Gå til innhold

Hvis Munch-maleriene er brent på peisen....

Anbefalte innlegg

Gjest Burleføtter
Skrevet

LOL - men det er solg for 1200,- Henger på ei hytte i Åsgårdsstrand nå :-)

Hmmm....

Jeg tenker....

Skrevet

Vent litt.... er ikke min sjel og kunstneriske aura verd noe?

Et par mill?

Det var en som hadde regna ut at sjela veide noen få gram, så det hjelper neppe. Kunstnerisk aura kan vi se bort fra. Den kan ikke veies.

Gjest Burleføtter
Skrevet

Jepp. Det er mulig jeg kan strekke meg til en 40-50 kroner, hvis du er feit nok. Jeg er en skrinn jævel og går nok for en 20-30. Dog full av bly og tungmetaller, så kanskje litt mer.

Tilbake til Skrik og Madonna (æret være deres aske), så vil jeg si at en stigmatisering av peisen de ble brent i ville være galskap.

Skrevet

Hmmm....

Jeg tenker....

Det er lørdagskveld!!! slutt med det! :)

Skrevet

*LOL*

sitter godt på fettslamsen og beingrinda her og ler .-)

Ja, vi er lette å more på slik en vårdag. Gruer meg litt til i morra forresten...mye tungarbe.

Skrevet

Ja, vi er lette å more på slik en vårdag. Gruer meg litt til i morra forresten...mye tungarbe.

Samm her - vi skal antagelivis jobbe med både, treverke, stein og jord...men først skal jeg på ærbødig 1.mai-frokost.

Vi skal gå i tog under parolen:

LO UT AV AP! :) hehe

Gjest Burleføtter
Skrevet

Det var en som hadde regna ut at sjela veide noen få gram, så det hjelper neppe. Kunstnerisk aura kan vi se bort fra. Den kan ikke veies.

16 gram for å være nøyaktig, men kan ikke noe av Munch sin sjel overføres til suvenirene i suvenirkiosken slik at de kunne ta f eks 5000 kr for en flaskeåpner eller 50000 kr for en oppblåsbar skrikende figur?

Gjest Burleføtter
Skrevet

Det er lørdagskveld!!! slutt med det! :)

Ringnes forhindrer videre tenking

Skrevet

Ringnes forhindrer videre tenking

Jeg hadde en sånn miniatyrflaske med hvitvin - det holdt til ett glass - så jeg har enda noen hjerneceller igjen for kvelden.....orker ikke åpne fler flasker....hehe

ShitDiddelyDo
Skrevet

Foklar meg hva verdien ligger i, jeg skjønner jo at det koster 1 mill å bygge et hus, men hva er det som er verd noe mer enn lerret og maling m h t disse bildene?

Det er veldig rart det der. At noen finner interesse i kunst. Kultur. Fotball. At det betales 100 millioner for en vanlig fotballspiller når laget kunne kjøpt deg. At samlere betaler i dyre dommer for førsteutgaver av bøker. At enkelte plater er svært verdifulle. At noen faktisk liker kunst og betaler syke summer for enkelte malerier.

Jeg forstår at du tenker veldig mye.

ShitDiddelyDo
Skrevet

16 gram for å være nøyaktig, men kan ikke noe av Munch sin sjel overføres til suvenirene i suvenirkiosken slik at de kunne ta f eks 5000 kr for en flaskeåpner eller 50000 kr for en oppblåsbar skrikende figur?

21 gram.

Skrevet

Jeg synes Munch-maleriene er magiske.

Kan vel gå så langt som å si at jeg føler et visst hat mot vandalene, hvis de nå har ødelagt bildene.

Skrevet

21 gram.

Det veier nok ikke det samme hos alle. Hos deg for eksempel, vil jeg tro vi må ned på 13-14 gram, tror du ikke? Og hos meg også naturligvis. Det kalles enkle sjeler.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det veier nok ikke det samme hos alle. Hos deg for eksempel, vil jeg tro vi må ned på 13-14 gram, tror du ikke? Og hos meg også naturligvis. Det kalles enkle sjeler.

Det er naturligvis meget mulig. Selv har jeg aldri sjekket.

Gjest Burleføtter
Skrevet

Jeg synes Munch-maleriene er magiske.

Kan vel gå så langt som å si at jeg føler et visst hat mot vandalene, hvis de nå har ødelagt bildene.

Syns du vandalene skal få mer straff på grunn av følelser publiken har for lerretet og malingen?

Skrevet

Syns du vandalene skal få mer straff på grunn av følelser publiken har for lerretet og malingen?

Usikker på hva du mener her.

Om du lurer på om jeg er tilhenger av et rettsystem som dømmer ut fra hevntanker , og baserer innhold av straffen på følelsesmessige reaksjoner er nok svaret nei.

(Men, brenn i H... dere som tok Munch-bildene)

Skrevet

Usikker på hva du mener her.

Om du lurer på om jeg er tilhenger av et rettsystem som dømmer ut fra hevntanker , og baserer innhold av straffen på følelsesmessige reaksjoner er nok svaret nei.

(Men, brenn i H... dere som tok Munch-bildene)

Nå er det vel det spesille med kunstens verdi at det ER følelsene som setter prisen.

Skrevet

Nå er det vel det spesille med kunstens verdi at det ER følelsene som setter prisen.

Ja, det er klart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...