Gå til innhold

Hva er galt med å være litt større enn andre???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Følelsen er ikke nødvendigvis anerledes alikevel. Det er ikke gøy å få høre i enhver sammenheng : "GUd, så tynn du er. Det er jo ingenting igjen av deg jo! Nå må du se å legge på deg!!"

Selvsagt er det anderledes å bli behandlet med forakt. Det betyr ikke at det ikke er sårende å høre at man er for tynn, men man behandles ikke anderledes av den grunn.

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Tottlå

9

• lurulf

3

• ShitDiddelyDo

3

• ariadne

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvor mange tror du det er som er perfekte her inn da? Ikke en kjeft, tenker jeg.

Håper da ingen er som Elita i bigbrother her inne, som tror hun er perfekt bare hun får stasja seg nok ;o)

*LOL*

Skrevet

Tror ikke akkurat det med svettelukta henger sammen med kroppsvekta.

Her jeg jobber er det en mann som _stinker_ svette etter bare en liten stund på jobb. Og han er slank som bare det.

Ei anna her er ganske overvektig, men hun lukter det alltid godt av.

Du har nok rett :)

For meg ble det et dobbelt problem når sidemannen både stinket innmari og var innmari feit. Dermed var det naturlig å koble de to tingene.

Jeg har aldri tidligere opplevd å sitte ved siden av verken en så feit eller så svette-stinkende person på kino. Det ødela hele kino-opplevelsen for meg og gjorde meg temmelig frustrert.

Når jeg så logger meg inn på DOL og ser overskriften: "Hva er galt med å være litt større enn andre" så var det veldig godt å kaste seg på og få ut litt av frustrasjonen for den ødelagte kino-kvelden!

Gjest krepsa
Skrevet

Du har nok rett :)

For meg ble det et dobbelt problem når sidemannen både stinket innmari og var innmari feit. Dermed var det naturlig å koble de to tingene.

Jeg har aldri tidligere opplevd å sitte ved siden av verken en så feit eller så svette-stinkende person på kino. Det ødela hele kino-opplevelsen for meg og gjorde meg temmelig frustrert.

Når jeg så logger meg inn på DOL og ser overskriften: "Hva er galt med å være litt større enn andre" så var det veldig godt å kaste seg på og få ut litt av frustrasjonen for den ødelagte kino-kvelden!

Skjønner veldig godt at kino-opplevelsen ikke ble som forventet.

Ville heller ikke ha satt pris på kroppskontakt under en hel film med en ukjent, som attpåtil luktet ille. Også greit å ha setet for seg selv.

Har selv vært svært overvektig, har fortsatt noen kg. for mye. Men svette lukter det ikke av meg, bortsett fra rett etter treningsturen så klart.

Håper neste kinotur blir hyggeligere for deg.

:)

Skrevet

Skjønner veldig godt at kino-opplevelsen ikke ble som forventet.

Ville heller ikke ha satt pris på kroppskontakt under en hel film med en ukjent, som attpåtil luktet ille. Også greit å ha setet for seg selv.

Har selv vært svært overvektig, har fortsatt noen kg. for mye. Men svette lukter det ikke av meg, bortsett fra rett etter treningsturen så klart.

Håper neste kinotur blir hyggeligere for deg.

Takk skal du ha!

Skrevet

Det eneste gale jeg ser med det, er den store helserisikoen når overvekten er rent for meget.

Men det er deres problem og ikke mitt. Selv om jeg blir bekymret.

Ja, så det at svært overvektige mennesker, kan ha det vondt. Depresjon, ensomhet, trøstespising, klarer ikke slutte.

Men at det ikke er så pent å se på ( i manges øyne) -HVA SÅ? Herregud. Kan ikke skjønne at folk går rundt og blir støtt av at et tykt menneske går i små klær...

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg vet godt at mannfolk kritiseres for det ene og det andre, men hvorfor denne kritikken av overvektige kvinner her på åpent forum ikke kan kritiseres forstår jeg ikke.

At det at et overvektig kvinnemenneske har vist dårlig klessmak (etter noens vurdering) i en butikk kan føre til heftig kritikk av overvektige kvinner er merkelig. Like merkelig som å påstå at overvektige kvinner svetter mer enn andre.

Det sto ingenting om dama med valkene hadde lyst hår og blå øyne f.eks. Ingenting om fargevalget på klærne og ikke om hun hadde brune sokker. Slikt innlegg har jeg aldri sett, ikke engang om en mann i hvite tennissokker til svart dress.

Du skulle bare visst hvor mange kommentarer har fått for kroppen min opp igjennom årene. Alt har ikke vært like hyggelige, men rett og slett nedlatende. Det har vært fryktelig sårende.

Tror du det er noe gøy når man står i dusjen på videregående og får dette: Ååå gud så tynn du er.

Mange ganger har jeg hatt lyst til å smelle tilbake: Ååå gud så feit du er. Men jeg har aldri gjort det. Aldri.

Da jeg gikk på barneskolen kledde jeg meg i lag på lag med klær for å se tykkere ut.

Kroppen min har vært kommentert opp igjennom alle de år. Til og med min voksne svoger gjør det på en negativ måte mens kona hans sitter og hører på.

Mannen min kommenterer ikke hennes kropp på samme måte. Hun er litt rund, men ikke overvektig, og da sier man jo ikke noe. Slikt gjør man bare ikke.

Slutt med sutringa di. Du er ikke akuurat den som har vært minst nedlatende mot kvinner her inne.

Fordommene dine mot kvinner som ønsker å være hjemme å passe barn skinner gjennom i mange av innleggene dine. Snakk om kvinnediskriminering.

Skrevet

Du skulle bare visst hvor mange kommentarer har fått for kroppen min opp igjennom årene. Alt har ikke vært like hyggelige, men rett og slett nedlatende. Det har vært fryktelig sårende.

Tror du det er noe gøy når man står i dusjen på videregående og får dette: Ååå gud så tynn du er.

Mange ganger har jeg hatt lyst til å smelle tilbake: Ååå gud så feit du er. Men jeg har aldri gjort det. Aldri.

Da jeg gikk på barneskolen kledde jeg meg i lag på lag med klær for å se tykkere ut.

Kroppen min har vært kommentert opp igjennom alle de år. Til og med min voksne svoger gjør det på en negativ måte mens kona hans sitter og hører på.

Mannen min kommenterer ikke hennes kropp på samme måte. Hun er litt rund, men ikke overvektig, og da sier man jo ikke noe. Slikt gjør man bare ikke.

Slutt med sutringa di. Du er ikke akuurat den som har vært minst nedlatende mot kvinner her inne.

Fordommene dine mot kvinner som ønsker å være hjemme å passe barn skinner gjennom i mange av innleggene dine. Snakk om kvinnediskriminering.

Ro deg nå litt ned. Det er ikke sunt for helsa di uansett vekt å være så sint.

Jeg skal gjerne diskutere med deg igjen når du har blitt litt roligere igjen. Jeg har vært syk i noen dager og har derfor hatt tid til å være mer her enn ellers, og ikke orket så mye annet.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ro deg nå litt ned. Det er ikke sunt for helsa di uansett vekt å være så sint.

Jeg skal gjerne diskutere med deg igjen når du har blitt litt roligere igjen. Jeg har vært syk i noen dager og har derfor hatt tid til å være mer her enn ellers, og ikke orket så mye annet.

"Jeg har vært syk i noen dager og har derfor hatt tid til å være mer her enn ellers, og ikke orket så mye annet"

"Kremt" Jeg mener du skrev at du måtte på jobb i forgårdskveld.

Skrevet

"Jeg har vært syk i noen dager og har derfor hatt tid til å være mer her enn ellers, og ikke orket så mye annet"

"Kremt" Jeg mener du skrev at du måtte på jobb i forgårdskveld.

Ja jeg hadde tenkt meg på jobb i går, men kunne ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...