Gå til innhold

muskelgrupper


Gjest Jessi

Anbefalte innlegg

Hjelp, nå er jeg i tvil. Jeg trener det samme styrkeprogrammet 3 ganger i uka. Hver gang trenes armer, bein, mage og rygg, belastningen økes litt etter som jeg føler jeg klarer mer. Nå har lest at man bør dele opp trening av de ulike kroppsdelene, ikke alle hver gang. Jeg trener kun for å stramme opp og forme kroppen lett (ikke kroppsbygging).

Bør jeg for eksempel bare trene bein og mage mandag og fredag, og armer og rygg onsdag og søndag?

Sukk, jeg som trodde jeg var på rett vei……

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan godt fortsette med tre treninger i uka; du trener da f.eks. bein to ganger den ene uka og overkropp én, og så motsatt neste uke. J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv trener jeg tre dager i uken.

Mandag: Bryst - biceps

Onsdag: Ben - legger - skuldre

Fredag: Rygg - Triceps

Mage tar jeg de dagene jeg har ekstra overskudd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Gunnar Oppheim

Hei!

Slapp helt av, driver du med trening som stadig øker og blir tyngre, og som kroppen tilpasser seg, da er du på riktig vei. Treningsmengden fører til framgang uansett hvordan muskelgruppene trenes i forhold til hverandre; det er prograsjonen fra uke til uke som er avgjørende. Pass også på å spise sunt og godt, og husk at å hvile er viktig !

http://home.enitel.no/trening/

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...