Gå til innhold

Krigstilstander i Sverige. Når kommer dette til Oslo, Tøyen/Grønland?

Anbefalte innlegg

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Herbert Fjert og Tollef Tosk

13

• Prozak

12

• mrxx

7

• Goliath

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Bare vent, det kommer til å bli mye bråk fremover fra våre nye landsmenn, vi er på god vei allerede.

Vi er for dumme og naive og dette vil straffe seg, garantert.

Hørte i radioen i dag at det er kun 7 til 8 % av asylsøkerne som har papirerene i orden. Resten nekter å oppgi hvor de kommer fra. De spekulerer i dette så det holder. Disse skulle bli sendt tilbake med en gang der de kom i fra.

Gjest BA Stor
Skrevet

Bare vent, det kommer til å bli mye bråk fremover fra våre nye landsmenn, vi er på god vei allerede.

Hørte i radioen i dag at det er kun 7 til 8 % av asylsøkerne som har papirerene i orden. Resten nekter å oppgi hvor de kommer fra. De spekulerer i dette så det holder. Disse skulle bli sendt tilbake med en gang der de kom i fra.

Uten å at man vet hvorvidt de har krav på asyl eller ikke? Ja, Bjarne.

Gjest Mr Pimmel
Skrevet

Store opptøyer i Rosengård legger skylda på svenske myndigheter for at de ikke skaffer nok jobber, og hatet mot svensker bygger seg opp.

Ingen tør snakke om det som bygger seg opp på "andre siden".

Et lite hakk bedre er Nørrebro i København. Vi skal høre mer fra disse områdene.

Det er ingen hemmelighet at i Oslo begås nå mindre enn 50% av kriminaliteten av etnisk norske. Politiet snakker om "Fort Apasje" i Oslo.

På visse krisesentre er det nå utelukkende utlendinger.

Nå flytter til og med de mer seriøse utlendingene selv ut av visse områder i Oslo. Akkurat som i Rosengård og Nørrebro.

Nederland er i total krise av samme årsak, landet tømmes for akademikere og andre som kan få jobb i utlandet. De snakker om at nederlendere og hollendere er blitt en forfulgt minoritet.

Gjest Mr Pimmel
Skrevet

Hvorfor kaster de passet eller syr det inn i ryggen på jakka?

Etter min mening for å unngå å bli identifisert som det de er. Et flyktning burde være intressert i å bevise at han/hun virkelig er flyktning? De som har pass er som regel flykninger, de som ikke har pass er som regel ikke. Der står vi og vender det andre kinnet til, like etter får vi slaget.

Svenskene er så dumme å etterlyse takknemlighet. De blir møtt med hat.

Skrevet

Selvsagt vet man ikke om de har krav på asyl eller ikke. Det er jo det som skal undersøkes senere, men når de ikke er innstilt på samarbeid, hvorfor skal vi samarbeide da?

Skrevet

Store opptøyer i Rosengård legger skylda på svenske myndigheter for at de ikke skaffer nok jobber, og hatet mot svensker bygger seg opp.

Et lite hakk bedre er Nørrebro i København. Vi skal høre mer fra disse områdene.

Det er ingen hemmelighet at i Oslo begås nå mindre enn 50% av kriminaliteten av etnisk norske. Politiet snakker om "Fort Apasje" i Oslo.

Nå flytter til og med de mer seriøse utlendingene selv ut av visse områder i Oslo. Akkurat som i Rosengård og Nørrebro.

Nederland er i total krise av samme årsak, landet tømmes for akademikere og andre som kan få jobb i utlandet. De snakker om at nederlendere og hollendere er blitt en forfulgt minoritet.

Dette er svært skremmende tilstander og bør være til å ta lærdom av.

Vi må passe på så slikt ikke skjer her, men det gjør vi dessverre ikke.

Gjest BA Stor
Skrevet

"Det er ingen hemmelighet at i Oslo begås nå mindre enn 50% av kriminaliteten av etnisk norske."

Herregud.. Jeg vil ha meg frabedt at du sprer slike løgner! Det er feil, feil, feil og feil!!

Åpne den offisielle kriminalstatistikken, og du vil se at det er så langt fra "sannheten" som det går an å komme. Den statistikken viser for øvrig kun registrert kriminalitet, ikke faktisk kriminalitet. Om vi hadde hatt full oversikt, ville vi trolig sett en heeeel del flere nordmenn på lista.

Herbert Fjert og Tollef Tosk
Skrevet

Hvorfor kaster de passet eller syr det inn i ryggen på jakka?

Etter min mening for å unngå å bli identifisert som det de er. Et flyktning burde være intressert i å bevise at han/hun virkelig er flyktning? De som har pass er som regel flykninger, de som ikke har pass er som regel ikke. Der står vi og vender det andre kinnet til, like etter får vi slaget.

Svenskene er så dumme å etterlyse takknemlighet. De blir møtt med hat.

Du har overhodet ikke oversikt over begrepene, Pimmel.

For det første er "din mening" om hva folks motiver er fullstendig uinteressant.

Og bevise at han/hun er en "flyktning"? Statusen "flyktning" er noe man FÅR, man kan ikke gi seg selv den. Faktum er at ganske få av asylsøkerne som kommer hit, får statusen "flyktning". De du sikter til, som misbruker systemet, er aldeles ikke flyktninger.

Skrevet

For det første er "din mening" om hva folks motiver er fullstendig uinteressant.

Og bevise at han/hun er en "flyktning"? Statusen "flyktning" er noe man FÅR, man kan ikke gi seg selv den. Faktum er at ganske få av asylsøkerne som kommer hit, får statusen "flyktning". De du sikter til, som misbruker systemet, er aldeles ikke flyktninger.

Eller BA Stor, sorry. Bare teit å bytte nick.

Skrevet

"Det er ingen hemmelighet at i Oslo begås nå mindre enn 50% av kriminaliteten av etnisk norske."

Herregud.. Jeg vil ha meg frabedt at du sprer slike løgner! Det er feil, feil, feil og feil!!

Åpne den offisielle kriminalstatistikken, og du vil se at det er så langt fra "sannheten" som det går an å komme. Den statistikken viser for øvrig kun registrert kriminalitet, ikke faktisk kriminalitet. Om vi hadde hatt full oversikt, ville vi trolig sett en heeeel del flere nordmenn på lista.

Det er jeg faktisk ikke så sikker på, fordi statistikken sier nordmenn og det betyr ikke at de er etniske nordmenn.

Hvis de skiller ut de som er av andre og tredje generasjons innvandrere, blir statistikken fort noe annet, tror jeg.

Skrevet

Det er jeg faktisk ikke så sikker på, fordi statistikken sier nordmenn og det betyr ikke at de er etniske nordmenn.

Hvis de skiller ut de som er av andre og tredje generasjons innvandrere, blir statistikken fort noe annet, tror jeg.

Bra korrigering i første avsnitt! Det var slapt av meg.

Selvrapporteringsundersøkelser viser at økonomiske lovbrudd er sterkt underrepresentert på kriminalstatistikken, og her dominerer etniske nordmenn.

Skrevet

Selvrapporteringsundersøkelser viser at økonomiske lovbrudd er sterkt underrepresentert på kriminalstatistikken, og her dominerer etniske nordmenn.

Det tror jeg faktisk at du har rett i. Men det er ikke det jeg er mest redd for, jeg er mer redd for voldskriminaliteten, innbrudd og annen faenskap.

Skrevet

Det tror jeg faktisk at du har rett i. Men det er ikke det jeg er mest redd for, jeg er mer redd for voldskriminaliteten, innbrudd og annen faenskap.

Hm... Interessant det der med at verken vi eller andre industrisamfunn har det med å se på fellesskapet som offer for lovbrudd! Jfr. økonomiske lovbrudd etc., som har vel så store samfunnsmessige virkninger som de lovbruddstypene du nevner.

Men honnør til deg for at du faktisk presiserer hva du vil diskutere. Jeg blir derimot provosert når det kommer uttalelser av typen "det er ingen hemmelighet at i Oslo begås nå mindre enn 50% av kriminaliteten av etnisk norske". Noe som er så feil som det går an å få det. Om man derimot vil diskutere "vold, innbrudd og annet faenskap", så får man heller presisere det.

Fortsatt blir sitatat feil, for øvrig, men jeg skal gi meg der.

Skrevet

Økonomiske lovbrudd har lite eller ingenting å si for den generelle sikkerheten til den vanlige mannen i gaten.

".................................."

Skrevet

Hm... Interessant det der med at verken vi eller andre industrisamfunn har det med å se på fellesskapet som offer for lovbrudd! Jfr. økonomiske lovbrudd etc., som har vel så store samfunnsmessige virkninger som de lovbruddstypene du nevner.

Men honnør til deg for at du faktisk presiserer hva du vil diskutere. Jeg blir derimot provosert når det kommer uttalelser av typen "det er ingen hemmelighet at i Oslo begås nå mindre enn 50% av kriminaliteten av etnisk norske". Noe som er så feil som det går an å få det. Om man derimot vil diskutere "vold, innbrudd og annet faenskap", så får man heller presisere det.

"som har vel så store samfunnsmessige virkninger som de lovbruddstypene du nevner"

Å sammenligne disse virkningene med at folk blir slått ihjel og stukket ned på gaten er ganske enkelt helt meningsløst. For å si det sånn: Det er betraktelig bedre om f.eks staten blir snytt for 200.000 skattekroner enn at en person blir stukket ned i taxikøen.

"..................................."

Skrevet

I stedet for å forsøke å "ta" folk på de ordene og begrepene de bruker, hvorfor forholder du deg ikke mer til det du _vet_ de mener?

Og "synsingen" du snakker om er slett ikke synsing, men relevante spørsmål. Hvis noen har genuine, humanetiske årsaker for å søke asyl, så vil de i de aller fleste tilfellene være interessert i å bevide nettopp det. De som kvitter seg med papirene sine har _selvfølgelig_ noe å skjule, og det er _veldig_ interessant nøyaktig _hva_ de vil skjule.

"................................."

Skrevet

Samfunnsmessig er nok økonomisk kriminalitet like skadelig, uten at jeg vet dette for sikkert.

Men forskjellen på økonomisk kriminalitet og voldskriminalitet er at det siste gir mye mer skader på enkeltmenneske og gir mye mer angst generelt i samfunnet.

Skrevet

Samfunnsmessig er nok økonomisk kriminalitet like skadelig, uten at jeg vet dette for sikkert.

Men forskjellen på økonomisk kriminalitet og voldskriminalitet er at det siste gir mye mer skader på enkeltmenneske og gir mye mer angst generelt i samfunnet.

"og gir mye mer angst generelt i samfunnet."

...SOM på sikt utvilsomt medfører andre ting, også økonomiske, for samfunnet.

Skrevet

Økonomiske lovbrudd har lite eller ingenting å si for den generelle sikkerheten til den vanlige mannen i gaten.

Men så er vel heller ikke "den generelle sikkerheten i gaten" den eneste målestokken for innbyggeres livskvalitet. Om det derimot er gatesikkerhet som er tema, så fair enough..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...