Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guri, 17. mai la jeg merke til noen kvinner med masse sminke og knall rød eller helst rødoransje leppestift - og bunad. Bad taste.

Dessuten, for å fastslå det en gang for alle: Bunadfolket skal ikke bære 17.mai-sløyfe. Det er også bad taste.

Urk...

Tok bare på litt diskret, sandfarget øyenskygge og mascara, pluss "usynlig" lipgloss på tirsdag jeg. Ser ikke helt vitsen med å ni-sminke seg som om man skal på nattklubb når man går med bunad.

Og jeg har også hørt regla om å ikke drikke alkohol etc . i bunaden. ;)

Fortsetter under...

• Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

16

• MsSophie

16

• favn

10

• morsan

8

Mest aktive i denne tråden

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jaggu sant - tenkte åp det på 17.mai - det er så stygt å se sigaretter og bunad sammen....:)

og lilla hår...hehe

Jeg så ei med lilla hår og bunad på 17.mai!! Eller det vil si, -hun hadde 7 cm ettervekst utenom det knall-lillae!

*grøss*

Gjest toya-1
Skrevet

Da misforsto du! Jeg sa IKKE at de ikke kunne få lov. Jeg sa at JEG (helt personlig) synes det ser rart ut med en annen nasjonalitet inni ei norsk nasjonaldrakt.

Jeg ville selv følt meg dum hvis jeg iførte meg et annets land nasjonaldrakt. Jeg er norsk, ergo går jeg i norsk bunad. Hvorfor kan ikke en fra Sør-Korea eller Nederland som bor i Norge ikle seg sitt lands nasjonaldrakt her tillands. DET hadde vært fint for oss å oppleve deres kultur når de først bor her.

Du skrev at:

Hvorfor kan ikke en fra Sør-Korea eller Nederland som bor i Norge ikle seg sitt lands nasjonaldrakt her tillands. DET hadde vært fint for oss å oppleve deres kultur når de først bor her.

Nå vil jeg få si at vår sønn som er adoptert fra Sør-Korea er norsk. Han er norsk statsborger, den eneste forskjellen er at han ser litt annerledes ut og er født i et annet land. Men han er like norsk som vi som er født i Norge. Han vokser også opp i den norske kulturen, og vokser ikke opp med kulturen i sitt fødeland. Vår sønn kom til Norge da han var 3,5 mnd gammel, og husker da selvfølgelig ingenting av de første månedene i sitt fødeland.

Det er etterhvert også blitt mange adoptivbarn i Norge, og disse har egentlig ingenting med kulturen i sitt fødeland. De er norske.

Gjest begonia
Skrevet

Du skrev at:

Hvorfor kan ikke en fra Sør-Korea eller Nederland som bor i Norge ikle seg sitt lands nasjonaldrakt her tillands. DET hadde vært fint for oss å oppleve deres kultur når de først bor her.

Nå vil jeg få si at vår sønn som er adoptert fra Sør-Korea er norsk. Han er norsk statsborger, den eneste forskjellen er at han ser litt annerledes ut og er født i et annet land. Men han er like norsk som vi som er født i Norge. Han vokser også opp i den norske kulturen, og vokser ikke opp med kulturen i sitt fødeland. Vår sønn kom til Norge da han var 3,5 mnd gammel, og husker da selvfølgelig ingenting av de første månedene i sitt fødeland.

Det er etterhvert også blitt mange adoptivbarn i Norge, og disse har egentlig ingenting med kulturen i sitt fødeland. De er norske.

Jeg har heller aldri sagt at de ikke er norske! Selvfølgelig er de det!

Det eneste jeg har sagt er at JEG visuelt sett ikke synes det er pent med annet enn norsk utseende i norsk bunad. Jeg har ikke noe imot folk som ser annerledes ut. Absolutt ikke. Og jeg har ikke noe imot at de går i bunad. Jeg synes bare ikke det SER passende ut.

Forøvrig ville jeg aldri finne på å si det i RL så folk blir såret av det, men her inne må en vel da få lov å si akkurat hva en mener.

Nå er det mange som har lest det de tror jeg sier her. Jeg synes ikke rødt hår og fregner ser pent ut heller jeg! Det stakk ikke dypere enn det fra min side.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...