Gå til innhold

stakkars meg...


Gjest Pimpi

Anbefalte innlegg

Må bare klage litt....

Nettopp fått vetrinærregningen (pus har hatt keisersnitt..)

10 000kr.... Stakkers meg og stakkers pus...

Forsikkring er en god ting, hvorfor i helvete tenkte jeg ikke på det... Men men, krysser fingrene for at pus blir frisk igjen...

Folk rundt på jobben fnyser av meg pga av at jeg bruker så mye "på en katt"

Hva mener dere, er pengene deres mer verdt en kjæledeggen deres??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 195
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    58

  • laguna1365380434

    15

  • carma

    14

  • Osiris

    11

Mest aktive i denne tråden

Huff og huff!! Med en regning på 10000 kr hadde ihvertfall jeg vært kurert for å være eier av en katt for all fremtid.... Ihvertfall fått en skikkelig lærepenge og anskaffet meg forsikring på flekken....

Fint at det gikk bra med katten din-men 10000 kr....... ojojojoj......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri i livet om jeg hadde brukt så mye penger på en katt!

Jeg har tre søte katter her hjemme som jeg er glad i - men hadde de blitt syke/skadet, hadde de heller blitt avlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er kattene syke og trenger behandling lar jeg det selvfølgelig ikke være fordi om det koster penger. Har brukt endel tusenlapper på pusene ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kattene syke og trenger behandling lar jeg det selvfølgelig ikke være fordi om det koster penger. Har brukt endel tusenlapper på pusene ja :-)

Hei Carma,

Bare så det er sagt, jeg mener selvsagt ikke at man skal la dyr lide. Samtidig er 10000 kr et utrolig beløp for en "legeregning" for en katt, når man kjenner mennesker som blir blinde fordi de ikke har råd til en langt billigere operasjon.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10000 kr for én veterinærregning.

Ta en titt her, og tenk deg hva 10000 kr kunne utgjort for disse menneskene.

Med vennlig hilsen

Nei-du har jo rett i at det ikke er stakkers meg... Jeg skulle jo fått meg forsikkring på dagen når jeg fikk pus-men jeg har nå lært nå...

Men uansett, jeg mener at dyr har samme rett til å leve som mennesker (jepp-vet at mangen her inne reagerer på mitt utsagn-men det _driter_jeg i!!!!)

Det var kjiipe penger, men penger som ellers hadde gått i klær/mat/ferie/bursdagsgave til samboeren-så pus har myye bedre nytte av pengene.

Hun er foresten ikke helt frisk-så mer penger kommer til å gå!!!

Men når det er sagt, så er hun "mitt barn"

Ikke har jeg barn, og vil antageligvis aldri kunne få det-så da skjemmer jeg ut min lille hjemme!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Carma,

Bare så det er sagt, jeg mener selvsagt ikke at man skal la dyr lide. Samtidig er 10000 kr et utrolig beløp for en "legeregning" for en katt, når man kjenner mennesker som blir blinde fordi de ikke har råd til en langt billigere operasjon.

Med vennlig hilsen

Ja, det er fryktelig masse penger. Ille igrunn at det skal være så dyrt å ta riktig vare på dyrene vi velger å ta ansvar for.

Alt kan settes i perspektiv. Hadde jeg måttet velge mellom å gi katten min keisersnitt eller hjelpe en venn med en operasjon som kunne bedret livskvaliteten så hadde jeg selvsagt valg vennen.

Nå har jeg heldigvis ikke vært i slike dilemmaer når jeg har måttet bruke penger på helsen til dyrene mine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk steilet da jeg betalte 4000 en gang et av marsvinene hadde lungebetennelse også...

Men jeg klarte ikke å si "nei", visste ikke hvor jeg skulle stoppe heller... Ved undersøkelse, ved røntgen, ved medisiner, ved mer medisiner??

Marsvinet ble friskt, og levde i 2,5 år etterpå - til det døde av elde nå for noen uker siden. Jeg angrer ikke på de pengene jeg, men forstår godt at folk synes jeg (og sambo) var litt sprø...

Men det er jo forskjell på 4000 og 10000 også da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Carma,

Bare så det er sagt, jeg mener selvsagt ikke at man skal la dyr lide. Samtidig er 10000 kr et utrolig beløp for en "legeregning" for en katt, når man kjenner mennesker som blir blinde fordi de ikke har råd til en langt billigere operasjon.

Med vennlig hilsen

Sånn sett er det VELDIG mye som kan settes opp mot en øyeoperasjon eller mat og andre nødvendigheter for barn i div fattige land Afrika og verden for øvrig.

Hvis du skal "arrestere" folk som bruker penger på et dyr, så arrester også Røkke & andre rikmannsgutter som bruker uannsynlig mye penger på fine biler & båter, og for øvrig en stor andel av befolkningen her i landet (og andre rike land), som bruker penger på ting man strengt tatt ikke trenger.

For å spørre deg, bruker ikke du noen gang kroner på ting du ikke EGENTLIG trenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er fryktelig masse penger. Ille igrunn at det skal være så dyrt å ta riktig vare på dyrene vi velger å ta ansvar for.

Alt kan settes i perspektiv. Hadde jeg måttet velge mellom å gi katten min keisersnitt eller hjelpe en venn med en operasjon som kunne bedret livskvaliteten så hadde jeg selvsagt valg vennen.

Nå har jeg heldigvis ikke vært i slike dilemmaer når jeg har måttet bruke penger på helsen til dyrene mine :-)

Grunnen til at det ble så dyrt var at det skjedde på natten 100%pristillegg... Og at jeg ikke hadde skaffa meg forsikkring da...

Vet det er veldig dyrt, men pus er rasekatt-og pengene vil bli tjent inn igjen når hun får rasekattunger (denne gang var det bastarder hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Stakkars deg & stakkars pus! Håper han kommer seg fort da, god bedring til både katt & lommebok!;-)

Jeg hadde heller ikke nølt med å betale legeregningen til pus, jeg hadde lånt & fikset om så var.

Jeg har "reparet" pus for 4600 en gang, det var mange som steilet da også.

Men jeg skjønner ikke folk..Pus er kompis & familiemedlem, og det er mitt ansvar at kattene mine har det fint og er ved god helse.

Jeg skjønner ikke "bare et dyr" eller "da hadde jeg kjøpt ny" holdningen.

Dyr er unike & individuelle skapninger med evne til å føle, som jeg hvertfall, blir svært, svært glad i.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det ble så dyrt var at det skjedde på natten 100%pristillegg... Og at jeg ikke hadde skaffa meg forsikkring da...

Vet det er veldig dyrt, men pus er rasekatt-og pengene vil bli tjent inn igjen når hun får rasekattunger (denne gang var det bastarder hehe)

Har selv hatt en natt-krise med en av kattene her, men vi klarte å holde det i sjakk til dagen etter heldigvis :) Var "bare" et kutt i bakbenet, så vi fikk lappet det midlertidig sammen da vi hørte hvor dyrt det ville bli i forhold til om vi ventet til morgenen.

Hadde det vært haste-keisersnitt hadde jeg uten tvil tatt katten til dyrlegen jeg også, uavhengig av kostnaden. Og mine katter er ikke rasekatter - bare høyt elsket ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg & stakkars pus! Håper han kommer seg fort da, god bedring til både katt & lommebok!;-)

Jeg hadde heller ikke nølt med å betale legeregningen til pus, jeg hadde lånt & fikset om så var.

Jeg har "reparet" pus for 4600 en gang, det var mange som steilet da også.

Men jeg skjønner ikke folk..Pus er kompis & familiemedlem, og det er mitt ansvar at kattene mine har det fint og er ved god helse.

Jeg skjønner ikke "bare et dyr" eller "da hadde jeg kjøpt ny" holdningen.

Dyr er unike & individuelle skapninger med evne til å føle, som jeg hvertfall, blir svært, svært glad i.

:-)

Takk for at du forstår meg!!!

Dyr har sin egen personlighet, og de blir en del av familien-uten tvil..

Men jeg sier ikke et ord om regningen til far hehehe.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt en natt-krise med en av kattene her, men vi klarte å holde det i sjakk til dagen etter heldigvis :) Var "bare" et kutt i bakbenet, så vi fikk lappet det midlertidig sammen da vi hørte hvor dyrt det ville bli i forhold til om vi ventet til morgenen.

Hadde det vært haste-keisersnitt hadde jeg uten tvil tatt katten til dyrlegen jeg også, uavhengig av kostnaden. Og mine katter er ikke rasekatter - bare høyt elsket ;-)

Rasekatt eller ei-HØYT elsket er det ikke tvil om :o

De sa jeg kunne vente til morning, men ville ikke at pus skulle lide.

Jaja-har fått et spart i rassen nå jeg.... Jeg slutter å røyke!!!!!

Så når 6mnd har gått-har jeg allerede spart inn de pengene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt en natt-krise med en av kattene her, men vi klarte å holde det i sjakk til dagen etter heldigvis :) Var "bare" et kutt i bakbenet, så vi fikk lappet det midlertidig sammen da vi hørte hvor dyrt det ville bli i forhold til om vi ventet til morgenen.

Hadde det vært haste-keisersnitt hadde jeg uten tvil tatt katten til dyrlegen jeg også, uavhengig av kostnaden. Og mine katter er ikke rasekatter - bare høyt elsket ;-)

Men du har kanskje tegnet forsikring, så du slipper å punge ut med sånne store utgifter når noe skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...