Gå til innhold

Dagens : klage fra leietager

Anbefalte innlegg

Gjest Bøygen2
Skrevet

Det var ikke like attraktivt, nei?! Rart med det ;-)

Lurer på hva de tenker, sånne mennesker. Er jo ikke få som smiler søtt ved innflytting og slutter å betale, eller endatil ødelegger stedet før de drar. Kanskje de ikke ser på utleier som en nabo/privatperson, men som en pengegrisk jævel de ikke trenger ta hensyn til.

En ting slutta vi fort med: sosialgaranti. Den dekker ikke skader, bare husleie.

Slik er det mulig for et utleiefirma å leie ut leilighetene din for deg til så bra pris! Det du ikke vet er at de tar sosialgaranti, og at du blir sittende med svarteper når det går galt. Mange har sett hvor mye et slikt firma får inn i leie og vil prøve å få det samme selv direkte, men oppdager fort at de må tillate sosialgaranti, det er derfor prisen blir så god. Når du krever depositum for 6 mnd, da blir ikke leieprisen så høy, og sosilakontoret er ikke interessert. Det er markedskrefter.

En venn hadde 4 små hybler som hun tilbød sosialkontoret for kr 6000 pr mnd uten depositum. De måtte pusses opp hvert år på nytt alle sammen, så det ble ikke så lønnsomt.

mil1365380270
Skrevet

En ting slutta vi fort med: sosialgaranti. Den dekker ikke skader, bare husleie.

Slik er det mulig for et utleiefirma å leie ut leilighetene din for deg til så bra pris! Det du ikke vet er at de tar sosialgaranti, og at du blir sittende med svarteper når det går galt. Mange har sett hvor mye et slikt firma får inn i leie og vil prøve å få det samme selv direkte, men oppdager fort at de må tillate sosialgaranti, det er derfor prisen blir så god. Når du krever depositum for 6 mnd, da blir ikke leieprisen så høy, og sosilakontoret er ikke interessert. Det er markedskrefter.

En venn hadde 4 små hybler som hun tilbød sosialkontoret for kr 6000 pr mnd uten depositum. De måtte pusses opp hvert år på nytt alle sammen, så det ble ikke så lønnsomt.

Kjenner tre stykker som har endt opp med oppussing etter å ha leid ut til noen med sosialgaranti. Den ene ble mer som en renovering, ny gips på alle veggene i stuen og det ene soverommet - hvordan er det mulig å ødelegge så mye?! Og søppel over alt, ute som inne, skjønner ikke at folk orker å bo sånn! Jeg skal aldri leie ut, om jeg ikke er helt nødt!

Gjest Bøygen2
Skrevet

Kjenner tre stykker som har endt opp med oppussing etter å ha leid ut til noen med sosialgaranti. Den ene ble mer som en renovering, ny gips på alle veggene i stuen og det ene soverommet - hvordan er det mulig å ødelegge så mye?! Og søppel over alt, ute som inne, skjønner ikke at folk orker å bo sånn! Jeg skal aldri leie ut, om jeg ikke er helt nødt!

Sosilalkienter er ofte psykisk syke, eller det er overrepresentasjon av andre typer mennesker.

Det er alltis en grunn til at man er noe.

mil1365380270
Skrevet

Sosilalkienter er ofte psykisk syke, eller det er overrepresentasjon av andre typer mennesker.

Det er alltis en grunn til at man er noe.

Skjønner ikke de som tør å leie ut til folk uten å kredittsjekke dem. Går an å spørre om referanser også, om de har leid tidligere.

Skrevet

Fjerdemann som leiet hos oss var mitt manlige søskenbarn. Og han klaget da altså over STORE edderkopper. Vi har hatt tre kvinnelige leieboere tidligere, som aldri har hatt problemer med ederkopper (de var der nok, men de klare å få dem bort selv...). Men i følge søskenbarnet mitt var de diiiiigre, og såpass nifse at han ikke orket å røre dem... Enden på visa var at mannen min måtte ned for å sette myggnetting foran ventilene... Med fare for å stemple en gruppe mennesker - søskenbarnet mitt er homofil ;-)

Beste hilsen fra

Skrevet

Fjerdemann som leiet hos oss var mitt manlige søskenbarn. Og han klaget da altså over STORE edderkopper. Vi har hatt tre kvinnelige leieboere tidligere, som aldri har hatt problemer med ederkopper (de var der nok, men de klare å få dem bort selv...). Men i følge søskenbarnet mitt var de diiiiigre, og såpass nifse at han ikke orket å røre dem... Enden på visa var at mannen min måtte ned for å sette myggnetting foran ventilene... Med fare for å stemple en gruppe mennesker - søskenbarnet mitt er homofil ;-)

Beste hilsen fra

Han hørtes _bedårende_ ut :-)

Gjest Bøygen2
Skrevet

Skjønner ikke de som tør å leie ut til folk uten å kredittsjekke dem. Går an å spørre om referanser også, om de har leid tidligere.

En god leietaker er verd gull.

Gjest Bøygen2
Skrevet

Sikkert en deilig liten stek spør du meg.

Gjest Bøygen2
Skrevet

En annen leide ut til en jusstudent for overpris kr 6000 pr mnd. Studenten betalte, men etter at hun flyttet kom kravet om tilbakebetaling av halvparten av leien. Da hadde hun tatt takst og leietaksten ble satt til maks 3500. Utleier måtte betale tilbake. Det er også riktig. En utleier skal vite hva han/hun gjør. Det er ulovlig å ta overpris.

Skrevet

Vel, bedårende var dine ord. Jeg for min del skulle ønske at hans feminine side hadde slått litt mer ut i anlegg for renslighet og litt mindre i ederkoppfobi... ;-)

Beste hilsen fra

mil1365380270
Skrevet

En annen leide ut til en jusstudent for overpris kr 6000 pr mnd. Studenten betalte, men etter at hun flyttet kom kravet om tilbakebetaling av halvparten av leien. Da hadde hun tatt takst og leietaksten ble satt til maks 3500. Utleier måtte betale tilbake. Det er også riktig. En utleier skal vite hva han/hun gjør. Det er ulovlig å ta overpris.

Hæh?! Tuller du?! Hun var en flittig student tydeligvis ;-)

Gjest Bøygen2
Skrevet

Hæh?! Tuller du?! Hun var en flittig student tydeligvis ;-)

Ikke lei ut til jusstudenter! De kommer ofte med sin egen leiekontrakt som du skal skrive under på. Jeg bare ler og ber dem kaste den. Jeg bestemmer hva som skal stå, innenfor lovenes rammer.

Gjest Wer bist du?
Skrevet

Du hadde med andre ord foretrukket av de IKKE hadde sagt fra om at de har grevling under huset ditt? De kan forårsake skader? Men det tenkte du selvsagt ikke på. Å tenke gjør vondt, vet du...

Gjest Ikke lett å eie hus
Skrevet

Du hadde med andre ord foretrukket av de IKKE hadde sagt fra om at de har grevling under huset ditt? De kan forårsake skader? Men det tenkte du selvsagt ikke på. Å tenke gjør vondt, vet du...

Så sjarmerende da..."å tenke gjør vondt".

Tråkket jeg deg på tærne kanskje?

mil1365380270
Skrevet

"Å tenke gjør vondt, vet du... "

Må ikke tro på alt du hører ;-)

Skrevet

Beste hilsen fra

He he.

Har selv vært leieboer i hus med digre edderkopper, altså DIGRE. Og jeg har fobi.

Men det kunne aldri falt meg inn å klage til huseier om det.

Klart det er utrivlig med grevling i gården, som her, men jeg har akkurat selv fraflyttet boligen og aldri sett en.

Når leieboer nevnte at det var sett så sa jeg at h*n skulle lage endel bråk slik at den fant det skremmende sånn tett opptil huset.

Og når man har hauger med katter og forer dem med allskens skitt utenfor veggene så er det vel kanskje å be om visitt av villdyr.

Gjest Wer bist du?
Skrevet

"Å tenke gjør vondt, vet du... "

Må ikke tro på alt du hører ;-)

Jeg vet at det ikke gjør det, men andre tør ikke prøve, og vet derfor ikke ;)

Gjest Wer bist du?
Skrevet

Så sjarmerende da..."å tenke gjør vondt".

Tråkket jeg deg på tærne kanskje?

Mine tær er helt intakte de...

Skrevet

Mine tær er helt intakte de...

Sikkert flink til å steppe...

Gjest papirtiger
Skrevet

Det er sikkert en slik vriompeis som også klager på rotter på loftet, kloakk som kommer opp i kjelleren, vinduer som er punkterte, takk som lekker osv.

Nei slike leietakere vil vi ikke ha.

hehe.

Grevlinger er jo dessuten søte. Også lukter de ikke SÅ vondt ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...