Gå til innhold

Rubia takker for seg :)


Rubia

Anbefalte innlegg

Enig i at det er viktig å få til noen friske meningsutvekslinger, det er jo en av de tingene som gjør dette morsomt.

Selvsagt skal de ikke føle dårlig samvittighet, men da mener jeg at de må heller synse litt på noe de ikke har greie på, enn å være utrolig bastante. Når de i tillegg går så langt at de sier at de håper guttungen blir tatt og får utsettelse på førerkortet og at dette er omsorgssvikt, da bør kanskje noen begynne å tenker litt og bruke hode. I slike eksempler bør de jaggu føle litt dårlig samvittighet også.

Drar du tingene for langt, blir du mer ei hysterisk kvinnfolk enn noen du bør ta alvorlig.

Selv om noen håpte at gutten ville få utsettelse på førerkortet, og noen andre mente at det var omsorgssvikt, så betyr ikke det at alle andre også mente det.

Det var mange som var uenige med Rubia, uten å komme med slike teite uttalelser - men kunne argumentere godt for meningen sin, på en saklig og relevant måte.

Så ikke kritiser _alle_ for det _noen_ skrev!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 181
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Goliath

    40

  • mrxx

    23

  • Ade|ina

    13

  • snø

    11

Mest aktive i denne tråden

Her kan det selvfølgelig finnes eksempler som går begge veier.

Og alt kan hende uansett hva man gjør.

Mine egne erfaringer er at de som driver med motorsport er vesentlig mindre representert i vanlige trafikkulykker enn de som ikke gjør det - noe for øvrig begge de forsikringsselskaper jeg har benyttet de siste årene er enige i, og som gir positivt utslag på hva jeg og flere med meg betaler i premie:-)

Selv om jeg håper at mine ikke begynner med motorsport i så lav alder, presiserer jeg at jeg heller ikke har noe i mot motorsport i lovlige former.

Det jeg har noe i mot, er foreldre som tar loven i sin egen hånd og lærer ungene til å ikke har respekt for det som tross alt er Norges lover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respekt for motoriserte kjøretøy får du jo nettopp gjennom aktiv deltakelse i motorsport.

For da lærer du ikke minst hva konsekvensene kan/vil være hvis du blir overmodig.

Og du lærer av egne erfaringer - som da ikke blir på langt nær så dyrkjøpte som om det skulle skje i trafikken.

"Respekt for motoriserte kjøretøy får du jo nettopp gjennom aktiv deltakelse i motorsport."

Ja, i lovlige former! Men man får ikke respekt for motoriserte kjøretøy ved å kjøre uten lappen i trafikken og uten å respektere trafikkreglene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro det eller ei - men jeg synes det er godt å se deg tilbake:-)

Jeg også, men det visste man jo. Den dama MÅ bare :-)

Tro om Altman er like begeistret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om jeg håper at mine ikke begynner med motorsport i så lav alder, presiserer jeg at jeg heller ikke har noe i mot motorsport i lovlige former.

Det jeg har noe i mot, er foreldre som tar loven i sin egen hånd og lærer ungene til å ikke har respekt for det som tross alt er Norges lover!

Som jeg har sagt før - jeg ser den siden av saken også, og har forståelse for de innvendinger som går på akkurat det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Respekt for motoriserte kjøretøy får du jo nettopp gjennom aktiv deltakelse i motorsport."

Ja, i lovlige former! Men man får ikke respekt for motoriserte kjøretøy ved å kjøre uten lappen i trafikken og uten å respektere trafikkreglene!

Har svart deg et annet sted på akkurat den siden av det - og ser at det finnes en utfordring der:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også, men det visste man jo. Den dama MÅ bare :-)

Tro om Altman er like begeistret.

Jeg MÅ ikke, men jeg kan hvis jeg vil.

Men hvor kommer Altman fra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Selvsagt er det betenkeligheter rundt en slik sak som dette, men tross alt er det en liten sak i forhold til hvordan enkelte hyler i denne saken."

...så konklusjonen er da at når noen skriver noe kontroversielt her, så er det kun de som er enige som bør svare hyggelige "så kjekt"-svar, mens de som er uenige bør sette seg på hendene og i alle fall ikke skrive noe?

Er dette et diskusjonsforum, eller er det noe jeg har misforstått????

Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine når folk takker for seg fordi folk er uenige med dem - på et diskujonsforum...

Beste hilsen fra

Kontroversielt?

Det er jo MANGE, MANGE unger som vosker opp med motorkjøretøy på gårder og på fjellet. Min fetter i Trøndelag bygde sin egen gocart da han var 12 - av en gammel Folkevogn og noen traktordeler - kjørte litt, men jeg tror det var gøyest å få det til å virke.

Han ler når han hører om barnehager som skal ha godkjent dekke under huskene,,,,,

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og ingen tror at hu er inne og leser alle sympatierklæringene hun har fiska etter nå? Hvorfor pokker kan ikke bare folk komme eller dra i alle stillhet? Syns det er å legge for mye i et nettforum når man skal skrive sånne "nå-drar-jeg-min-vei-innlegg" fordi man har mugna for noe.

Tja - har man vært her i mange år - er det vel bare vanlig høflighet å si takk for seg? - det har jeg gjort mange ganger - -- hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja - har man vært her i mange år - er det vel bare vanlig høflighet å si takk for seg? - det har jeg gjort mange ganger - -- hehe

Begynner å bli ganske muggen du nå da;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg MÅ ikke, men jeg kan hvis jeg vil.

Men hvor kommer Altman fra??

Avslutningstråden din, men det er mulig det ble slettet før du rakk å se det.

Den tråden som du sa "farvel" var sint på Morsk :-)

Hehe, jaja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, de dyrker penicillin på meg :)

Da får vi håpe de finner en ny type mot det som kommer.

Passet ikke helt på deg, men skjønte du hva jeg mente ?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe annet enn et svar på "Bare det å finne på å kjøpe moped til en 11-åring er så fjernt fra hva jeg trodde var mulig, at jeg finner ikke ord." ?

Det synes ikke jeg.

"Er det noe annet enn et svar på "Bare det å finne på å kjøpe moped til en 11-åring er så fjernt fra hva jeg trodde var mulig, at jeg finner ikke ord.?"

Puh! Les innlegget til Rubia og sammelign, med hva jeg mener.

Har du forresten lest det jeg skrev til Rubia som svar til henne i denne tråden. Merkelig at ingen svarer på akkurat DET. Muligens fordi du ikke har noen svar på akkurat det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Så lenge du ikke har kommentert hva du synes om hverken det bildet, eller reglene for deltakelse i motorsportaktiviteter når det gjelder alder - sett i forhold til hav du har kommentert generelt om dette ellers i disse trådene - så er det kanskje ikke så rart at også jeg gjentar meg selv?

Joda, jeg har kommentert det.

Bildet forandrer ikke på mine meninger. Jeg kan tenke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...