Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hæ?

Det har visstnok blitt sletta litt innlegg i denne tråden, så det er sikkert derfor vi ikke skjønner hva Lucy mener.

• Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

16

• MsSophie

16

• favn

10

• morsan

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei og nei, så (u)elegant dere kom unna det pinlige emnet, da?

Dette var virkelig rein rasisme.

Fy faen.

Til opplysning: MsSophie er født i Sør-Korea, det visste jeg - derfor skrev jeg ironisk tilbake om Findenfletter....var det det du reagerte på?

Skrevet

Jaggu sant - tenkte åp det på 17.mai - det er så stygt å se sigaretter og bunad sammen....:)

og lilla hår...hehe

Jeg så ei med dreads og ring i nesa. det var litt komisk med bunad til det, men samtidig litt tøft også.

Jeg synes faktisk det er verre med dem som kommer med vanlige pensko og håndveske til bunad.

Bunadspolitiet uttaler til stadighet at solbriller er fy-fy, men så lyssky som jeg er, er det ingen vei utenom!

Skrevet

Jeg så ei med dreads og ring i nesa. det var litt komisk med bunad til det, men samtidig litt tøft også.

Jeg synes faktisk det er verre med dem som kommer med vanlige pensko og håndveske til bunad.

Bunadspolitiet uttaler til stadighet at solbriller er fy-fy, men så lyssky som jeg er, er det ingen vei utenom!

Jeg skulle tatt et bilde på 17.mai - der stod det to venninner i 16-års alderen - den ene i HARDANGER-bunaden - den norskeste av den norske - som jeg ser det - med lange lyse fletter og hele pakka - som klippet rett ut av melksjokoladereklamen - og i virig prat med venninnen som var kledd i Goth (heter det det?) :) kult - begge var nydelige - en lys og en mørk

Gjest den ekte noor
Skrevet

Trudde man måtte ha tilknytning til det stedet bunaden kom fra jeg, og det kan man jo få på mange måter?

Gjest Sinai
Skrevet

For å kle norsk nasjonaldrakt må en SE norsk ut. Synes jeg. Det ser rart ut med en vietnameser inni, dessverre selv om vedkommende kanskje er oppvokst her i landet. Det ser også rart ut om mennesket inni er norsk med pønkefrisyre med rare farger eller en annen alt for moderne frisyre. Det er min mening og har ikke noe med rasisme å gjøre. Bare en ytring om hva jeg synes om det utseendemessige ved bunadbruk. Forøvrig

kan ellers gjerne en australsk bushinnvåner ikle seg bunad for min del, men pent blir det nok ikke. I mine øyne.

Rastafletter bør være forbeholdt afrohår. Kjempefint på dem, men det ser helt fjernt ut på skandinaviske blondiner.

Skrevet

Det har visstnok blitt sletta litt innlegg i denne tråden, så det er sikkert derfor vi ikke skjønner hva Lucy mener.

ja det må det jo være.

Skrevet

Jeg skulle tatt et bilde på 17.mai - der stod det to venninner i 16-års alderen - den ene i HARDANGER-bunaden - den norskeste av den norske - som jeg ser det - med lange lyse fletter og hele pakka - som klippet rett ut av melksjokoladereklamen - og i virig prat med venninnen som var kledd i Goth (heter det det?) :) kult - begge var nydelige - en lys og en mørk

*he he*

Skrevet

Trudde man måtte ha tilknytning til det stedet bunaden kom fra jeg, og det kan man jo få på mange måter?

man MÅ ingenting :)

Gjest den ekte noor
Skrevet

man MÅ ingenting :)

Æsj, der forsvant en av mine argumenter for å ikke ha lyst på bunad hver gang noen maser.

I tillegg er det jo dyrt, og jeg kommer til å se ut som ei to meters budeie fra tyrol.

Gjest tenke sjæl
Skrevet

For å kle norsk nasjonaldrakt må en SE norsk ut. Synes jeg. Det ser rart ut med en vietnameser inni, dessverre selv om vedkommende kanskje er oppvokst her i landet. Det ser også rart ut om mennesket inni er norsk med pønkefrisyre med rare farger eller en annen alt for moderne frisyre. Det er min mening og har ikke noe med rasisme å gjøre. Bare en ytring om hva jeg synes om det utseendemessige ved bunadbruk. Forøvrig

kan ellers gjerne en australsk bushinnvåner ikle seg bunad for min del, men pent blir det nok ikke. I mine øyne.

Det der var rasisme så det holdt.

At du sikkert ikke mente noe vondt, spiller liten rolle.

Dattera mi er forøvrig norsk, og ser derfor nødvendigvis norsk ut (kan man se ut som noe annet enn man er, da?) - selv om hun har arvet sin nigerianske fars mørke krøller og huden hennes er karamellfarget.

Jeg er lys og blond med langt hår og blågrønne øyne, - vil det si at jeg ser norsk ut?

Jeg har nemlig sett både svensker, dansker, tyskere, amerikanere og australere som ligner på meg...

Gjest enig der du
Skrevet

Rastafletter bør være forbeholdt afrohår. Kjempefint på dem, men det ser helt fjernt ut på skandinaviske blondiner.

Ja, akkurat som bunad ser rart ut på mørkhudede, ikke sant?

Skrevet

Noe som er enda rarere er en blekfet nordmann som har fått "afrikansk nasjonaldrakt" . . eller enda verre - -lendeklede - hehe

Huff,- det hørtes fælt ut ;-)

Gjest Sinai
Skrevet

Det hørtes kult ut! Jeg synes det er samme hva folk har på, men man bør uansett være gjennomført.

17 maitoget minner mer om en historisk parade. Det er jo moro om noen velger å kle seg ut som noe annet enn budeie :-)

Skrevet

...slettet....I MIN TRÅD???

...og jeg som ikke har fått det med meg...grrrrr.

Skrevet

...slettet....I MIN TRÅD???

...og jeg som ikke har fått det med meg...grrrrr.

Det var ikke pent, så det var kanskje like bra.

Skrevet

Ja, ja, sorry da! :)

Men jeg syntes den så litt SparKjøp-aktig ut. Må vel få lov til å si det, vel? :)

*hrmph*

:)

Skrevet

Æsj, der forsvant en av mine argumenter for å ikke ha lyst på bunad hver gang noen maser.

I tillegg er det jo dyrt, og jeg kommer til å se ut som ei to meters budeie fra tyrol.

Hehe - og jeg er alltif for tykk- vil ikke ha før jeg har gått ned 30 kilo - - -som om....:)

Skrevet

Kanskje fordi alle andre har oppdaget at Bunad er flott på de fleste, uavhengig av folkeslag. Hvorfor diskutere det opplagte.....

Du henger ikke med du MsSophie ;o)

..hehe, nei kanskje jeg har detti litt av:)

Men rundt 17.mai tider har det alltid vært denne diskusjonene her inne...."utlendinger" i bunad...rart/ikke rart.

I år har vi altså "glemt" det..., men det er kanskje som du sier....etterhvert så går det åpenbare opp for de fleste:)

Gjest Sinai
Skrevet

Ja, akkurat som bunad ser rart ut på mørkhudede, ikke sant?

Jeg kjenner noen som er adoptert og har bunad, men jeg har aldri tenkt over at det er rart. Jeg ville synes det var rarere om de hadde stilt opp med lange silkedrakter, og slør

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...