Gjest togli Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Men da må du i så fall gå på akkord med dine prinsipper(?) om likebehandling. Det er i hvert fall den type argumenter som raskt blir trukket frem hvis man skulle ønske kun å kontrollere barn av innvandrere fra kulturelle miljøer der dette utføres. Og der kommer vi til mitt poeng. Uansett hva man foreslår å gjøre, så vil det være mange som vil ha sine egne argumenter for hvorfor det ene eller det andre ikke kan gjennomføres. Og da ender det med at intet blir gjort - annet enn at vi fortsetter å importere den samme ukulturen, i tillegg til at disse ukulturer får økt grobunn og feste i Norge. DET er norsk innvandrings- og integreringspolitik i et nøtteskall..... Ja, jeg ser problemstillingen. Det er lett å bli egoistisk når en vil beskytte sitt eget barn. Jeg mener selvsagt også at barn som står i "faresonen"(?)for å bli omskjært, skal slippe den slags undersøkelser. Ikke så lett å finne alternative metoder for å finne ut denslags, men kanskje kan høyere straffer være en mulighet? Jeg oppfatter det som at du nærmest vil ha en slutt på innvandingen for å slippe slike "problemer". Sånn ser ikke jeg på det. Jeg er sikker på vi redder hundrevis av småjenter fra å bli omskjært, nettopp fordi de bor i Norge! Det hadde selvsagt vært en fordel for oss om vi bare kunne lukke øynene og ha det fint i vårt idylliske Norge, men som det rike landet vi er må vi ta vår del av verdensproblematikken vi også. Men nå begynner det visst å bli en helt annen diskusjon her ;-) 0 Siter
Goliath Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Ja, jeg ser problemstillingen. Det er lett å bli egoistisk når en vil beskytte sitt eget barn. Jeg mener selvsagt også at barn som står i "faresonen"(?)for å bli omskjært, skal slippe den slags undersøkelser. Ikke så lett å finne alternative metoder for å finne ut denslags, men kanskje kan høyere straffer være en mulighet? Jeg oppfatter det som at du nærmest vil ha en slutt på innvandingen for å slippe slike "problemer". Sånn ser ikke jeg på det. Jeg er sikker på vi redder hundrevis av småjenter fra å bli omskjært, nettopp fordi de bor i Norge! Det hadde selvsagt vært en fordel for oss om vi bare kunne lukke øynene og ha det fint i vårt idylliske Norge, men som det rike landet vi er må vi ta vår del av verdensproblematikken vi også. Men nå begynner det visst å bli en helt annen diskusjon her ;-) Innvandringen er til dels nødvendig, så jeg ønsker ikke en slutt på den. Men jeg ønsker en omlegging/endring av den type innvandring vi har nå. Slik våre lover og regler om dette er, så oppfordrer vi bl. annet til tvangsekteskap. I tillegg stilles det alt for lite krav til de som kommer - også etter at de har kommet. Dette er egentlig en alt for lang og omfattende diskusjon til at jeg orker å ta den nå. Men symptomene på at det går "rett vest" er i hvert fall ganske så klare. Vi har fått mange lokale "utenlandske" miljøer i Norge ("lille Pakistan", lille Somalia etc) som er fullstendig lukkede, og vi har ingen som helst mulighet til å trenge gjennom de barrierer de har satt opp. Der florerer også den ukulturen som vi IKKE ønsker skal få fotfeste i Norge. Men vi står maktesløse og ser på samtidig som deres fotfeste bare blir sterkere - ikke minst gjennom familiegjenforeningsordningen vi har. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Innvandringen er til dels nødvendig, så jeg ønsker ikke en slutt på den. Men jeg ønsker en omlegging/endring av den type innvandring vi har nå. Slik våre lover og regler om dette er, så oppfordrer vi bl. annet til tvangsekteskap. I tillegg stilles det alt for lite krav til de som kommer - også etter at de har kommet. Dette er egentlig en alt for lang og omfattende diskusjon til at jeg orker å ta den nå. Men symptomene på at det går "rett vest" er i hvert fall ganske så klare. Vi har fått mange lokale "utenlandske" miljøer i Norge ("lille Pakistan", lille Somalia etc) som er fullstendig lukkede, og vi har ingen som helst mulighet til å trenge gjennom de barrierer de har satt opp. Der florerer også den ukulturen som vi IKKE ønsker skal få fotfeste i Norge. Men vi står maktesløse og ser på samtidig som deres fotfeste bare blir sterkere - ikke minst gjennom familiegjenforeningsordningen vi har. Da er vi igrunnen mer enige enn jeg i utgangspunktet trodde ;-) 0 Siter
Goliath Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Da er vi igrunnen mer enige enn jeg i utgangspunktet trodde ;-) Det kan nok godt hende:-) Jeg har nok skrevet litt provoserende her, nettopp for å vekke litt reaksjoner hos de som er positive til innvandringspolitikken som blir ført, men samtidig ikke villig til å ofre noe selv når det går som det må gå. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.