kmss Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Hei. Jeg er en jent på 31 år som etter påske har fått to små kuler øverst på tibia på begge bein. Jeg har ingen smerter. Kulene virker å¨være litt " gelatinøse". I påsken gikk jeg en del med pulk. Ellers bli det dessverre ikke så mye trening. Kan dette være Slatters? Skal jeg la vær å trene ? Bør jeg gå til lege ? Jeg har et ganglion på det ene håndleddet og trodde først at det var et ganglion som dukket opp på det ene kneeet også. Men jeg tenkte det var ulogisk med et ganglion på hvert kne som dukket opp samtidig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Slatters. Schlatters er en skade i vekstsonen øverst i leggbeinet som volder mye besvær i barneårene. Etter at vi har sluttet å vokse, er det andre ting som kan gi oss problemer og tildels med smerter i dette området, f. eks. "jumpers knee". Det kommer særlig etter mye hopping, intens løping, styrketrening, o.l. Det som du beskriver, skyldes sansynligvis en lett betennelsesreaksjon i en slimpose som befinner seg rett nedenfor kneet.Det kommer gjerne etter mye og uvant aktivitet, som f. eks. pulkdraingen du nevner. Slike ting går ofte over av seg selv, men begynner det å gi deg besvær, la legen din ta en titt på det. Betennelse i disse slimposene har jeg også etter at man har jobbet mye på knærne, f.eks. ved å male gulv etc. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.