Gå til innhold

stakkars meg...


Gjest Pimpi

Anbefalte innlegg

Du skriver: "Men jeg forstår det slik at du gir en blank faen i dyr-om dyrs ve og vel, om de har det vondt osv... Sånne som deg, gir jeg en blank faen i..."

Viser til det jeg skrev til Carma, og at det var DEG som sammenlignet dyr (som f.eks. mygg) med mennesker.

Hvis du ikke mener det, bør du uttrykke deg bedre neste gang.

Med vennlig hilsen

NÅR har jeg sammenlignet mygg med mennesker ?

Skrev tydelig at mygg ikke er det samme som en kjæledegge. En kjæledegge blir en glad i, en knytter bånd-men jeg gidder ikke å forklare-for du er tydeligvis forstyrret-problemer i dill lille hode-pokker for en idiot!!!

Faktiskt, en mygg er mer verdt i mitt syn, enn sånne idiotiske mennesker som deg. Alltid må komme me dine tankeløse utsagn....

Men jeg har aldri sammenlignet en mygg og en katt.... LÆR deg å les... Jeg utrykker meg tydelig nok......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 195
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    58

  • laguna1365380434

    15

  • carma

    14

  • Osiris

    11

Mest aktive i denne tråden

Gjest Halling

Eh... lese innlegget en gang til kanskje? :-)

Katten fikk utført keisersnitt, hun ble ikke sterilisert.

Forresten syns jeg 10000 for et keisersnitt på katt er en uhorvelig høy pris, så mye arbeid er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten syns jeg 10000 for et keisersnitt på katt er en uhorvelig høy pris, så mye arbeid er det ikke.

Hun sa jo det skjedde på natta og at prisen av den grunn gikk opp med 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten syns jeg 10000 for et keisersnitt på katt er en uhorvelig høy pris, så mye arbeid er det ikke.

Det var jo ekstra dyrt fordi det var på natta. Dobbelt pris tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halling

Hun sa jo det skjedde på natta og at prisen av den grunn gikk opp med 100%.

Jeg vet at veterinærene er spinnville i prisingen. De forlanger mer for å behandle dyr enn humanleger forlanger for å behandle oss. Min forlangte 500 kr for en fillejobb. Senere ba jeg om kopi av kvitteringen, og da viste det seg at hun hadde bokført kr 250. Det er ergelig å se at jeg må betale skatt mens andre frekkaser snyter vilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅR har jeg sammenlignet mygg med mennesker ?

Skrev tydelig at mygg ikke er det samme som en kjæledegge. En kjæledegge blir en glad i, en knytter bånd-men jeg gidder ikke å forklare-for du er tydeligvis forstyrret-problemer i dill lille hode-pokker for en idiot!!!

Faktiskt, en mygg er mer verdt i mitt syn, enn sånne idiotiske mennesker som deg. Alltid må komme me dine tankeløse utsagn....

Men jeg har aldri sammenlignet en mygg og en katt.... LÆR deg å les... Jeg utrykker meg tydelig nok......

Du spør: "NÅR har jeg sammenlignet mygg med mennesker ?"

Da du skrev: "jeg mener at dyr har samme rett til å leve som mennesker".

Fint hvis du husker hva du selv har skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Sydde 32 sting og fjernet det ene øyet. Så ut som Frankensteins monster etterpå (Skriiiik) men levde i 7-8 år til, like kjælen og leken. Måtte snu noe veldig på hodet for å få med seg alt.

En nabokatt hadde bitt seg solid fast i kattetrynet og ville ikke slippe. En tiger i miniformat. Voldsomme skjærende hyl helt til en bøtte vann skilte dem. Vi var skrekkslagne av det voldsomme angrepet. Senere fløy udyret på en stor hund, det ble dens siste terroristanslag.

Var han i slekt med den stive bak på bagasjen? *ler meg ihjel*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Jeg hadde betalt - men så har jeg forsikret alle dyrene jeg har hatt i Gjensidige også, og det har vært verdt hver krone!

Forrige hunden skar seg i foten to ganger - mange tusen kroner i sting, kontroller, medisiner, etc - egenandel på 500,-. Hunden til mamma går stadig på en smell - hun har en forkjærlighet for å vandalisere trær og enorme isklumper, og det hadde også kostet en liten formue om hun ikke hadde vært forsikret...

Så - løp og kjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Hei,

Jo, selvsagt gjør jeg det, men når man skriver om pengeforbruk på DOL må man også regne med tilsvar. Hvorfor skulle man ellers skrive? Bare for å jatte?

Det er nå engang slik at "mat og medisiner" er spesielt. Når man kan bruke 10000 kr på en katt, samtidig som tusenvis av bar dør, så er det i aller høyeste grad på sin plass å påpeke dette.

Selv om det alltid faller noen tungt for brystet.

Med vennlig hilsen

Jeg skjønner deg ikke..

Hvorfor er det bare rundt pengeforbruk & dyr at empatien din for barna i Afrika våkner?

Det er da så mye annet sykt unødvendig det brukes mynt på.

Jeg hadde før spist havregrøt resten av måneden enn å skulke å betale for pus,om pus trenger.

Kattene mine er kompiser og familiemedlemmer, det skulle bare mangle at jeg ikke tok godt vare på dem!

Uten at jeg på noen måte har mange penger å bruke på dill, finnes de sikkert 50 punkter på handlelisten min som er mere "kritikkverdige" å bruke midler på, enn å bruke dem på pusene.

Sminkesaker, frisør, øl, jakke, sushi..Jeg hører deg aldri rope opp når det er snakk om å bruke penger på sånt?

Dessuten tror jeg medfølelse for dyr og levende skapninger avler MER medfølelse.

Jeg tror folk som driter i dyrene sine er mer likely til å drite i sin medmennesker også.

Det er ikke noe dyra eller oss. Det er misforstått.

Klart en skal respektere, og når nødvendig, betale for sine firbeinte venner!

Selvom jeg selvsagt skal være med på at veterinærene tar seg godt betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner deg ikke..

Hvorfor er det bare rundt pengeforbruk & dyr at empatien din for barna i Afrika våkner?

Det er da så mye annet sykt unødvendig det brukes mynt på.

Jeg hadde før spist havregrøt resten av måneden enn å skulke å betale for pus,om pus trenger.

Kattene mine er kompiser og familiemedlemmer, det skulle bare mangle at jeg ikke tok godt vare på dem!

Uten at jeg på noen måte har mange penger å bruke på dill, finnes de sikkert 50 punkter på handlelisten min som er mere "kritikkverdige" å bruke midler på, enn å bruke dem på pusene.

Sminkesaker, frisør, øl, jakke, sushi..Jeg hører deg aldri rope opp når det er snakk om å bruke penger på sånt?

Dessuten tror jeg medfølelse for dyr og levende skapninger avler MER medfølelse.

Jeg tror folk som driter i dyrene sine er mer likely til å drite i sin medmennesker også.

Det er ikke noe dyra eller oss. Det er misforstått.

Klart en skal respektere, og når nødvendig, betale for sine firbeinte venner!

Selvom jeg selvsagt skal være med på at veterinærene tar seg godt betalt.

Det gjør sannelig tannlegen også - eller - ikke de, men at det ikke er støte å få - helvete som jeg betaler for de tenna mine hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isbjørnen

Jeg skjønner deg ikke..

Hvorfor er det bare rundt pengeforbruk & dyr at empatien din for barna i Afrika våkner?

Det er da så mye annet sykt unødvendig det brukes mynt på.

Jeg hadde før spist havregrøt resten av måneden enn å skulke å betale for pus,om pus trenger.

Kattene mine er kompiser og familiemedlemmer, det skulle bare mangle at jeg ikke tok godt vare på dem!

Uten at jeg på noen måte har mange penger å bruke på dill, finnes de sikkert 50 punkter på handlelisten min som er mere "kritikkverdige" å bruke midler på, enn å bruke dem på pusene.

Sminkesaker, frisør, øl, jakke, sushi..Jeg hører deg aldri rope opp når det er snakk om å bruke penger på sånt?

Dessuten tror jeg medfølelse for dyr og levende skapninger avler MER medfølelse.

Jeg tror folk som driter i dyrene sine er mer likely til å drite i sin medmennesker også.

Det er ikke noe dyra eller oss. Det er misforstått.

Klart en skal respektere, og når nødvendig, betale for sine firbeinte venner!

Selvom jeg selvsagt skal være med på at veterinærene tar seg godt betalt.

Jeg er engi med Sør en sent lørdagskveld. Dyr er dyr og mennesker er mennesker og la de være det. Det er for mange som prøver å mennesekliggjøre dyr, det er ikke riktig. Detr er forskejll der, og forall del la den forskejlellen bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isbjørnen

Det gjør sannelig tannlegen også - eller - ikke de, men at det ikke er støte å få - helvete som jeg betaler for de tenna mine hvert år.

Tennene dine og dyr er ikke sammenlignbart og prøv ikke å gjøre det akkkurat i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isbjørnen

Rasekatt eller ei-HØYT elsket er det ikke tvil om :o

De sa jeg kunne vente til morning, men ville ikke at pus skulle lide.

Jaja-har fått et spart i rassen nå jeg.... Jeg slutter å røyke!!!!!

Så når 6mnd har gått-har jeg allerede spart inn de pengene!!!

Synes du virkelig at detter er en real prioritereing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tennene dine og dyr er ikke sammenlignbart og prøv ikke å gjøre det akkkurat i kveld.

Skriver vi ikke om hva vi må bruke penger på da -som vi bare gjør -fordi vi syns vi må? -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isbjørnen

NÅR har jeg sammenlignet mygg med mennesker ?

Skrev tydelig at mygg ikke er det samme som en kjæledegge. En kjæledegge blir en glad i, en knytter bånd-men jeg gidder ikke å forklare-for du er tydeligvis forstyrret-problemer i dill lille hode-pokker for en idiot!!!

Faktiskt, en mygg er mer verdt i mitt syn, enn sånne idiotiske mennesker som deg. Alltid må komme me dine tankeløse utsagn....

Men jeg har aldri sammenlignet en mygg og en katt.... LÆR deg å les... Jeg utrykker meg tydelig nok......

Dyr blir aldri det samme som mennesker og hvis det så skulle bli så håpree jeg blir død for lenge siden. Dyr og mennesker kan aldri sammenlignes, og når noen prøver så er det på grunn av en menneskelig egoisme!!!!!!!!!!!!! Prøv ikke å overbevise meg om noe annet.................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du virkelig at detter er en real prioritereing?

Men i svarte - er det DINE penger hun bruker eller?

Kan vel hende hun selger mopeden sin for å redde katata for alt du vet - *herremilde*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...