Gå til innhold

stakkars meg...


Gjest Pimpi

Anbefalte innlegg

Hei,

Jo, men det er forskjell på å bruke 10000 kr på et dyr (under "motiv" som "dyr er like mye verdt som mennesker"), og på å bruke 10000 kr på seg selv.

Det er nå engang slik at "mat og medisin" er spesielle ting for mennesker; når vi nekter mennesker mat, fordi vi velger å redde dyr til 10000 kr, så stiller vi dyr langt over våre medmennesker.

Hvis du bruker 10000 kr på deg selv (sofa), så er det tross alt penger du bruker på et menneske (deg selv). Det er noe annet enn å bruke det på dyr.

Igjen, jeg mener selvsagt ikke at dyr skal lide, men 10000 kr på en katt er veldig mye penger. Hvor går grensen? 20000? 40000?

Med vennlig hilsen

Here min hatt for en usaklighet!

Tanken har aldri falt deg inn at folk har husdyr fordi de finner glede i det? altså at man har de for sin egen del.

Plutselig har del altså blitt helt ålreit å sløse bort hvor mye det skal være på meningsløse ting, (på bekostning av de blinde barna i Afrika) fordi det brukes på seg selv!

Øk dosen med medisinene dine..vær så snill. Fossroinga di er rett og slett flaut å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 195
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    58

  • laguna1365380434

    15

  • carma

    14

  • Osiris

    11

Mest aktive i denne tråden

Hei,

Jo, men det er forskjell på å bruke 10000 kr på et dyr (under "motiv" som "dyr er like mye verdt som mennesker"), og på å bruke 10000 kr på seg selv.

Det er nå engang slik at "mat og medisin" er spesielle ting for mennesker; når vi nekter mennesker mat, fordi vi velger å redde dyr til 10000 kr, så stiller vi dyr langt over våre medmennesker.

Hvis du bruker 10000 kr på deg selv (sofa), så er det tross alt penger du bruker på et menneske (deg selv). Det er noe annet enn å bruke det på dyr.

Igjen, jeg mener selvsagt ikke at dyr skal lide, men 10000 kr på en katt er veldig mye penger. Hvor går grensen? 20000? 40000?

Med vennlig hilsen

Hvis jeg velger å bruke 10.000 kroner på å redde katten min er det jo selvfølgelig fordi dyret er viktig for meg (som er et menneske). Jeg gjør det fordi jeg er glad i katten og fordi jeg ville fått det fælt dersom katten døde fordi jeg ikke betalte helsekostnadene for den.

Og jeg ville mye heller droppet en ny sofa dersom det sto mellom den og kattens helse. Fordi katten betyr mer for MEG enn sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fornøyelig å se dere tre uttale dere om hva andre bør uttale seg om!

*ler*

Selvsagt kommenteres det flittig når folk så til de grader går på snørra som du gjør i denne tråden.

Like selvsagt må du gjøre hva du vil med dine egne tjene penger for meg Gjerne stikke dem opp et visst sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forstår ikke logikken din

Hei,

Jo, men det er forskjell på å bruke 10000 kr på et dyr (under "motiv" som "dyr er like mye verdt som mennesker"), og på å bruke 10000 kr på seg selv.

Det er nå engang slik at "mat og medisin" er spesielle ting for mennesker; når vi nekter mennesker mat, fordi vi velger å redde dyr til 10000 kr, så stiller vi dyr langt over våre medmennesker.

Hvis du bruker 10000 kr på deg selv (sofa), så er det tross alt penger du bruker på et menneske (deg selv). Det er noe annet enn å bruke det på dyr.

Igjen, jeg mener selvsagt ikke at dyr skal lide, men 10000 kr på en katt er veldig mye penger. Hvor går grensen? 20000? 40000?

Med vennlig hilsen

Alle som bruker penger på dyr, gjør det fordi det gir dem (mennesket) noe. Man ville ikke gjort det hvis man ikke følte det var riktig, og det som er riktig gir en god følelse.

Om jeg får en god følelse av ny sofa eller fem ekstra år med kjæledyret mitt, er det første mye bedre enn det andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som bruker penger på dyr, gjør det fordi det gir dem (mennesket) noe. Man ville ikke gjort det hvis man ikke følte det var riktig, og det som er riktig gir en god følelse.

Om jeg får en god følelse av ny sofa eller fem ekstra år med kjæledyret mitt, er det første mye bedre enn det andre?

Det er ingen logikk å forstå, med mindre man greier sette seg inn i hodet hos en som hater dyr og ikke kan begripe at andre har glede av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halling

Idioti synes jeg. Det vitner om at folk har mye penger å rutte med, og likevel vil ha mer. I stedet for å øke bistandshjelpen stemmer vi heller på partiene som lover oss skattelette så vi snart får råd til å gi katta ansiktsløfting i julegave.

Katta vi hadde, fikk revet av seg halve trynet i et slagsmål, og vi ville avlive den, men bestemor betalte den gangen i 1975 2500 kr for å få den frisk. Jeg ergret meg grønn, da vi kunne sårt trengt de penga. DET kunne kjerringa betale.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skriver: "jeg mener at dyr har samme rett til å leve som mennesker (jepp-vet at mangen her inne reagerer på mitt utsagn-men det _driter_jeg i!!!!)"

Så for deg er det det samme om en mygg dør, eller et menneske?

Hvis du kjører bil er det like alvorlig hvis en mygg blir drept mot frontruten din som hvis et menneske gjør det?

Du er gal!

Mygg og et kjæledyr-hehe, stakkars deg, du kan ikke ha det noe godt...

En sammeligner ikke et innsekt me en kjæledegge...

Men jeg forstår det slik at du gir en blank faen i dyr-om dyrs ve og vel, om de har det vondt osv... Sånne som deg, gir jeg en blank faen i...

Hadde jeg hatt valget mellom å spart ditt liv eller _hvilket_som_helst_dyr_i_verden-ja da hadde ikke du vært i denne verdenen mye lenger.....

Sier ikke det at alle skal punge ut flerne tusen kroner på dyra, jeg valgte dette selv pga min oppriktige kjærlighet til mitt dyr.

Hun er under 1år gammel og har maaaange år forann seg. Og drepe henne for å spare de ussle få pengene-da hadde jeg aldri fått sinnsro.....

Planen var faktiskt å kjøpe sofa nå denne månden, men jeg sitter heller i den gammle i et par månder til-fremfor å sitte på "kattens liv".

Folk prioritere forkjellig-alle mennesker er forskjellige. Og jeg hadde regnet med at "sånne svar" du kommer med ville dukke opp. Går ikke innpå meg i det heletatt. Du er opptatt av barn i afrika-fint for deg, jeg er dyrevernsforkjemper-og det brenner jeg for.

"kan ikke du snerte igjen snella di, du maser som et lokomotiv"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katta vi hadde, fikk revet av seg halve trynet i et slagsmål, og vi ville avlive den, men bestemor betalte den gangen i 1975 2500 kr for å få den frisk. Jeg ergret meg grønn, da vi kunne sårt trengt de penga. DET kunne kjerringa betale.....

"...revet av seg halve trynet..."

huff, hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halling

"...revet av seg halve trynet..."

huff, hehe :D

Ja. Sydde 32 sting og fjernet det ene øyet. Så ut som Frankensteins monster etterpå (Skriiiik) men levde i 7-8 år til, like kjælen og leken. Måtte snu noe veldig på hodet for å få med seg alt.

En nabokatt hadde bitt seg solid fast i kattetrynet og ville ikke slippe. En tiger i miniformat. Voldsomme skjærende hyl helt til en bøtte vann skilte dem. Vi var skrekkslagne av det voldsomme angrepet. Senere fløy udyret på en stor hund, det ble dens siste terroristanslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Sydde 32 sting og fjernet det ene øyet. Så ut som Frankensteins monster etterpå (Skriiiik) men levde i 7-8 år til, like kjælen og leken. Måtte snu noe veldig på hodet for å få med seg alt.

En nabokatt hadde bitt seg solid fast i kattetrynet og ville ikke slippe. En tiger i miniformat. Voldsomme skjærende hyl helt til en bøtte vann skilte dem. Vi var skrekkslagne av det voldsomme angrepet. Senere fløy udyret på en stor hund, det ble dens siste terroristanslag.

Uff... Hørtes ille ut...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halling

Uff... Hørtes ille ut...

:)

Ungene var skrekkslagne. Sitat: "Også den søte katten!" Vi innser ikke så godt at det er et smidig og kraftfullt rovdyr som kan gjøre stor skade om det setter alle kluter til. Det vet vel bare de som har prøvd å holde fast en panisk katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var dyrt bare for sterilisering? Må ha vært noe annet som jeg ikke har fått med meg?

Vi betalte ca 1500 for sterilisering på vår katt, vi måtte fordi det var gått betennelse i livmoren. Så de fjernet hele livmoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var dyrt bare for sterilisering? Må ha vært noe annet som jeg ikke har fått med meg?

Vi betalte ca 1500 for sterilisering på vår katt, vi måtte fordi det var gått betennelse i livmoren. Så de fjernet hele livmoren.

Eh... lese innlegget en gang til kanskje? :-)

Katten fikk utført keisersnitt, hun ble ikke sterilisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle som bruker penger på dyr, gjør det fordi det gir dem (mennesket) noe. Man ville ikke gjort det hvis man ikke følte det var riktig, og det som er riktig gir en god følelse.

Om jeg får en god følelse av ny sofa eller fem ekstra år med kjæledyret mitt, er det første mye bedre enn det andre?

Hei,

Nei, "Pimpi" skriver at et dyr (hamster, mygg, katt) er like mye verdt som et menneske.

Med tanke på hva som skjer i Niger (Mali, og andre land) er det vanskelig ikke å reagere på slikt.

Men det jeg påpeker er også at "mat og medisin" er spesielt. Altså, når man velger å gi medisiner til et dyr, samtidig som man ikke gir til et barn. Mat er så grunnleggende.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... lese innlegget en gang til kanskje? :-)

Katten fikk utført keisersnitt, hun ble ikke sterilisert.

Nåja - veterinæren var kanskje tunghørt? ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg velger å bruke 10.000 kroner på å redde katten min er det jo selvfølgelig fordi dyret er viktig for meg (som er et menneske). Jeg gjør det fordi jeg er glad i katten og fordi jeg ville fått det fælt dersom katten døde fordi jeg ikke betalte helsekostnadene for den.

Og jeg ville mye heller droppet en ny sofa dersom det sto mellom den og kattens helse. Fordi katten betyr mer for MEG enn sofaen.

Det finnes jo veldig fine sofaer, da! ;-)

Joda, men likevel er "mat og medisin" spesielt, når man gir det til dyr fremfor mennesker.

Dog var det jeg reagerte på at "Pimpi" faktisk sidestilte dyr og mennesker.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var dyrt bare for sterilisering? Må ha vært noe annet som jeg ikke har fått med meg?

Vi betalte ca 1500 for sterilisering på vår katt, vi måtte fordi det var gått betennelse i livmoren. Så de fjernet hele livmoren.

Keisersnitt og sterilisering er ikke det samme da... *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mygg og et kjæledyr-hehe, stakkars deg, du kan ikke ha det noe godt...

En sammeligner ikke et innsekt me en kjæledegge...

Men jeg forstår det slik at du gir en blank faen i dyr-om dyrs ve og vel, om de har det vondt osv... Sånne som deg, gir jeg en blank faen i...

Hadde jeg hatt valget mellom å spart ditt liv eller _hvilket_som_helst_dyr_i_verden-ja da hadde ikke du vært i denne verdenen mye lenger.....

Sier ikke det at alle skal punge ut flerne tusen kroner på dyra, jeg valgte dette selv pga min oppriktige kjærlighet til mitt dyr.

Hun er under 1år gammel og har maaaange år forann seg. Og drepe henne for å spare de ussle få pengene-da hadde jeg aldri fått sinnsro.....

Planen var faktiskt å kjøpe sofa nå denne månden, men jeg sitter heller i den gammle i et par månder til-fremfor å sitte på "kattens liv".

Folk prioritere forkjellig-alle mennesker er forskjellige. Og jeg hadde regnet med at "sånne svar" du kommer med ville dukke opp. Går ikke innpå meg i det heletatt. Du er opptatt av barn i afrika-fint for deg, jeg er dyrevernsforkjemper-og det brenner jeg for.

"kan ikke du snerte igjen snella di, du maser som et lokomotiv"

Du skriver: "Men jeg forstår det slik at du gir en blank faen i dyr-om dyrs ve og vel, om de har det vondt osv... Sånne som deg, gir jeg en blank faen i..."

Viser til det jeg skrev til Carma, og at det var DEG som sammenlignet dyr (som f.eks. mygg) med mennesker.

Hvis du ikke mener det, bør du uttrykke deg bedre neste gang.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo veldig fine sofaer, da! ;-)

Joda, men likevel er "mat og medisin" spesielt, når man gir det til dyr fremfor mennesker.

Dog var det jeg reagerte på at "Pimpi" faktisk sidestilte dyr og mennesker.

Med vennlig hilsen

Sør skjønner ikke at han selv setter ferieturen eller restaurantbesøket sitt langt foran døde barn i Niger.

Og selvsagt setter også vedkommende med katten, dette dyret langt foran barna i Niger.

Dette gjør vi alle, inntil vårt personlige forbruk er redusert til et absolutt minimumsnivå for å overleve. Og de sitter de aller fleste av oss i glasshus.

Sør skjønner ikke dette, fordi han ikke skjønner at andre kan ha andre preferanser enn han selv. Men det er jo for så vidt ikke noe nytt, og er grunnleggende for alle sosialisters argumentasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør skjønner ikke at han selv setter ferieturen eller restaurantbesøket sitt langt foran døde barn i Niger.

Og selvsagt setter også vedkommende med katten, dette dyret langt foran barna i Niger.

Dette gjør vi alle, inntil vårt personlige forbruk er redusert til et absolutt minimumsnivå for å overleve. Og de sitter de aller fleste av oss i glasshus.

Sør skjønner ikke dette, fordi han ikke skjønner at andre kan ha andre preferanser enn han selv. Men det er jo for så vidt ikke noe nytt, og er grunnleggende for alle sosialisters argumentasjon.

Skriver du om meg, eller til meg?

For øvrig, at du ikke skjønner innebærer ikke at jeg ikke skjønner. Men det skjønner du kanskje ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...