Gå til innhold

Rubia takker for seg :)


Rubia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 181
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Goliath

    40

  • mrxx

    23

  • Ade|ina

    13

  • snø

    11

Mest aktive i denne tråden

Denne "kjerringa" har faktisk hatt mc-lappen siden 1991...

-synes fremdeles det er uforsvarlig å la en 11-åring kjøre moped utenom organisert banetrening/trial.

At du i 91 tok mc-lappen gjør deg ikke til noen ekspert innenfor området på noen måte - ei heller gjør det deg ikke til en "ikke-kjærring".

Hilsen en som har hatt lappen OG motorsykkel siden 85.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd du forlater oss. Enig med deg, det er mange "kjerringer" her inne. Men det er mange positive, blide, fornuftige og artige her også og derfor bør du fortsette, så disse "kjerringene" ikke får overtaket.

Det med mopedtråden din er det mye uvitenhet. De fleste som har svart har null peiling på hva en moped, bil eller annet kjøretøy er. De kan knapt å fylle bensin og kjøre litt, med masse feil og vurderinger underveis. Det er de uvitende som har de sterkeste meningen, men forstår de det selv? ååneida:-)

Lykke til videre:-)

Gi deg nå. Jeg har akkurat kjørt opp en gang til og jeg gjorde ikke en eneste feil ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

DOL kjærringene reagerer på en slik måte at de fortjener alle negative tilbakemeldinger de kan få på det.

Hvis det er dette som skal til for å karaktiseres som ei dol-kjerring, så tar jeg det som et kompliment å være dol-kjerring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At du i 91 tok mc-lappen gjør deg ikke til noen ekspert innenfor området på noen måte - ei heller gjør det deg ikke til en "ikke-kjærring".

Hilsen en som har hatt lappen OG motorsykkel siden 85.

-du leder jo bare med 6 år, da. Det er jo ingenting...

-har ikke sykkel nå, men det er bare fordi en tulling prøvde å kjøre _igjennom_ samboer'n i et kryss i fjor sommer. På _min_ sykkel!

(og heldigvis var han en voksen mann på tung sykkel, og ikke en 11 åring på moped)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er dette som skal til for å karaktiseres som ei dol-kjerring, så tar jeg det som et kompliment å være dol-kjerring.

Det jeg tenkte på var en del av de tilbakemeldingene som kom på mopedkjøringen, og ikke svarene i denne tråden.

Jeg antok at det var enkelt å forstå....men selvfølgelig - for de som ikke vil, så er ingen ting enkelt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Hvis det er dette som skal til for å karaktiseres som ei dol-kjerring, så tar jeg det som et kompliment å være dol-kjerring.

Jeg også :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Det jeg tenkte på var en del av de tilbakemeldingene som kom på mopedkjøringen, og ikke svarene i denne tråden.

Jeg antok at det var enkelt å forstå....men selvfølgelig - for de som ikke vil, så er ingen ting enkelt:-)

"Det jeg tenkte på var en del av de tilbakemeldingene som kom på mopedkjøringen, og ikke svarene i denne tråden"

Det var det jeg tenkte på også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er dette som skal til for å karaktiseres som ei dol-kjerring, så tar jeg det som et kompliment å være dol-kjerring.

Der skrev du det samme som jeg hadde tenkt å skrive - hvis man er dol-kjerring fordi man synes det er spinnvilt å lære ungene sine at det er helt ok å bryte de lovene man ikke er enig i, ja da er jeg stolt av å være en!

Så fra nå av tar vi den betegnelsen som et kompliment, tror jeg.

Heller dol-kjerring enn en skikkelig harry-dol'er... ;o)

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-du leder jo bare med 6 år, da. Det er jo ingenting...

-har ikke sykkel nå, men det er bare fordi en tulling prøvde å kjøre _igjennom_ samboer'n i et kryss i fjor sommer. På _min_ sykkel!

(og heldigvis var han en voksen mann på tung sykkel, og ikke en 11 åring på moped)

Her snakke vi om en 11 åring på moped på et "lukket" jorde og privat gårdsplass - og IKKE på en trafikert vei.

Vet du hva knattecross er? Har du noen gang vært på et sted de driver med slikt og sett hvordan det foregår?

Vet du hvor gamle/unge barna kan være for å delta aktivt i noe slikt?

I så fall - hvor finner du den store forskjellen i risiko, så lenge 11 åringen blir gitt klare regler om bruk, og fulgt nært opp av foreldrene?

Her kan du se hva aldersgrensene er - i tilfelle de er ukjente for deg: http://www.motorsportforbundet.no/motorsykkel/t2.asp?p=52264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Det jeg tenkte på var en del av de tilbakemeldingene som kom på mopedkjøringen, og ikke svarene i denne tråden.

Jeg antok at det var enkelt å forstå....men selvfølgelig - for de som ikke vil, så er ingen ting enkelt:-)

Når jeg leser dine innlegg så kan du betegnes som en skikkelig dol-kverulant ihvertfall.

Typisk "gubbe-besserwisser" som ikke kan se ting fra flere sider.

De fleste har sagt at det er greit hvis kjøringen skal foregå på bane, men ikke hvis det skjer ulovlig.

Du minner meg faktisk om Jan Johansen, han som var "skikkelig mannfolk" og hadde gitt dama komplement en gang om at hun var flink til å rygge med tilhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Når jeg leser dine innlegg så kan du betegnes som en skikkelig dol-kverulant ihvertfall.

Typisk "gubbe-besserwisser" som ikke kan se ting fra flere sider.

De fleste har sagt at det er greit hvis kjøringen skal foregå på bane, men ikke hvis det skjer ulovlig.

Du minner meg faktisk om Jan Johansen, han som var "skikkelig mannfolk" og hadde gitt dama komplement en gang om at hun var flink til å rygge med tilhenger.

*knis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke sikkert du er en god sjåfør av den grunn. Mange som har kjørt bil i 40 år uten at de kan noe annet enn å fylle bensin og knapt kan å kjøre. Det er jo bare å ta seg en tur ut i trafikken, så ser du jo det.

Jeg har forøvrig kjørt mc i 33 år:-)

Det er sant. Det er mye rart i trafikken...

Men synes jo jeg veit jo litt om hvordan en tohjuling oppfører seg etter å ha kjørt mc i 15 år... -og unger på motoriserte tohjulinger ute i verden er ikke lurt. Organisert trening er greit, med oppsyn fra voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser dine innlegg så kan du betegnes som en skikkelig dol-kverulant ihvertfall.

Typisk "gubbe-besserwisser" som ikke kan se ting fra flere sider.

De fleste har sagt at det er greit hvis kjøringen skal foregå på bane, men ikke hvis det skjer ulovlig.

Du minner meg faktisk om Jan Johansen, han som var "skikkelig mannfolk" og hadde gitt dama komplement en gang om at hun var flink til å rygge med tilhenger.

Det jeg har reagert på er de som kaller dette omsorgsvikt og som viser til hvor livsfarlig dette er for guttungen.

Har du faktisk lest hva jeg har skrevet (som du påstår), så ser du at jeg har skrevet at jeg ser problemet med å "lære barn å bryte loven" - og har forståelse for de som har den invendingen, selv om jeg hvis forholdene ligger til rette for det synes at man her kan vise litt skjønn.

Det er de som har reagert som hva jeg vil kalle "hysteriske kvinnfolk" som her fortjener definisjonen kjerringer.

Og ønsker du å lære litt mer om motorsport og unge barn så kan du også titte litt nærmere på det "livsfarlige" som foregår innenfor lovverket her: http://www.motorsportforbundet.no/motorsykkel/t2.asp?p=52264

Det er ikke den store forskjellen rent praktisk og risikomessig på dette og det som Rubias sønn får lov til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det jeg tenkte på var en del av de tilbakemeldingene som kom på mopedkjøringen, og ikke svarene i denne tråden"

Det var det jeg tenkte på også.

Er du en av de som da reagerte på risikoen 11 åringen ble utsatt for, eller det problematiske ved at de bryter loven?

Det ene kan jeg forstå at man kan reagere på. Det andre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her snakke vi om en 11 åring på moped på et "lukket" jorde og privat gårdsplass - og IKKE på en trafikert vei.

Vet du hva knattecross er? Har du noen gang vært på et sted de driver med slikt og sett hvordan det foregår?

Vet du hvor gamle/unge barna kan være for å delta aktivt i noe slikt?

I så fall - hvor finner du den store forskjellen i risiko, så lenge 11 åringen blir gitt klare regler om bruk, og fulgt nært opp av foreldrene?

Her kan du se hva aldersgrensene er - i tilfelle de er ukjente for deg: http://www.motorsportforbundet.no/motorsykkel/t2.asp?p=52264

jepp, vet det. Poenget mitt var vel at dette nettopp _ikke_ er knattecross... Hadde det ikke vært bedre med "ordentlig" opplegg enn å fise rundt på jordet på en px?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...