Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg har mye å lære om DOL skjønner jeg... Kanskje ikke så mye å lære av da...

Nei hva er vel en nordmann om han ikke er hvit?

• Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

16

• MsSophie

16

• favn

10

• morsan

8

Mest aktive i denne tråden

Gjest blomsterløk
Skrevet

Helt klart!

Jeg så Bondelik på TV, og han hadde tatt seg MYE bedre ut med fletter.

Og så kunne vi alle ha sunget med Trond Viggo: "Det var en gang en ku som hadde fletter!"

*LOL*

Bondelik

Lo så jeg nesten datt av stolen.

Skrevet

*LOL*

Bondelik

Lo så jeg nesten datt av stolen.

*S* Og det var IKKE en skrivefeil! :-)

Gjest blomsterløk
Skrevet

*S* Og det var IKKE en skrivefeil! :-)

Ok, akkurat _det_ var jeg litt usikker på.

Men artig.

En latter gjør dagen så mye bedre.

Skrevet

Synes ikke det ser rart ut(bunad), men det jeg ikke kan la være å tenke noe om, er når jeg ser voksne, mørke mennesker,- tilsynelatende fra Afrika en iiiskald vinterdag med tjukke klær.

Da synes jeg bare sååå synd på dem. (ja, det stemmer, jeg hater vinteren selv, og går ut fra at de ikke trives noe særlig med den de heller, siden jeg regner med at de ikke vokste opp i den ;-))

For alt jeg vet kan de jo være oppvokst her,da :-)

Skrevet

Ok, akkurat _det_ var jeg litt usikker på.

Men artig.

En latter gjør dagen så mye bedre.

Hvis jeg ikke husker helt feil, så var det den gangen for et par tiår siden at vi laget russeavis at noen kom opp med følgende navn på karen, som dengang langtfra var så profilert som i dag:

Skrell Mange Bondelik.

Jeg tok kun med etternavnet i innlegget foran, men nå får du hele greia! ;-) Typisk russehumor, m.a.o., men som nok kan more i mer moden alder også! *he he*

Skrevet

Jeg har en sønn som er født i Sør-Korea, og han har bunad. Kjenner også mange andre som er adopterte fra utlandet som går i norsk bunad. Jeg synes de er like søte i norske bunader som i sitt fødelands nasjonaldrakter. Hvorfor skulle ikke de også få lov til å ikle seg norsk bunad, de er jo norske de også selvom de er født i et annet land.

Jeg er også født i Sør-Korea og har bunad, og synes selv jeg er flott i stakken min....litt svær etter som åra går og kiloene detter på, men fremdels stilig...:-)

Skrevet

Hva synes du om Vinterbunad fra Voss? Enkel, veldig fin, ja så fin at til og med jeg kunne tenke meg den. Ikke hodeplagget :-)

Jeg kan ikke lage lenker med bare et bilde på (hvordan gjør dere det?), så bla deg nedover under Hordaland.

http://www.dbas.no/bunad/hordaland.asp

Å, den var elegant....det tror jeg er en typisk favn-bunad:)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg synes mange ser corny ut i bunad, jeg..;)

Spesielt litt rocka damer som overhodet ikke matcher bunaden sveis&sminkemessig, og SÆRLIG når de er ferdig med tog og mas, og i stedet sitter med øl og hjemmerullet på f.eks grunerhagen.

Det blir snålt..:-)

Gjest LucySky
Skrevet

Javel, sjef! :)

Nei og nei, så (u)elegant dere kom unna det pinlige emnet, da?

Dette var virkelig rein rasisme.

Fy faen.

Skrevet

For å kle norsk nasjonaldrakt må en SE norsk ut. Synes jeg. Det ser rart ut med en vietnameser inni, dessverre selv om vedkommende kanskje er oppvokst her i landet. Det ser også rart ut om mennesket inni er norsk med pønkefrisyre med rare farger eller en annen alt for moderne frisyre. Det er min mening og har ikke noe med rasisme å gjøre. Bare en ytring om hva jeg synes om det utseendemessige ved bunadbruk. Forøvrig

kan ellers gjerne en australsk bushinnvåner ikle seg bunad for min del, men pent blir det nok ikke. I mine øyne.

For et par år siden var det flere som kom for å ta bilde av meg og et par venninner, da vi alle satt i byen i like bunader, bare forskjellige farger. Jeg ser ganske alminnelig kjedelig ut, hun ene venninna mi er sånn halvveis punker, og hun andre venninna mi er adoptert fra Korea. Syns det var flott jeg.

Skrevet

De var flotte, men du_MÅ_ha med kyse :-D

Jeg har en som ligner denne (andre farger på broderiet):

http://www.almankas.no/bunad/beltestakk2.html

Den vil jeg at jentungen skal overta når hun skal konfirmeres - hvis hun vil ha den da.

Og da ønsker jeg meg noe enklere og lettere, noe ala denne:

http://www.almankas.no/bunad/stakkogliv.html

Jeg har også noe sånt som din, men se på den andre da: http://www.almankas.no/bunad/beltestakk1.html med jakke og greier!

Vil ha jakke! Men det passer kanskje ikke til den som jeg har? Har nå endelig fått et sjal da, eller hva man skal kalle det. Et stort svart laken nesten ;) Upraktisk når man har på seg underskjørt, ullstrømper og den tjukke ull-stakken, også bare ei tynn tynn skjorte på overkroppen.

Gjest Simiana
Skrevet

Hva synes du om Vinterbunad fra Voss? Enkel, veldig fin, ja så fin at til og med jeg kunne tenke meg den. Ikke hodeplagget :-)

Jeg kan ikke lage lenker med bare et bilde på (hvordan gjør dere det?), så bla deg nedover under Hordaland.

http://www.dbas.no/bunad/hordaland.asp

Du spurte hvordan du får til link til selve bildet. Vet ikke om andre har svart deg allerede, men du klikker på høyre musetast oppå selve bildet, klikk på Proerties og kopier den http: linken som står der:

http://www.dbas.no/bunad/images/side_129.jpg

Skrevet

Fy faen.

Hvem, hvor?

Skrevet

Fy faen.

Hæ?

Skrevet

Dhø....det er stakk&liv altså -tradisjonell gammel drakt fra Telemark....

*himler med øynene*

Ja, ja, sorry da! :)

Men jeg syntes den så litt SparKjøp-aktig ut. Må vel få lov til å si det, vel? :)

Skrevet

For å kle norsk nasjonaldrakt må en SE norsk ut. Synes jeg. Det ser rart ut med en vietnameser inni, dessverre selv om vedkommende kanskje er oppvokst her i landet. Det ser også rart ut om mennesket inni er norsk med pønkefrisyre med rare farger eller en annen alt for moderne frisyre. Det er min mening og har ikke noe med rasisme å gjøre. Bare en ytring om hva jeg synes om det utseendemessige ved bunadbruk. Forøvrig

kan ellers gjerne en australsk bushinnvåner ikle seg bunad for min del, men pent blir det nok ikke. I mine øyne.

Klart DET har med rasisme å gjøre....

Skrevet

Kanskje fordi alle andre har oppdaget at Bunad er flott på de fleste, uavhengig av folkeslag. Hvorfor diskutere det opplagte.....

Du henger ikke med du MsSophie ;o)

Skrevet

Jeg synes mange ser corny ut i bunad, jeg..;)

Spesielt litt rocka damer som overhodet ikke matcher bunaden sveis&sminkemessig, og SÆRLIG når de er ferdig med tog og mas, og i stedet sitter med øl og hjemmerullet på f.eks grunerhagen.

Det blir snålt..:-)

Jaggu sant - tenkte åp det på 17.mai - det er så stygt å se sigaretter og bunad sammen....:)

og lilla hår...hehe

Skrevet

Synes ikke det ser rart ut(bunad), men det jeg ikke kan la være å tenke noe om, er når jeg ser voksne, mørke mennesker,- tilsynelatende fra Afrika en iiiskald vinterdag med tjukke klær.

Da synes jeg bare sååå synd på dem. (ja, det stemmer, jeg hater vinteren selv, og går ut fra at de ikke trives noe særlig med den de heller, siden jeg regner med at de ikke vokste opp i den ;-))

For alt jeg vet kan de jo være oppvokst her,da :-)

Noe som er enda rarere er en blekfet nordmann som har fått "afrikansk nasjonaldrakt" . . eller enda verre - -lendeklede - hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...