Gå til innhold

Jeg har vært utro...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke at folk virkelig kan få seg selv til å tro at et ekteskap mellom foreldrene i seg selv skal sikre barna en lykkelig oppvekst! Ikke noe er værre enn å bo med foreldre som ikke elsker hverandre, skkjuler ting for hverandre, eller ikke er lykkelige sammen! DET vet jeg..

Det som gjør barn lykkeligest er å ha to lykkelige foreldre, uavhegig om de lever sammen eller ikke.

Få barn tar skade av en skilsmisse om det foregår noenlunde sivilisert.

Å bruke barn som en unnskyldnign for alt mulig slikt, synes jeg er utrolig feigt!

"Å bruke barn som en unnskyldnign for alt mulig slikt, synes jeg er utrolig feigt!"

Veldig enig.

"..................................."

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Miss seventy

10

• Prozak

6

• skorpionfisken

3

• Mistera

2

petter smart
Skrevet

Jeg skjønner godt at du ikke vil si noe til mannen din. Siden dere har et lite barn og i sammen føler du sikkert at du har alt for mye å tape. Og attpå til for en tabbe som du har gjort. Skjønner ikke alle som er så raske til å fordømme, gjør de aldri feil selv...?? Og bare så det er sagt, jeg har aldri vært utro så jeg er ikke ute etter å forsvare her. Jeg hadde som deg latt vært å sagt noe hjemme.....jeg hadde jo risikert å miste alt... Men tror jeg muligens hadde tatt kontakt med avdelingen på sykehuset og rett og slett forklart din bekymring mht taushetsplikt.... Kanskje de kunne terpe ekstra på dette med viktigheten av taushetsplikten da, for sine sykepleiestudenter....? Så tar hun vel hintet. Folk spør om du klarer å leve med løgnen.....det hadde jeg klart hvis alternativet hadde vært at jeg mistet den jeg var glad i.....

For en umoden holdning.

Gjelder dette på alle felt? Slik at f.eks. en forbryter aldri bør innrømme noe som helst, for han kan jo miste sin frihet - eller mer.

Når du har gjort noe slikt så fortjener du å miste det du har. Om du gjør det skal være opp til den bedratte. Ikke deg selv.

petter smart
Skrevet

Nei,nei,nei,vi har ikke et slikt "åpent" forhold!

Klart det var veldig uansvalig av meg å være utro og selvfølgelig angrer jeg!!!

Men synes ikke det er riktig av meg at vårt felles barn på to år skal lide for en tabbe som jeg har gjort!

Ønsker å legge dette bak meg,men det vil vise seg..

Det er ikke barnet du tenker på, men deg selv. Slutt å bruk et lite barn som alibi for dine handlinger.

Hva med det som er best for din mann? Teller ikke det noe.

Gjest engel 49+
Skrevet

Sorry, men hensynet til barnet er ikke hellig i denne sammenhengen. Hvor mange barn har ikke vokst opp uten begge de biologiske foreldrene, og blitt nøyaktig like bra eller dårlige mennesker som hvem som helst andre?

"................................."

Kan man ikke holde seg til saken her? Jeg sier at skilsmisse ikke bør skje automatisk pga sidesprang.

Skrevet

Kan man ikke holde seg til saken her? Jeg sier at skilsmisse ikke bør skje automatisk pga sidesprang.

Ser ikke at noen ikke holder seg til saken her.

Nei, det bør ikke skje automatisk - hvis den skyldige blir tilgitt, så er jo saken forhåpentligvis grei. Men å skjule slikt med den unnskyldningen at det er det beste for barnet, er feil. For det første skal ikke hensynet til barnet være så viktig at det ødelegger livet til foreldrene. For det andre, så er det begrenset hvor vondt et barn har av at foreldrene skiller seg. Det er sosialt akseptert i dag, og de fleste problemene har tidligere vært knyttet til det sosiale.

".................................."

Gjest engel 49+
Skrevet

Ja, men da som en forutsetning at de har fortalt om det og "jobbet" seg gjennom det. Ikke sant?

Har man en slik hemmelighet MÅ man da påvirkes. Ellers er man vel rimelig følelseskald?

1: sannsynligvis, og 2: ja

Ellers har jeg hørt at folk røper sine hemmmligheter for sin egen skyld for de orker ikke bære børen. Ikke for den de har forrådt sin skyld.

Hadde noen vært utro mot meg, hadde jeg uten tvil ønsket å vite det. Og sannsynligvis tuppet vedkommende langt utpå åker'n for godt. Jeg har ingen toleranse for utroskap.

I noen tilfeller vet imidlertid 'synderen' at hvis de forlater hus hjem og barn, vil ikke den gjenværende part være i stand til å oppdra barna forsvarlig.

Her fins et utall variasjoner, og dermed ingen fasit på hva som er best.

En av mine foreldre var utro. Jeg aner ikke hva som hadde skjedd hvis jeg hadde vokst opp alene med den andre av dem. Det kunne gått fullstendig til helvete.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Men se, det bør være opp til den som ble bedratt å vurdere!

Gjest engel 49+
Skrevet

Men se, det bør være opp til den som ble bedratt å vurdere!

Seff!

Gjest papirtiger
Skrevet

Denne sykepleierstudenten er vel ikke altvitende? Hvordan kan hun vite at du ikke har truffet kjæresten din og blitt gravid?

Hvis hun ikke overholder taushetsplikten så er det bare å anmelde henne.

Skrevet

Ellers har jeg hørt at folk røper sine hemmmligheter for sin egen skyld for de orker ikke bære børen. Ikke for den de har forrådt sin skyld.

Hadde noen vært utro mot meg, hadde jeg uten tvil ønsket å vite det. Og sannsynligvis tuppet vedkommende langt utpå åker'n for godt. Jeg har ingen toleranse for utroskap.

I noen tilfeller vet imidlertid 'synderen' at hvis de forlater hus hjem og barn, vil ikke den gjenværende part være i stand til å oppdra barna forsvarlig.

En av mine foreldre var utro. Jeg aner ikke hva som hadde skjedd hvis jeg hadde vokst opp alene med den andre av dem. Det kunne gått fullstendig til helvete.

"En av mine foreldre var utro. Jeg aner ikke hva som hadde skjedd hvis jeg hadde vokst opp alene med den andre av dem. Det kunne gått fullstendig til helvete."

I dagens samfunn er det betraktelig mindre forskjell mellom å vokse opp med en eller to foreldre. Selfølgelig er det BEST med begge, men det er ingen direkte sammenheng mellom skilsmisse og at det går til helvete med ungene.

"...................................."

Skrevet

For det første synes jeg det har vært mye tåpelige innlegg i denne tråden, det går an å moderere seg LITT i slike saker. Jeg forsvarer absolutt ikke verken utroskap eller abort over en lav sko, bare så det er sagt.

Tror jeg hadde lagt sannheten frem om jeg hadde vært deg, så får mannen din selv avgjøre om han synes det er greit å fortsette i forholdet.

Lykke til!

Miss seventy
Skrevet

Du mener at barn som vokser opp uten begge foreldrene går til helvete? Da er det uendelig ange barn som havner der...

Nei, jeg holder ved at barn har det best med lykkelige foreldre. Barn merker mer enn foreldrene tror. OG jeg ser ikke noen grunn til at man skal ofre et lykkelig liv bare fordi man har barn. Barna er INGEN unnskyldning til å leve i et ulykkelig forhold.

Gjest engel 49+
Skrevet

Du mener at barn som vokser opp uten begge foreldrene går til helvete? Da er det uendelig ange barn som havner der...

Nei, jeg holder ved at barn har det best med lykkelige foreldre. Barn merker mer enn foreldrene tror. OG jeg ser ikke noen grunn til at man skal ofre et lykkelig liv bare fordi man har barn. Barna er INGEN unnskyldning til å leve i et ulykkelig forhold.

Du har generalisert utfra ett konkret eksempel, og spør om jeg mener det gjelder alle barn.

Prøv å vær litt saklig er du snill!

Jeg er selv skilt, og hadde jeg ikke skilt meg hadde det gått svært ille både for meg og avkom.

Men ikke legg flere meninger i munnen på meg utfra enkeltstående eksempler.

Miss seventy
Skrevet

Du har generalisert utfra ett konkret eksempel, og spør om jeg mener det gjelder alle barn.

Prøv å vær litt saklig er du snill!

Jeg er selv skilt, og hadde jeg ikke skilt meg hadde det gått svært ille både for meg og avkom.

Men ikke legg flere meninger i munnen på meg utfra enkeltstående eksempler.

Jeg legger ingen meninger i din munn. Det er du selv som skriver dine egne svar.

Gjest engel 49+
Skrevet

Jeg legger ingen meninger i din munn. Det er du selv som skriver dine egne svar.

Tenk deg om da, jeg skrev bl.a. "Her fins et utall variasjoner, og dermed ingen fasit på hva som er best....

En av mine foreldre var utro. Jeg aner ikke hva som hadde skjedd hvis jeg hadde vokst opp alene med den andre av dem. Det kunne gått fullstendig til helvete"

....OG det får DEG til å skrive "Du mener at barn som vokser opp uten begge foreldrene går til helvete? Da er det uendelig ange barn som havner der..."

JA DA er du svært usaklig! Svar hva du vil, men jeg synes dette blir bortkastet tid, beklager!

Skrevet

Tenk deg om da, jeg skrev bl.a. "Her fins et utall variasjoner, og dermed ingen fasit på hva som er best....

En av mine foreldre var utro. Jeg aner ikke hva som hadde skjedd hvis jeg hadde vokst opp alene med den andre av dem. Det kunne gått fullstendig til helvete"

....OG det får DEG til å skrive "Du mener at barn som vokser opp uten begge foreldrene går til helvete? Da er det uendelig ange barn som havner der..."

JA DA er du svært usaklig! Svar hva du vil, men jeg synes dette blir bortkastet tid, beklager!

Ingen grunn til å diskuture hvis den andre har bestemt seg hva du har sagt, uavhengig hva du faktisk HAR sagt :-)

"........................................"

Gjest sandex
Skrevet

Syns du fortjener det som kommer faktisk! og så fjerne et lite barn for å være redd for å bli ferska!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...