Gå til innhold

Bipolar?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Unipolar?

Det kan det absolutt være. Utredningen bør skje hos en psykologspesialist eller psykiater.

Skal få foreslått det for psykiateren til høsten. Generelt sett har jeg inntrykk av at fastleger vet veldig lite om psykiske lidelser, dessverre, og at vi er overlatt til å finne ut ting selv. Det kan se ut som at flere i familien egentlig er bipolare.

Takk NHD, for all hjelp!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189248-bipolar/#findComment-1304241
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Skal få foreslått det for psykiateren til høsten. Generelt sett har jeg inntrykk av at fastleger vet veldig lite om psykiske lidelser, dessverre, og at vi er overlatt til å finne ut ting selv. Det kan se ut som at flere i familien egentlig er bipolare.

Takk NHD, for all hjelp!

I min familie har vi nok innsett at det er mange diagnoser som passer på flere av oss, men vi er så "velfungerende" og "oppvakte" at vi lurer verden, men ikke oss selv.......og tapper oss selv for krefter................ved å tilpasse oss.

Skulle kanskje tro at det er en støtte å være flere generasjoner med plager, men du verden, som jeg ønsker en "normal" samtale og en "fredelig" dag.

Helsevesnet har ingen hjelp, vi er bare "spesielle" og når vi blir sykemeldte finnes det jo alltid noe fysik vi har slitt ut.

Går til psykolog, må nesten le, har gått der lenge, hun mener jeg trenger den støtten somhar så mye psykisk sykdom i huset. Når jeg antyder at mine svingninger kanskje kommer fra meg og ikke fra omgivelsene, tviler hun.

Jaja

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189248-bipolar/#findComment-1506327
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...