Gå til innhold

Politiske partier og omgangskrets


Sofline

Anbefalte innlegg

Gjest bebba

Fra nå av får vi vel bare ta dine uttalelser med en stor spade salt, er det det du mener? ;)

Gudene vet hva jeg mener og ikke mener etter alle diskusjonene her i kveld. Du kan i hvert fall begynne med teskje, i hvert fall siden jeg prøver å kutte ut salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 278
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    56

  • flisa

    31

  • Dorthe

    25

  • Sofline

    18

Mest aktive i denne tråden

Jeg svarer så mange nå at det begynner å gå i surr for meg. Orker ikke lenger å lese tråden. Jeg har en bakgrunn hvor man bruker skarpe ord og uttrykk og jeg sjokkerer noen ganger ømfintlige etniske, ømfindtlige, østlandske nordmenn. Håper jeg fikk det frem på en høflig og grei måte.

Heh-heh...jeg kan love deg, bebba, at du hverken klarer å sjokkere meg eller overgå meg hvis det er snakk om kraftig språkbruk. (jeg er opprinnelig nordlenning)

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen oppegående, kanskje. Men jeg vet for et faktum at noen gjør det. Ei presterte t.o.m å stemme på FrP fordi CIH var så kjekk...:-/

"....................................."

Hihi, da synes jeg heller de skulle stemme på arbeiderpartiet for Stoltenberg er mye kjekkere enn CIH.

Men Stoltenberg er kanskje ikke like "ærlig" og like "enkel i talen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kahn? Morsk er ikke Kahn om du tror det.

flisa - det er lenge siden jeg svarte på det der, og selvfølgelig var det en skrivefeil fra min side :-)

"....................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er fryktelig dumt. De fleste skriver ting i programmet på en måte som gjør at det ofte er umulig å være uenig. Det er nøye skrevet for å tekkes flest mulig - på en måte litt som et ukeblad-horoskop.

"....................................."

Det er jeg uenig med deg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Heh-heh...jeg kan love deg, bebba, at du hverken klarer å sjokkere meg eller overgå meg hvis det er snakk om kraftig språkbruk. (jeg er opprinnelig nordlenning)

"...................................."

For min del så bruker jeg aldri stygge ord, men jeg snakker rett fra hjertet. Det er ikke helt kulturen her hvor jeg bor nå, men de fleste liker det etterhvert som de blir kjent med meg heldigvis;) Hvorfor det er et problem for noen dolere gidder jeg ikke bruke intelligensen min på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jeg dypt uenig med deg i. - hva kan man ellers stemme ut fra?

Hva et parti har gjort i de tilfellene de har hatt mulighet til å ta avgjørelser av betydning, f.eks. Eller man kan følge med på hva de mener og stemmer for i forskjellige saker, hva representantene sier i media etc. Er man politisk aktiv vil man nok ha mer kjennskap til detaljene enn f.eks jeg har. Men et partiprogram er ingenting annet enn velskrevet og velsmurt propaganda.

"....................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Hihi, da synes jeg heller de skulle stemme på arbeiderpartiet for Stoltenberg er mye kjekkere enn CIH.

Men Stoltenberg er kanskje ikke like "ærlig" og like "enkel i talen"

For all del ikke si at Stoltenberg er uærlig sammenlignet med Hagen, og kjekk er han ja;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så bruker jeg aldri stygge ord, men jeg snakker rett fra hjertet. Det er ikke helt kulturen her hvor jeg bor nå, men de fleste liker det etterhvert som de blir kjent med meg heldigvis;) Hvorfor det er et problem for noen dolere gidder jeg ikke bruke intelligensen min på;)

Det du sier er neppe problemet for de du tenker på, men heller det at man ikke kan vite hva og når du vil si hva, og hvordan du vil reagere fra tilfelle til tilfelle. Jeg tror det var mer det som var essensen her enn nøyaktig hva som ble sagt.

"......................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg uenig med deg i.

Uenig må du selvfølgelig gjerne være, men det endrer ingenting :-)

"......................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Det du sier er neppe problemet for de du tenker på, men heller det at man ikke kan vite hva og når du vil si hva, og hvordan du vil reagere fra tilfelle til tilfelle. Jeg tror det var mer det som var essensen her enn nøyaktig hva som ble sagt.

"......................................"

Trenger man å vite det? Forutsigbarhet kan være grei i mange tilfeller, men livet mitt har ikke vært slik:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, da synes jeg heller de skulle stemme på arbeiderpartiet for Stoltenberg er mye kjekkere enn CIH.

Men Stoltenberg er kanskje ikke like "ærlig" og like "enkel i talen"

Tja...han er jo en smule "slick", da :-)

"..................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger man å vite det? Forutsigbarhet kan være grei i mange tilfeller, men livet mitt har ikke vært slik:)

Jeg forsøkte meg bare på en liten, løs analyse :-)

"..................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger man å vite det? Forutsigbarhet kan være grei i mange tilfeller, men livet mitt har ikke vært slik:)

Jeg forsøkte meg bare på en liten, løs analyse :-)

"..................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva et parti har gjort i de tilfellene de har hatt mulighet til å ta avgjørelser av betydning, f.eks. Eller man kan følge med på hva de mener og stemmer for i forskjellige saker, hva representantene sier i media etc. Er man politisk aktiv vil man nok ha mer kjennskap til detaljene enn f.eks jeg har. Men et partiprogram er ingenting annet enn velskrevet og velsmurt propaganda.

"....................................."

Partiprogrammet blir gjennomgått av alle medlemmer hvert landstyremøte - alt er skrevet og justert og stemet over ut fra meningene til de som er medlemmer av partiet.

Prinsippprogrammet er grunnideologien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig må du selvfølgelig gjerne være, men det endrer ingenting :-)

"......................................"

Synd! stemmer du sofapartiet da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del ikke si at Stoltenberg er uærlig sammenlignet med Hagen, og kjekk er han ja;)

Men du vet at Prozak har rett og at folk stemmer på CIH fordi han er kjekk og så ærlig. Jeg er virkelig dypt uenig i at CIH er kjekk og ærlig, Stoltenberg sin ærlighet vet jeg ikke noe om enda, det kan være valgflesk men han er dritkjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flisa - det er lenge siden jeg svarte på det der, og selvfølgelig var det en skrivefeil fra min side :-)

"....................................."

Gudskjelov - for gubben sitter i en stol bak meg ser på Natianal Geographic :) Hadde jeg fått lov av'n så hadde jeg vist deg med webcam *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flisa - det er lenge siden jeg svarte på det der, og selvfølgelig var det en skrivefeil fra min side :-)

"....................................."

Gudskjelov - for gubben sitter i en stol bak meg ser på NatiOOOOnal Geographic :) Hadde jeg fått lov av'n så hadde jeg vist deg med webcam *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Men du vet at Prozak har rett og at folk stemmer på CIH fordi han er kjekk og så ærlig. Jeg er virkelig dypt uenig i at CIH er kjekk og ærlig, Stoltenberg sin ærlighet vet jeg ikke noe om enda, det kan være valgflesk men han er dritkjekk.

Hagen er ikke ærlig etter min mening. Han sier akkurat det han tjener på i det og det øyeblikket. Det gjør ikke Stoltenberg, eller noen av de andre politikerne for øvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...