Gå til innhold

Smerter i venstre skulder og arm ved trening


christof

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en mann på 34 år som liker å løpe.

Jeg har lett for å være aktiv i perioder, det vil si at jeg kan trene veldig mye i en periode på 6-7 mnd og så være helt sitte stillende i like lang tid.

Jeg har pleid å veid 71 kg, men etter en depresjon og innleggelse på psykriatisk så ble jeg satt på diverse medisiner som gjorde at vekten min føyk i været til 109 kg.

Jeg sluttet med en av medisinene som var zyprexa, men går fortsatt på efexor 75 mg depot.

Jeg fant ut at jeg var for tykk når jeg så bilder av meg selv og startet med en cambridge kur i og med at beina mine ikke tålte å løpe med den vektøkningen. Jeg gikk ned til 94 kg i løpet av under 6 mnd. Da startet jeg å løpe og gjorde dette i noen mnd til snøen kom og så kjøpte jeg meg ski og gikk lange turer på ski nesten hver dag. Kom til slutt ned i 81 kg, men på grunn av lyskestrekk og at jeg fikk meg jobb hvor jeg da ble sittene i sofaen når jeg kom hjem fra jobb er jeg nå oppe i 89 kg, men jeg har startet å trene igjen forsiktig.

Noe jeg har merket meg som jeg også hadde litt av når jeg startet å trene når jeg var på mitt største var at når jeg får opp pulsen ordentlig så får jeg stikkende smerter i venstre skulderen og det går vidre ut i venstre arm. Men det varer ikke så lenge. Jeg har ikke dette hver gang jeg trener men det har skjedd noen ganger.

Kan det bare være at jeg spenner armen når jeg løper så det rett og slett er muskel smerter eller er det hjerte som sier fra at noe er galt? Burde jeg holde lavere puls når jeg løper?

Jeg liker stort sett ikke løpe korte turer for det synes jeg ikke at jeg får noe ut av, men turer på 1 time eller mer er å foretrekke. Maks pulsen min er 194, og jeg løper en del med pulsklokke og der viser den at jeg ligger på 171 i gjennomsnitts puls og det er nok litt for høyt over 1 time, så jeg burde kanskje ta det litt roligere?

Prøver også å slutte å bruke efexor men det er ikke så lett da jeg blir veldig svimmel og uvel. Jeg får også støt aktik krampetrekkninger på kvelden når jeg ligger i sengen, enten i beina eller armene, men dette vet jeg at er på grunn av efexor da jeg har lest at dette er en av bivirkningene.

Håper på svar da jeg ikke synes det med smerter i skulder og nedover armen er noe gøy.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...