivere ryggmusklene. Det kan høres rart ut å foreslå trening til en som er så mye i fysisk aktivitet, men erfaring tilsier at det meste av bevegelsene foregår innen et begrenset bevegelsesområde. Anbefaler at du vurderer medisinsk treningsterapi (MTT) som din fastlege eventuelt henviser deg til. Da foregår treningen hos en fysioterapeut til å begynne med som undersøker og veileder. Deretter kan du selv fortsette på egen hånd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/179719-korsrygg-og-hofteproblemer/#findComment-1213720 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.