Gå til innhold

Min sønns første ped :)


Rubia

Anbefalte innlegg

Har lenge tenkt på å skaffe mine to håpefulle en eller annen form for doning...

Vel den største på 11 har en stund ønsket seg moped da.

Så i går kom min kjære forlovede hjem med en Honda px 50 som har gjemte i garasjen.

Han tok eldstemann til seg og lurte på om han virkelig ønsket seg en moped...å joda...

Ja, da står det en ikke så langt unna du får av meg som en del av bursdag/julegave...(joda, det er jo lenge til da, men så store barn skjønner jo slikt)

Vi turet ut alle som en for å ta vidunderet i øyesyn og makan til rørende det var å se gutten ta prøvesitte og så ta imot nøkkelen til sin aller første motoriserte doning.

Han sto noen minutter og stirret i veggen for å holde igjen tårene...da fikk mamma tårer i øynene også.

Så i dag skal doningen prøves, og den håpefulle skal inn på nett for å finne nytt setetrekk og greier.

Morro er det! Supermoro...

Og mor i ståva er kjempetakknemmelig over å ha slike takknemmelige barn og en forlovede som evner å ta til seg barna og stelle med dem selvom de har en far som har dem jevnlig.

Heldig er jeg...med mann og barn :)

Og så skinner sola fra skyfri himmel i dag også...som et lite pluss liksom...yeahh...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 208
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Goliath

    39

  • Rubia

    23

  • mariaflyfly

    13

  • snø

    10

Mest aktive i denne tråden

Kanskje jeg misforstår noe?

Men moped til 11 - åring??

Er dette tifellet, er nok ikke ordet snill det jeg ville brukt på din forlovede ..ikke på deg heller forøvrig, som tillater det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg misforstår noe?

Men moped til 11 - åring??

Er dette tifellet, er nok ikke ordet snill det jeg ville brukt på din forlovede ..ikke på deg heller forøvrig, som tillater det.

Du har forstått rett, han er 11 og ja, det var en moped :)

Nå er jeg av en slik oppfatning at det er bare bra å få lov til å utfolde seg på den måten når man er en gutt i den alderen.

Selvsakt kommer det også ann på hvordan barnet er...og denne gutten er usedvanlig "voksen", rolig og reflektert.

Er ikke et sekund i tvil om at han vil kjøre pent og føre seg i gårdsplassene her og på tillatte steder. Vi bor nå på landet også da.

Hadde selv en crossykkel, 125cc som 14 åring, og jeg verken var bajas da eller har blitt det siden...selvom jeg var meeeeget "galere" enn det min sønn ant.vil komme til å bli noen gang.

Frihet under ansvar...og så er det sundt og bra å mekke litt i søla og interessert seg for noe annet enn tv spill synes nå jeg.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Jeg håper virkelig du bare lar han kjøre på bane da ja, der det er lovlig. Ellers så er aldersgrensen 16 år og det gjelder vel på gårdsveier også. Ser jeg han før denne tid anmelder jeg han og dere.

Er det snakk om banekjøring så er det helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har forstått rett, han er 11 og ja, det var en moped :)

Nå er jeg av en slik oppfatning at det er bare bra å få lov til å utfolde seg på den måten når man er en gutt i den alderen.

Selvsakt kommer det også ann på hvordan barnet er...og denne gutten er usedvanlig "voksen", rolig og reflektert.

Er ikke et sekund i tvil om at han vil kjøre pent og føre seg i gårdsplassene her og på tillatte steder. Vi bor nå på landet også da.

Hadde selv en crossykkel, 125cc som 14 åring, og jeg verken var bajas da eller har blitt det siden...selvom jeg var meeeeget "galere" enn det min sønn ant.vil komme til å bli noen gang.

Frihet under ansvar...og så er det sundt og bra å mekke litt i søla og interessert seg for noe annet enn tv spill synes nå jeg.

:)

"Nå er jeg av en slik oppfatning at det er bare bra å få lov til å utfolde seg på den måten når man er en gutt i den alderen."

Og det minner meg på hvor utrolig kjipt det er å være jente og høre slike utsagn, at gutter selvsagt må få lov til å utfolde og leke seg....

Akkurat det mente faren min også, mens med jenter derimot var det totalt anerledes. Tror du jeg kranglet over det der? Jeg kan hisse meg opp over det temaet den dag i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig du bare lar han kjøre på bane da ja, der det er lovlig. Ellers så er aldersgrensen 16 år og det gjelder vel på gårdsveier også. Ser jeg han før denne tid anmelder jeg han og dere.

Er det snakk om banekjøring så er det helt greit.

He he...jauda...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fei1365380229

"Nå er jeg av en slik oppfatning at det er bare bra å få lov til å utfolde seg på den måten når man er en gutt i den alderen."

Og det minner meg på hvor utrolig kjipt det er å være jente og høre slike utsagn, at gutter selvsagt må få lov til å utfolde og leke seg....

Akkurat det mente faren min også, mens med jenter derimot var det totalt anerledes. Tror du jeg kranglet over det der? Jeg kan hisse meg opp over det temaet den dag i dag..

Enig i dette :) Ønsket meg alltid bilbane og kruttlapp-pistol, men fikk det aldri. Broder'n fikk.

Selv har jeg to gutter og to jenter og prøver å behandle likt, men har fått to kjole og sminkefokuserte jenter :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nå er jeg av en slik oppfatning at det er bare bra å få lov til å utfolde seg på den måten når man er en gutt i den alderen."

Og det minner meg på hvor utrolig kjipt det er å være jente og høre slike utsagn, at gutter selvsagt må få lov til å utfolde og leke seg....

Akkurat det mente faren min også, mens med jenter derimot var det totalt anerledes. Tror du jeg kranglet over det der? Jeg kan hisse meg opp over det temaet den dag i dag..

Cecily da...du ser vel at jeg har skrevet at jeg - som jente - hadde crossykkel som 14 åring selv ;)

Nå er det slik at det ble skrevet på den måten forde jeg bare har gutter selv.

Uansett gutter eller jenter jeg måtte hatt så hadde de på lik linje fått kjørt doninger, vært med på jakt og fiske osv.osv.

Det jeg tar hensyn til er alder og personlighet til barna.

Så hadde du vært datra mi så hadde du nok dura rundt, gravd i viltskrotter, spadd i søla og fanget salamandere som gutta mine gjør...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i dette :) Ønsket meg alltid bilbane og kruttlapp-pistol, men fikk det aldri. Broder'n fikk.

Selv har jeg to gutter og to jenter og prøver å behandle likt, men har fått to kjole og sminkefokuserte jenter :o)

He he.

Ingen poeng i å gjøre forskjell slik.

Tantebarna mine, hvorav to er jenter, har alltid fått ture rundt som gutta gjør når de er hos meg iallefall.

Og hadde jeg hatt jente selv så hadde jeg nok ikke gjort noen forskjell slik heller.

Men så har vi interessene igjen da...har intrykk av at jentene i dag rimelig tidlig blir noen småfrøkner ;)

At de får utvikle seg dit de vil får vel nesten være målet kanskje.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cecily da...du ser vel at jeg har skrevet at jeg - som jente - hadde crossykkel som 14 åring selv ;)

Nå er det slik at det ble skrevet på den måten forde jeg bare har gutter selv.

Uansett gutter eller jenter jeg måtte hatt så hadde de på lik linje fått kjørt doninger, vært med på jakt og fiske osv.osv.

Det jeg tar hensyn til er alder og personlighet til barna.

Så hadde du vært datra mi så hadde du nok dura rundt, gravd i viltskrotter, spadd i søla og fanget salamandere som gutta mine gjør...

:)

Okei da, da er den grei c",)

Jeg er bare sur og bitter over tapt barndom. Storebror fikk lov til både det ene og det andre, mens lille jentemeg fikk ikke og jeg er nesten like sint over det som den gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei da, da er den grei c",)

Jeg er bare sur og bitter over tapt barndom. Storebror fikk lov til både det ene og det andre, mens lille jentemeg fikk ikke og jeg er nesten like sint over det som den gang.

Det skjønner jeg veldig godt.

Synd at det skal være slik, at man drar kjønnene inn i roller liksom.

Ta det igjen Cecily...nå som du kan velge selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg veldig godt.

Synd at det skal være slik, at man drar kjønnene inn i roller liksom.

Ta det igjen Cecily...nå som du kan velge selv :)

Det er i hvertfall jeg som er den praktiske her i huset og som skrur sammen møbler og slikt...jeg tar det som en bonus. c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest midia

Du har forstått rett, han er 11 og ja, det var en moped :)

Nå er jeg av en slik oppfatning at det er bare bra å få lov til å utfolde seg på den måten når man er en gutt i den alderen.

Selvsakt kommer det også ann på hvordan barnet er...og denne gutten er usedvanlig "voksen", rolig og reflektert.

Er ikke et sekund i tvil om at han vil kjøre pent og føre seg i gårdsplassene her og på tillatte steder. Vi bor nå på landet også da.

Hadde selv en crossykkel, 125cc som 14 åring, og jeg verken var bajas da eller har blitt det siden...selvom jeg var meeeeget "galere" enn det min sønn ant.vil komme til å bli noen gang.

Frihet under ansvar...og så er det sundt og bra å mekke litt i søla og interessert seg for noe annet enn tv spill synes nå jeg.

:)

Selvsakt kommer det også ann på hvordan barnet er...og denne gutten er usedvanlig "voksen", rolig og reflektert.

De fleste foreldre synes det om barna sine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsakt kommer det også ann på hvordan barnet er...og denne gutten er usedvanlig "voksen", rolig og reflektert.

De fleste foreldre synes det om barna sine!

Gjør de?

Til "forsvar" kan jeg si at jeg nok ikke kan si det samme om min yngre sønn når han når den alderen, antageligvis.

Han er mye mer "korttenkt" og "bajas" og vil nok være mye mer utsatt for uhell.

Og det er ikke bare jeg som sier det om den eldste, det gjør absorlutt alle som møter gutten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest midia

Gjør de?

Til "forsvar" kan jeg si at jeg nok ikke kan si det samme om min yngre sønn når han når den alderen, antageligvis.

Han er mye mer "korttenkt" og "bajas" og vil nok være mye mer utsatt for uhell.

Og det er ikke bare jeg som sier det om den eldste, det gjør absorlutt alle som møter gutten :)

Men likevel er det stor forskjell på 16 år og 11 år.

Gutten din er ikke så moden som en 16 åring ennå likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men likevel er det stor forskjell på 16 år og 11 år.

Gutten din er ikke så moden som en 16 åring ennå likevel.

Selvakt ikke.

Men så har du dette med personlighet da.

Man er ikke garantert å være trygg forde man er 16 heller .

Tror nok en 11 åring kan være like moden for mopedkjørring som en umoden 16 åring.

Forskjellen er at når man er 16 kan man ragge rundt over alt, mens de under i alder må holde seg på bestemte plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest midia

Selvakt ikke.

Men så har du dette med personlighet da.

Man er ikke garantert å være trygg forde man er 16 heller .

Tror nok en 11 åring kan være like moden for mopedkjørring som en umoden 16 åring.

Forskjellen er at når man er 16 kan man ragge rundt over alt, mens de under i alder må holde seg på bestemte plasser.

Er det lovlig når han holder seg til bestemte plasser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah - flott å lære barna at lovene vi har er til for å brytes.

Det ene er ikke lik det andre, I know...

men dine barn da, ser de aldri film før nådd aldersgrense.

Får de aldri gjøre noe såfremt det ikke er lovlig være seg i alder eller ellers?

Og har aldri du gjort noe slike "uskyldig ulovlig"

I såfall...good for you.

Takke meg til mekking i søla og pedkjøring i privat gård/vei enn unger vandrendes i Oslos - eller andre - gater sier nå jeg da.

Men det er fint vi er forskjellige, slik får vi forskjellige barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...