Gjest guttpå23 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg er en gutt på 23 som sliter med et problem gjennom flere år nå. Har vært hos både lege og urolog for et par år siden, men det ble ingen ordning. Nå har jeg gått slik i 3-4 år.. jeg har vært dum nok til å godta situasjonen, men nå er jeg i en periode jeg gjerne skulle ha vært for uten. Saken er at jeg sliter med en overaktig blære av noe slag. For det første, går jeg litt vel ofte på toalettet. Hver natt står jeg opp sånn ved rundt 4-5 tiden og lar vannet gå. Jeg føler jeg ikek alltid får tømt jeg nok, slik at det er mer på tanken enn jeg der og da får ut. Det betyr at det endel ganger blir et toalettbesøk etter kort stund igjen etterpå. Men dette er egentlig ikke det støre problemet oppi det hele.. Verre er det at jeg skal drive å små-lekke hele tiden. Kommer lite ut, men om jeg kjenner etter så er det fuktig til stadig i underbuksa. Og dette lukter urin også. Med andre ord, jeg blir ofte luktende av. Kjenner det godt selv, er alltid redd andre merker til det også. Dette gjør at jeg sliter enkelte ganger i sosiale lag. Når jeg er i fysisk aktivitet, er problemet mindre. Verre er det når jeg blir sittende stille i en stol i kontoret foran dataen. Sitter jeg da et par timer, er jeg da blitt temmelig fuktig igjen og kjenner det selv jeg blir luktende av. Som sagt, jeg har vært hos urologer tidligere, var igjennom noen undersøkelser og ble satt på noen tabletter, men det ga ikke noen nevneverdige resultater. Etter det har jeg ikke foretatt meg med noe. I det store og det hele er ikke dette et lett problem å framstille for andre mennesker. Er vanskelig å snakke om, så derfor vil jeg forsøke meg her. Noen med samme problemer som meg? Er det noen råd å få? Jeg takker for alle svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/182374-store-problemer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest forslag Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Snakk med noen i helsebutikk. Var på foredrag der en mann fra en helsebutikk fortalte om ulike hjelpemidler. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/182374-store-problemer/#findComment-1240307 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest forslag 2 Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Vanskelig det der. Har du fått prøve alt hva en lege kan anbefale deg tror du? Noen ganger kan menn ha problemer med drypplekkasje forde det blir liggende igjen noen dråper litt oppover i urinrøret hvor det kan være en form for utposning. Da skal du prøve å - etter å ha latet vannet helt - trykke litt rett bak pungen, da kan det komme noen dråper til. I terorien kan du tenke deg at du dytter denne posen opp slik at urinen der kommer opp i røret og får rent ut. Kanskje kan det være en ide for menn også å trene på knipeøvelser. Dere har jo muskler der nede dere også som styrer både det ene og det andre. Med mer kontroll på disse får man ant. mer kontroll på blæren også. Håper du finner en løsning 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/182374-store-problemer/#findComment-1271064 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.