Gå til innhold

stakkars meg...


Gjest Pimpi

Anbefalte innlegg

Du har allerede kritisert Pimpi sin mangel på moral ved p bruke sine egne penger på et dyr hun er glad i, og da vet vel de fleste at veien til hitling ikke er særlig lang hos deg, eller hva.

En annen sak er at du selv gjerne kan bruke de pengene, og ikke minst den tid du hiver bort på å spre gift her på DOL, til å hjelpe sultne og blinde barn i Afrika FØR du ens tenker tanken på å blande deg bort i hva andre bruker sine penger til.

Det sistnevnte har du nemlig ikke en dritt med.

Du skriver: "Det sistnevnte har du nemlig ikke en dritt med."

Men du har "en dritt med" hva jeg skriver?

Selvmål fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 195
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    58

  • laguna1365380434

    15

  • carma

    14

  • Osiris

    11

Mest aktive i denne tråden

Så flink du er... (var)

*klappe på hodet*

Neppe, men det var faktisk DEG som trakk det inn.

Igjen - denne tråden handlet om å bruke 10000 kr på en katt. "Pimpi" har selv startet tråden, og må selvsagt regne med saklig motbør så vel som jatting.

Du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Det sistnevnte har du nemlig ikke en dritt med."

Men du har "en dritt med" hva jeg skriver?

Selvmål fra deg.

Du mener at folk skal sitte stilltiende å se på at du hetser folk som er glad i dyr, og ikke deler din fobi mot dem?

Selvsagt ikke, For selv om du ble bitt av en puddel som liten gutt gir det deg ingen rett til å spre ditt syke hat mot alt annet levende enn deg selv på denne jord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det har jo tidligere versert rykter om hva den "hjelp" bestod i...

Det har det nok. Folk som ikke har argumenter liker jo gjerne å sette ut rykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe, men det var faktisk DEG som trakk det inn.

Igjen - denne tråden handlet om å bruke 10000 kr på en katt. "Pimpi" har selv startet tråden, og må selvsagt regne med saklig motbør så vel som jatting.

Du også.

Du mener at det å kritisere folk som bruker sine egne penger på dyr de er glad som mangel på moral er SAKLIG.

Du vet tydligvis ikke engang hva det ordet betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener at folk skal sitte stilltiende å se på at du hetser folk som er glad i dyr, og ikke deler din fobi mot dem?

Selvsagt ikke, For selv om du ble bitt av en puddel som liten gutt gir det deg ingen rett til å spre ditt syke hat mot alt annet levende enn deg selv på denne jord.

*ler*

Så du mener du har "rett" til å kritisere meg, men jeg har ikke rett til å kritisere andre?

Du er latterlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har det nok. Folk som ikke har argumenter liker jo gjerne å sette ut rykter.

Hvis du lyver like mye om dine angivelige "jordomseilinger" som alt annet du skriver, har du neppe vært sør for drøbakssundet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener at det å kritisere folk som bruker sine egne penger på dyr de er glad som mangel på moral er SAKLIG.

Du vet tydligvis ikke engang hva det ordet betyr.

Ja, som svar på et innlegg hvor *poenget* nettopp var "å bruke 10000 kr på en katt", så er det saklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du lyver like mye om dine angivelige "jordomseilinger" som alt annet du skriver, har du neppe vært sør for drøbakssundet.

Venter fremdeles på at du skal påvise noen løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler*

Så du mener du har "rett" til å kritisere meg, men jeg har ikke rett til å kritisere andre?

Du er latterlig!

Selvsagt har du ikke en dritt med om andre bruker pengene sine på dyra sine, like lite som noen har noe med at du sløser dem bort på meningsløse dyre turer til Frankrike nesten hvert år.

Fei for din egen dør og intill da: hold kjeft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som svar på et innlegg hvor *poenget* nettopp var "å bruke 10000 kr på en katt", så er det saklig.

Du angriper folks moral fordi de prioriterer annerledes enn deg selv, mens du selv er en eksponent for den mest skitne dobbelmoral som tenkes kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har du ikke en dritt med om andre bruker pengene sine på dyra sine, like lite som noen har noe med at du sløser dem bort på meningsløse dyre turer til Frankrike nesten hvert år.

Fei for din egen dør og intill da: hold kjeft!

Men du gir deg selv lov til å mene noe?

*flirer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du angriper folks moral fordi de prioriterer annerledes enn deg selv, mens du selv er en eksponent for den mest skitne dobbelmoral som tenkes kan.

Jeg ser at du har kjørt deg i grøften, og lar deg heller ligge der til du blir edru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser at du har kjørt deg i grøften, og lar deg heller ligge der til du blir edru.

Nei jeg har ikke kjørt meg i grøfta, men forhåpentligvis gjør du det neste gang du er ute på en meningsløs kosetur til et eller annet land hvor du ikke har noe å gjøre, fordi du heller kunne brukt pengene på sultne og blinde barn i Afrika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har ikke kjørt meg i grøfta, men forhåpentligvis gjør du det neste gang du er ute på en meningsløs kosetur til et eller annet land hvor du ikke har noe å gjøre, fordi du heller kunne brukt pengene på sultne og blinde barn i Afrika.

Det er sosialisters vis, dette å vite best på vegne av andre.

Han ser ikke det latterlige i selv å svi av titusener på ferieturer og annen morro, og samtidig kritisere andre bruk av egne penger...i dette tilfellet til veterinærbehandling av et dyr.

I følge sør er hans egne ferieturer mer moralsk høyverdig enn å behandle katta eller hva det måtte være.

Men det er jo sosialisters vis dette, å vite best på vegne av andre.

Morsomt å få det såpass konkret, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jo, selvsagt gjør jeg det, men når man skriver om pengeforbruk på DOL må man også regne med tilsvar. Hvorfor skulle man ellers skrive? Bare for å jatte?

Det er nå engang slik at "mat og medisiner" er spesielt. Når man kan bruke 10000 kr på en katt, samtidig som tusenvis av bar dør, så er det i aller høyeste grad på sin plass å påpeke dette.

Selv om det alltid faller noen tungt for brystet.

Med vennlig hilsen

"Når man kan bruke 10000 kr på en katt, samtidig som tusenvis av bar dør, så er det i aller høyeste grad på sin plass å påpeke dette."

Det samme kan man tenke hver gang man fyller bensin på bilen eller bytter ut den slitte sofaen, unner seg en middag på en restaurant, tar seg en sydenferie, pusser opp badet, betaler for å ha internett, strøm, kloakk eller gjør noe annet som oppleves positivt for en selv.

Det er ALLTID noen andre som trenger det du har mer enn du gjør selv.

Hvis du selger turbussen din så kunne du sikkert gitt mange tusen til Afrika du også. Du bruker sikkert litt penger på å vedlikeholde den? Mange vil sikkert mene at det er bortkasta penger når det er så mye nød i verden. Men for deg er det viktig.

Vi har også lov til å ha det bra, og jeg ville aldri latt katten min dø for 10.000 kroner. Da ville jeg hatt det fælt og det syns jeg ikke jeg fortjener, selv om det sikkert er millioner av mennesker som har det mye mye verre enn jeg noen gang har hatt det.

Det er flott å ha forkjempere for barna i Afrika, men vi kan ikke alle være det. Noen må også være forkjempere for dyrs velferd og på alle mulige andre områder. Er det ikke fint at vi kan brenne for hver våre ansvarsområder og likevel respektere hverandre for det? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sosialisters vis, dette å vite best på vegne av andre.

Han ser ikke det latterlige i selv å svi av titusener på ferieturer og annen morro, og samtidig kritisere andre bruk av egne penger...i dette tilfellet til veterinærbehandling av et dyr.

I følge sør er hans egne ferieturer mer moralsk høyverdig enn å behandle katta eller hva det måtte være.

Men det er jo sosialisters vis dette, å vite best på vegne av andre.

Morsomt å få det såpass konkret, forresten.

Jepp, dette er som du skriver klassisk sosialistpreik. Nemlig å vite så veldig godt hva ANDRE bør bruke pengene sine til.

Allikevel er det spesielt når det kommer til å bruke tid, krefter og penger på dyr at tilfellet Sør nærmest går helt bananas hver gang tema tas opp.

Kan det skyldes traumer fra barndommen? For noe må det jo være som har skapt dette dyrehatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halling

Det er sosialisters vis, dette å vite best på vegne av andre.

Han ser ikke det latterlige i selv å svi av titusener på ferieturer og annen morro, og samtidig kritisere andre bruk av egne penger...i dette tilfellet til veterinærbehandling av et dyr.

I følge sør er hans egne ferieturer mer moralsk høyverdig enn å behandle katta eller hva det måtte være.

Men det er jo sosialisters vis dette, å vite best på vegne av andre.

Morsomt å få det såpass konkret, forresten.

En kollega gjorde det samme: kritiserte andres økonomiske prioriteringer. Problemet er at han selv hadde en båt som han brukte 3 uker i året. Ved å legge sammen alle kostnader, kunne han leie en båt for en tredel av prisen. Bare i drivstoff kunne vi hive en tikroning i sjøen hvert minutt. Men DET er greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Når man kan bruke 10000 kr på en katt, samtidig som tusenvis av bar dør, så er det i aller høyeste grad på sin plass å påpeke dette."

Det samme kan man tenke hver gang man fyller bensin på bilen eller bytter ut den slitte sofaen, unner seg en middag på en restaurant, tar seg en sydenferie, pusser opp badet, betaler for å ha internett, strøm, kloakk eller gjør noe annet som oppleves positivt for en selv.

Det er ALLTID noen andre som trenger det du har mer enn du gjør selv.

Hvis du selger turbussen din så kunne du sikkert gitt mange tusen til Afrika du også. Du bruker sikkert litt penger på å vedlikeholde den? Mange vil sikkert mene at det er bortkasta penger når det er så mye nød i verden. Men for deg er det viktig.

Vi har også lov til å ha det bra, og jeg ville aldri latt katten min dø for 10.000 kroner. Da ville jeg hatt det fælt og det syns jeg ikke jeg fortjener, selv om det sikkert er millioner av mennesker som har det mye mye verre enn jeg noen gang har hatt det.

Det er flott å ha forkjempere for barna i Afrika, men vi kan ikke alle være det. Noen må også være forkjempere for dyrs velferd og på alle mulige andre områder. Er det ikke fint at vi kan brenne for hver våre ansvarsområder og likevel respektere hverandre for det? :-)

Hei,

Jo, men det er forskjell på å bruke 10000 kr på et dyr (under "motiv" som "dyr er like mye verdt som mennesker"), og på å bruke 10000 kr på seg selv.

Det er nå engang slik at "mat og medisin" er spesielle ting for mennesker; når vi nekter mennesker mat, fordi vi velger å redde dyr til 10000 kr, så stiller vi dyr langt over våre medmennesker.

Hvis du bruker 10000 kr på deg selv (sofa), så er det tross alt penger du bruker på et menneske (deg selv). Det er noe annet enn å bruke det på dyr.

Igjen, jeg mener selvsagt ikke at dyr skal lide, men 10000 kr på en katt er veldig mye penger. Hvor går grensen? 20000? 40000?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, dette er som du skriver klassisk sosialistpreik. Nemlig å vite så veldig godt hva ANDRE bør bruke pengene sine til.

Allikevel er det spesielt når det kommer til å bruke tid, krefter og penger på dyr at tilfellet Sør nærmest går helt bananas hver gang tema tas opp.

Kan det skyldes traumer fra barndommen? For noe må det jo være som har skapt dette dyrehatet.

Det er fornøyelig å se dere tre uttale dere om hva andre bør uttale seg om!

*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...