Gå til innhold

Hvorfor er det så viktig å ta det rolig etter nyreskade


Sykkeljenta

Anbefalte innlegg

Sykkeljenta

Hei. Jeg hadde for to uker siden en ulykke på sykkel. En bil kjørte plutselig ut like foran meg og jeg bremset alt jeg kunne med det resultat at jeg fikk ett eller annet i magen, vet ikke helt hva for jeg besvimte. Etter tur til legevakten ble det oppdaget at jeg hadde store mengder blod i urinen og jeg ble lagt inn på sykehus. CT viste knusningsskader på venstre nyre. Lå stille i tre døgn før jeg fikk opp å gå selv til toalettet. Er sykemeldt i 6 uker. Er bedt om å ta det rolig. Begynner å komme meg, har smerter i hode, rundt nyreområdet, korsrygg men kjenner meg ellers ganske bra. Når kan jeg begynne å trene litt igjen? Hva er det som har skjedd med meg og hvorfor må jeg ta det så rolig og hva vil det si å ta det rolig. Sykkeljenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Beklager sene kommentarer. Pga. feriereiser har jeg ikke hatt internetttilgang.

Slike alvorlige skader tilheles best ved at kroppen får ro. Etter 4-5 uker pleier man være istand til gradvis opptrening igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...