Gå til innhold

Sommerjobb

Anbefalte innlegg

Gjest Snoopy83
Skrevet

Heh-heh.

Jeg regner med at du har en grunn til å få støtte av aetat? Man er tross alt ikke arbeidsledig når man er student, og jeg var i ferd med å bruke opp dagpengeperioden min før jeg begynte å studere.

"................................"

Ja, grunnen er at jeg gikk rundt å trodde de snakket om å starte krig mot meg på tv - fordi jeg var et udyr eller hva du vil kalle det.

De hadde nok liten tro på at jeg noensinne ville klare å gjennomføre noe studie, så de hjalp meg så jeg slapp lån.

Så kan de som syns det er urettferdig få lov til å mene det, men jeg er overbevist om at alle i min situasjon mer enn gjerne ville tatt imot pengene.

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, grunnen er at jeg gikk rundt å trodde de snakket om å starte krig mot meg på tv - fordi jeg var et udyr eller hva du vil kalle det.

De hadde nok liten tro på at jeg noensinne ville klare å gjennomføre noe studie, så de hjalp meg så jeg slapp lån.

Så kan de som syns det er urettferdig få lov til å mene det, men jeg er overbevist om at alle i min situasjon mer enn gjerne ville tatt imot pengene.

Jeg har ikke sagt noe om urettferdig :-)

".............................."

Skrevet

Er vel ingen som kommer til å hate deg for det. Nå ser jeg at du allerede har fått deg sommerjobb, så nå er vel det for sent. Men hvis du har kapital til å la vær, la vær. Hadde glatt jeg gjort, he he. Hvis jeg ikke fant noe som interesserte meg, mener jeg.

Skrevet

Verden er jammen noe helt annet enn den vi ble kjent med som barn...

Ja, der lurte de oss godt. Hmpfh!

Skrevet

De fleste studenter tar seg jo sommerjobb fordi de trenger penger. Hvis dette ikke er tilfelle for deg, hvorfor i all verden skulle du da gjøre det? De fleste sommerjobber er kjedelige, så hvis man ikke trenger å ta dem pga. pengene bør man selvsagt la være -- og hvis noen skulle bli indignert pga. det viser de nettopp gjennom sin indignasjon at de er mennesker hvis meninger er helt uinteressante.

Med mindre du har lyst til å vinne den derre "verdens kjipeste sommerjobb"-konkurransen som går på radioen av og til, he he.

Skrevet

Jeg får 6000 av Aetat i måneden. Det holder til å betale mamma 2000 eller noe for kost og losji.

Grunnen til det er vel at jeg er så ensom, med de plagene det medfører.

Men jeg er jo selvsagt skikkelig heldig da.

Det er uansett ikke for pengenes skyld dette med sommerjobb. Det er fordi jeg føler at folk ser ned på latinger som ikke gjør noe for samfunnet, og som i tillegg får betalt for det. Mamma mener i alle fall det, og har sagt det til meg flere ganger.

Men jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre jeg... føler egentlig at det beste sånn sett i forhold til min suksess i utdannelsen, er å ta meg en lang ferie...

Du har ikke gått på skole i år? Hvis du føler at det er ferie nå som vil gi deg motivasjon, drit i moren din ;o)

Selv om jeg er veldig fan av "hør på hva moren din sier" sånn generelt i livet. he he

Annonse

Skrevet

Jo ikke sant, da er jeg lat... og gjør ingen innsats for samfunnet...

Jeg jobber definitivt ikke i sommer for å gjøre en innsats for fedrelandet akkurat.

Gjest vioola
Skrevet

Kan ikke skjønne hvorfor noen skulle hate eller mislike deg for at du ikke får deg sommerjobb.

Kan selvsagt være at noen blir litt misunnelige på deg som får fri hele sommeren, men det er da ikke noe problem.

Jeg har alltid hatt sommerjobb i studietiden, men det har variert veldig hvor mye jeg har jobbet. Noen somre hadde jeg lange friperioder, og jobbet i kortere perioder. Slik fikk jeg feriefølelse samtidig som jeg tjente ekstra penger og fikk litt jobberfaring.

Husk at jobberfaringen ikke trenger å være faglig relevant for å være nyttig - snarere tvert i mot. Det kan være veldig fint å få prøve seg litt på helt andre jobber mens man studerer.

tror det har noe med å bli voksen jeg.

Vite at vi kjenner oss selv best og tørre å stå for det.

Som du vet sliter jeg jo veldig med det selv.

Du får penger fra aetat er da ikke noe vits å jobbe da. Men kanskje sommern vil bli veldig lang for deg. med ensomhet og at du ikke har noe forelesninger og sånt? så kanskje greit å gjøre det..men jeg hadde aldri gjort det om det ikke var relevant erfaring. De trekker vel det du tjener fra attføringen.. men som sagt vil du nok tjene på det uansett å jobbe da.. men har du ikke lyst å klarer deg uten de ekstra pengene synes jeg du skal gjøre det.

og ikke bry deg om hva mora di sier. eller hva andre tror

har også sånn familie som mener at sååååå utrolig mange gidder ikke å jobbe..og deprimert er nesten det samme som å være arbeidssky etc. Jeg forsøkte å forklare at når man slet psykisk var det en sykdom og..så fikk jeg kommentaren.. ja.. helt enig.. latskap er jo en sykdom det og..

var sagt så utrolig ironisk.

men som voksen må jeg stå for handlingene mine og vite at jeg vet best hva som er bra for meg eller ikke bra

Gjest Snoopy83
Skrevet

Er vel ingen som kommer til å hate deg for det. Nå ser jeg at du allerede har fått deg sommerjobb, så nå er vel det for sent. Men hvis du har kapital til å la vær, la vær. Hadde glatt jeg gjort, he he. Hvis jeg ikke fant noe som interesserte meg, mener jeg.

Det er viktig for å gjøre mamma glad. Og skal jeg si det med henne; for æra...

Orker ikke gjøre foreldrene mine ennå mer skuffet enn de allerede er.

De vet jo at jeg aldri har hatt noen kjæreste. Jeg er en taper i deres øyne.

Alt det de har strevet for har gått i vasken - jeg er sikkert homofil og.

Gjest Snoopy83
Skrevet

Du får penger fra aetat er da ikke noe vits å jobbe da. Men kanskje sommern vil bli veldig lang for deg. med ensomhet og at du ikke har noe forelesninger og sånt? så kanskje greit å gjøre det..men jeg hadde aldri gjort det om det ikke var relevant erfaring. De trekker vel det du tjener fra attføringen.. men som sagt vil du nok tjene på det uansett å jobbe da.. men har du ikke lyst å klarer deg uten de ekstra pengene synes jeg du skal gjøre det.

har også sånn familie som mener at sååååå utrolig mange gidder ikke å jobbe..og deprimert er nesten det samme som å være arbeidssky etc. Jeg forsøkte å forklare at når man slet psykisk var det en sykdom og..så fikk jeg kommentaren.. ja.. helt enig.. latskap er jo en sykdom det og..

men som voksen må jeg stå for handlingene mine og vite at jeg vet best hva som er bra for meg eller ikke bra

Alt handler jo om å bli voksen. Om at man ikke blir voksen fordi det er noe fra barndommen som sperrer, man har kjørt seg fast i et blindspor.

Gjest Snoopy83
Skrevet

Tørr jo å stå for ting jeg... men så skifter jeg mening...

Har veldig mange motstridende meninger og utrykk egentlig, og det merker jo folk, ikke rart i de trekker seg unna, lar være å se på deg når en møtes...

Snart har vel ikke en eneste venn igjen her, alle ser bort når jeg kommer liksom

Gjest Snoopy83
Skrevet

Du har jo en skikkelig vg-familie da... kjipt...

Skrevet

Det er viktig for å gjøre mamma glad. Og skal jeg si det med henne; for æra...

Orker ikke gjøre foreldrene mine ennå mer skuffet enn de allerede er.

De vet jo at jeg aldri har hatt noen kjæreste. Jeg er en taper i deres øyne.

Alt det de har strevet for har gått i vasken - jeg er sikkert homofil og.

For meg høres det ut som om det er foreldrene dine det er noe i veien med...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...