Gå til innhold

stakkars meg...


Gjest Pimpi

Anbefalte innlegg

Enig! :-)

Hvis du er enig, hvor langt "nedover" blant dyrene går du før de blir mindre verdt enn et menneske?

Hamster?

Mus?

Bille?

Loppe?

Les hva Osiris skrev!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 195
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    58

  • laguna1365380434

    15

  • carma

    14

  • Osiris

    11

Mest aktive i denne tråden

Det bør hverken du eller jeg ha noen mening om.

Jeg er vokst opp med både katt, hund og rotte og vet at kjæledyr blir som et familiemedlem.

Jeg har ikke dyr nå, men vet at jeg kunne vært i stand til å bruke så mye penger på et dyr jeg var glad i.

Leste et sted at du foretrakk jenter som bruker sminke. Det er greit, bruker det selv.

Men hvor mye penger tror de ikke det går med der?

Synes du det er viktigere?

Før du kritiserer andres prioriteringer, lønner det seg å bruke hodet bare bittelitt først.

Tråden omhandler jo nettopp bruk av 10000 kr på en katt. Da kan hun som postet den ikke bare forvente jatting.

Det er forskjell på dyr og mennesker. Det ER relevant når noen velger å bruke 10000 kr på en katt, samtidig som de samme 10000 kr kunne reddet mange barn.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du kun bruker penger til det aller nødvendigste, og gir resten til veldedige formål, ellers er det ikke mye verdi i det du sier.

Jeg gir faktisk vekk ganske så mange tusen, uten at det er relevant her.

Poenget her er diskusjonen med å bruke 10000 kr på en katt. På et dyr.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis katten dør uten hjelp og hjelpen koster 10000 så ER det nødvendig å bruke 10000 på en katt.

JEG syns det er unødvendig å bruke masse penger på en bil, men andre syns det er nødvendig fordi det er viktig for DEM. Jeg har ingen problemer med å respektere det.

Jeg hadde inntrykk av at DU syns det er unødvendig å bruke 10000 kroner på en katt (som du jo sier i innlegget ditt) i motsetning til om pengene skulle blitt brukt på noe annet. JEG syns ikke det. Akkurat på samme måte prioriterer DU dine penger på andre måter enn JEG ville gjort.

Derfor mener jeg at at å bruke 10000 kroner på en katt er ikke "verre" enn å bruke 10000 kroner på hva som helst annet. Nøden i verden er like stor om man bruker pengene på noe annet.

Hvis noen hadde startet en tråd om sin nye sofa til 12000 - hadde du reagert like negativt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i svarte - er det DINE penger hun bruker eller?

Kan vel hende hun selger mopeden sin for å redde katata for alt du vet - *herremilde*

Nei, har h*n påstått det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok vi er i flertall som tenker som tenker som deg:-)

Det er muligvis derfor 30000 barn dør hver dag av sult. Fordi katter er jo "like viktige" i noens øyne.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Hei,

Jeg blander meg ikke bort i hva du gir, Laguna, men denne tråden ble startet for å diskutere stort pengeforbruk på katt.

Det ER slik at vi må velge. Vi kan ikke bruke de samme pengene to ganger. Enten bruker vi de til å redde katter, eller så bruker vi dem til å redde barn.

Et hardt og brutalt valg, dessverre.

Med vennlig hilsen

Dette er jo helt fjernt!

Hvorfor må jeg velge barn eller katt?

Hvorfor ikke barn eller øl? Barn eller sminke? Barn eller sushiresturant? Barn eller sofa? Barn eller nok en nips? Barn eller nytt smykke? Barn eller laaang telefonsamtale til USA?

Jeg klarer ikke å se det annerledes enn at du ikke LIKER katter, og derfor setter dem øverst på listen over ting man burde nedprioritere. Jeg ser det annerledes og synes jeg forklarer deg ganske godt hvorfor.

Har du kattefobi? Jeg lurer seriøst? Jeg SKJØNNER ikke hvordan du kan tenke på den måten du gjør! Jeg PRØVER til og med, jeg liker mye annet du skriver..Men i disse trådene skremmer du meg. Jeg får klump i halsen og blir lei meg! Og jeg pleier ikke å ta ting så tungt, altså..

Dessuten liker jeg ikke at det blir insinuert at folk som liker og bruker penger på kjæledyrenes velferd(og som Osiris var inne på..ikke diamant halsbånd og slikt..) ikke skulle ha medfølelse med sultne unger.

Som sagt, jeg tror det oftes er tvert om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Nei, men nå startet jo denne tråden med noen som forteller at de brukte 10000 kr på en katt, og ikke på en bil, Carma....

Poenget var vel en verdi-diskusjon?

Med vennlig hilsen

Jeg hadde inntrykk av at DU syns det er unødvendig å bruke 10000 kroner på en katt (som du jo sier i innlegget ditt) i motsetning til om pengene skulle blitt brukt på noe annet. JEG syns ikke det. Akkurat på samme måte prioriterer DU dine penger på andre måter enn JEG ville gjort.

Derfor mener jeg at at å bruke 10000 kroner på en katt er ikke "verre" enn å bruke 10000 kroner på hva som helst annet. Nøden i verden er like stor om man bruker pengene på noe annet.

Hvis noen hadde startet en tråd om sin nye sofa til 12000 - hadde du reagert like negativt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Tråden omhandler jo nettopp bruk av 10000 kr på en katt. Da kan hun som postet den ikke bare forvente jatting.

Det er forskjell på dyr og mennesker. Det ER relevant når noen velger å bruke 10000 kr på en katt, samtidig som de samme 10000 kr kunne reddet mange barn.

Med vennlig hilsen

Jada, jada, bare at det gjelder så mye annet også.

Så jeg skjønner ikke helt hvorfor du valgte akkurat denne tråden, til å argumentere for ditt syn.

Dette gjelder tross alt et liv!

Kan du ikke heller gå inn på plastisk kirurgi, og kast deg inn i en diskusjon med noen som vil bruke over 20.000 på nye silikonpupper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Et liv er verdt like mye enten det er en katt eller et menneske."

Hva med en hamster? Er en hamster også like mye verdt som et barn?

Hva med en mus? En loppe?

Med vennlig hilsen

jeg hadde nok ikke brukt ti tusen på å operere en loppe fordi det er dyr jeg forsøker å unngå å komme i kontakt med.Ergo så vet jeg heller ikke om det er noen syke lopper i min nærhet. Hadde jeg hatt en hamster så hadde jeg brukt det ja. Jeg blir glad i dyra jeg har jeg, og jeg mener at det er riktig å la de få den pleie som er nødvendig for at de skal ha et godt liv.

For øvrig syns jeg at vi bruker alt for lite penger på bistand, og jeg håper den neste regjeringa endrer på dette. Men jeg nekter på å være med på å sette sultne barn i Afrika mot hva folk bruker på helsa til vennene sine. For dyra blir venner og kjære familiemedlemmer, enten det er en fugl eller en hund eller en hamster eller en katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde inntrykk av at DU syns det er unødvendig å bruke 10000 kroner på en katt (som du jo sier i innlegget ditt) i motsetning til om pengene skulle blitt brukt på noe annet. JEG syns ikke det. Akkurat på samme måte prioriterer DU dine penger på andre måter enn JEG ville gjort.

Derfor mener jeg at at å bruke 10000 kroner på en katt er ikke "verre" enn å bruke 10000 kroner på hva som helst annet. Nøden i verden er like stor om man bruker pengene på noe annet.

Hvis noen hadde startet en tråd om sin nye sofa til 12000 - hadde du reagert like negativt da?

Hei,

Jeg påpeker at det med "mat og medisiner" faktisk ER spesielt og symbolsk for mennesker.

Det er titusenvis av mennesker som dør av mangel på billige medisiner (rehydrerings-pakker koster vel 10 øre stykket).

Carma - jeg har selv måtte dele ut vanliige vitamintabletter til AIDS-syke, fordi vi hadde ikke penger til reelle medisiner.

Jeg har måtte "gi tilbake" ungene til AIDS-syke foreldre (de ville vi skulle adoptere dem).

Du er et varmt og omsorgsfullt menneske her på DOL. Kan du forstå hvorfor jeg reagerer?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Jeg gir faktisk vekk ganske så mange tusen, uten at det er relevant her.

Poenget her er diskusjonen med å bruke 10000 kr på en katt. På et dyr.

Med vennlig hilsen

Ja,og jeg synes det er litt smakløst av deg.

Jeg tror ikke du skjønner hvor glad man kan bli i et dyr.

Jeg brukte flere hundre kroner på å ta livet av en rotte på en ok måte.

Mannen min ville ha "knerta" den selv.

Dette handler om følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde nok ikke brukt ti tusen på å operere en loppe fordi det er dyr jeg forsøker å unngå å komme i kontakt med.Ergo så vet jeg heller ikke om det er noen syke lopper i min nærhet. Hadde jeg hatt en hamster så hadde jeg brukt det ja. Jeg blir glad i dyra jeg har jeg, og jeg mener at det er riktig å la de få den pleie som er nødvendig for at de skal ha et godt liv.

For øvrig syns jeg at vi bruker alt for lite penger på bistand, og jeg håper den neste regjeringa endrer på dette. Men jeg nekter på å være med på å sette sultne barn i Afrika mot hva folk bruker på helsa til vennene sine. For dyra blir venner og kjære familiemedlemmer, enten det er en fugl eller en hund eller en hamster eller en katt.

Gjelder dette dine egne barn også? Hvis du måtte velge (slik andre må)?

Hva med naboens barn?

Eller barn i nabobyen?

Du er så priviligert at du vet det ikke selv, Osiris. Du er så utrolig heldig.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo helt fjernt!

Hvorfor må jeg velge barn eller katt?

Hvorfor ikke barn eller øl? Barn eller sminke? Barn eller sushiresturant? Barn eller sofa? Barn eller nok en nips? Barn eller nytt smykke? Barn eller laaang telefonsamtale til USA?

Jeg klarer ikke å se det annerledes enn at du ikke LIKER katter, og derfor setter dem øverst på listen over ting man burde nedprioritere. Jeg ser det annerledes og synes jeg forklarer deg ganske godt hvorfor.

Har du kattefobi? Jeg lurer seriøst? Jeg SKJØNNER ikke hvordan du kan tenke på den måten du gjør! Jeg PRØVER til og med, jeg liker mye annet du skriver..Men i disse trådene skremmer du meg. Jeg får klump i halsen og blir lei meg! Og jeg pleier ikke å ta ting så tungt, altså..

Dessuten liker jeg ikke at det blir insinuert at folk som liker og bruker penger på kjæledyrenes velferd(og som Osiris var inne på..ikke diamant halsbånd og slikt..) ikke skulle ha medfølelse med sultne unger.

Som sagt, jeg tror det oftes er tvert om.

*rister på hodet*

Jeg har selvsagt intet mot katter.

Denne tråden handlet OM å bruke 10000 kr på en katt, og ikke om å bruke 10000 kr på en telefonsamtale til USA.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er muligvis derfor 30000 barn dør hver dag av sult. Fordi katter er jo "like viktige" i noens øyne.

Med vennlig hilsen

"Det er muligvis derfor 30000 barn dør hver dag av sult. Fordi katter er jo "like viktige" i noens øyne."

Dette er ikke sant.At så mange dør hver dag skyldes flere ting. Aldri har så mange vært klimaflyktinger som nå, klimaendringer har medført at de ikke kan bo på hjemstedet sitt. Internasjonale avtaler som WTO og Gats sørger for å kneble U-land slik at de får lite igjen for varene sine og må produsere det vi i vesten vil ha framfor mat til egne folk. Verdensbanken har stilt urimelige krav som medfører at det som har vært av helsevesen og velferd må bygges ned og privatiseres.

At noen dyreelskere i Norge bruker noen titusener på å redde dyra sine, har lite med barn i Afrika å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jada, bare at det gjelder så mye annet også.

Så jeg skjønner ikke helt hvorfor du valgte akkurat denne tråden, til å argumentere for ditt syn.

Dette gjelder tross alt et liv!

Kan du ikke heller gå inn på plastisk kirurgi, og kast deg inn i en diskusjon med noen som vil bruke over 20.000 på nye silikonpupper?

Sikkert. Men nå er vi i denne tråden, så kan du kritisere de som vil bruke 20000 kr på nye bryst?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Gjelder dette dine egne barn også? Hvis du måtte velge (slik andre må)?

Hva med naboens barn?

Eller barn i nabobyen?

Du er så priviligert at du vet det ikke selv, Osiris. Du er så utrolig heldig.

Med vennlig hilsen

Det er lettere og forholde seg til naboens barn enn til alle barna i Afrika, og dette vet du godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder dette dine egne barn også? Hvis du måtte velge (slik andre må)?

Hva med naboens barn?

Eller barn i nabobyen?

Du er så priviligert at du vet det ikke selv, Osiris. Du er så utrolig heldig.

Med vennlig hilsen

jeg har ikke barn, og bare så vidt du vet det så tror jeg nok jeg gjør mer enn de fleste andre barnløse gjør for andres barn både her i Norge og i Afrika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er muligvis derfor 30000 barn dør hver dag av sult. Fordi katter er jo "like viktige" i noens øyne."

Dette er ikke sant.At så mange dør hver dag skyldes flere ting. Aldri har så mange vært klimaflyktinger som nå, klimaendringer har medført at de ikke kan bo på hjemstedet sitt. Internasjonale avtaler som WTO og Gats sørger for å kneble U-land slik at de får lite igjen for varene sine og må produsere det vi i vesten vil ha framfor mat til egne folk. Verdensbanken har stilt urimelige krav som medfører at det som har vært av helsevesen og velferd må bygges ned og privatiseres.

At noen dyreelskere i Norge bruker noen titusener på å redde dyra sine, har lite med barn i Afrika å gjøre.

Det er et forsvinnende lite beløp som skal til for å redde samtlige barn i Niger og Mali.

At sulten skyldes "miljøet" er sikkert sant, men irrelevant fordi folk sulter NÅ.

Du unnlater vel ikke å hjelpe naboen din som sulter, med henvisning til drivhuseffekten?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et forsvinnende lite beløp som skal til for å redde samtlige barn i Niger og Mali.

At sulten skyldes "miljøet" er sikkert sant, men irrelevant fordi folk sulter NÅ.

Du unnlater vel ikke å hjelpe naboen din som sulter, med henvisning til drivhuseffekten?

Med vennlig hilsen

Selvfølgelig unnlater jeg ikke å hjelpe naboen som sulter, men jeg ville ikke unnlatt å hjelpe katta deres heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...