Gå til innhold

stakkars meg...


Gjest Pimpi

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Jeg er engi med Sør en sent lørdagskveld. Dyr er dyr og mennesker er mennesker og la de være det. Det er for mange som prøver å mennesekliggjøre dyr, det er ikke riktig. Detr er forskejll der, og forall del la den forskejlellen bli.

Helt uenig..Det er mange for mange som driter i dyr - og dyrs velferd, det er DET som er ett problem.

Dyr føler og dyr lider..Dyr er unike & individuelle..Å vite det, eller å være glad i sine medskapninger selv om det ikke er folk - er ikke å "menneskeliggjøre" dyr.

At folk er folk og dyr er dyr, avgjør INGENTING om noen av nevntes egenverdi!

Derimot har menneskene tatt det på seg selv å regjere over alt i naturen og ellers, og det er da sannelig det minste en kan forlange av oss, at en viser evne til innlevelse, og litt respekt og ydmykhet.

Også, og muligens særlig, for fenomener og skapninger som er forskjellig fra oss selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 195
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    58

  • laguna1365380434

    15

  • carma

    14

  • Osiris

    11

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434

Dyr blir aldri det samme som mennesker og hvis det så skulle bli så håpree jeg blir død for lenge siden. Dyr og mennesker kan aldri sammenlignes, og når noen prøver så er det på grunn av en menneskelig egoisme!!!!!!!!!!!!! Prøv ikke å overbevise meg om noe annet.................

DET er det mest enestående dustete innlegget jeg noensinne har lest på dol. Sorry, men du vant førstepremien..! Christ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isbjørnen

Skriver vi ikke om hva vi må bruke penger på da -som vi bare gjør -fordi vi syns vi må? -

Nei vi skrive ikke akkurat om pengebruk, men prioritering og der er vi nok uenige............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET er det mest enestående dustete innlegget jeg noensinne har lest på dol. Sorry, men du vant førstepremien..! Christ!

helt enig laguna:-) dustete og skrive noe slikt..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isbjørnen

Men i svarte - er det DINE penger hun bruker eller?

Kan vel hende hun selger mopeden sin for å redde katata for alt du vet - *herremilde*

Ja for all del hun kan selge mopeden sin, men jeg kan ha menigner om det.....................og når jeg synes det er idiotisk så har jeg lov til å synes det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isbjørnen

helt enig laguna:-) dustete og skrive noe slikt..!

Greit for meg, men mennesker og dyr er ikke det samme..............punktum og finito............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei vi skrive ikke akkurat om pengebruk, men prioritering og der er vi nok uenige............

Jeg hadde helle rikke operert en katt -for jeg er ikke sånn som ønsker meg kjæledyr - jeg bare sier at tenner er dyrt å reparere. Men at andre bruker masse penger - som de likevel ikke hadde sendt til strømpeløse barn i Afrika - det er da ikke min, -eller din sak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for all del hun kan selge mopeden sin, men jeg kan ha menigner om det.....................og når jeg synes det er idiotisk så har jeg lov til å synes det.

Selvsagt - og du sa det også. Jeg hadde helle rikk ebrukt 10000 på en katt -men så har jeg heller ikke hatt den "gelden" av å få nærkontakt og kjærlighet til et dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

helt enig laguna:-) dustete og skrive noe slikt..!

Flott! :-) Jeg blir bare så sinnsykt oppgitt..For det første forstår jeg ikke hvordan noen kan HA slike holdninger til dyr..Og pluss på med god gammeldags dumhet og TOTAL mangel på noe som ligner logikk og argumentasjon..Ja da..Da får du noe ala det isbjørnen skrev her nå..

Og jeg blir både trist og sint av det..Og da er det fint når en oppdager meningsfeller her og der..Takk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isbjørnen

Jeg hadde helle rikke operert en katt -for jeg er ikke sånn som ønsker meg kjæledyr - jeg bare sier at tenner er dyrt å reparere. Men at andre bruker masse penger - som de likevel ikke hadde sendt til strømpeløse barn i Afrika - det er da ikke min, -eller din sak?

Javel............., men både jeg og Sør har lov tilå ha en annen menign?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Javel............., men både jeg og Sør har lov tilå ha en annen menign?

Du må da skjønne at det er å legge seg totalt opp i andres prioteringer - og det på en usakelig & usmakelig måte!

Jeg legger meg IKKE opp i at du velger å IKKE ha, eller bruke penger på noen katte, men jeg legger meg opp i at du skriver dumme innlegg uten snev av logikk eller innlevelse om hvordan andre skal prioritere både økonomi og følelser.

Det er helt greit for meg at du ikke har katt! See?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isbjørnen

Du må da skjønne at det er å legge seg totalt opp i andres prioteringer - og det på en usakelig & usmakelig måte!

Jeg legger meg IKKE opp i at du velger å IKKE ha, eller bruke penger på noen katte, men jeg legger meg opp i at du skriver dumme innlegg uten snev av logikk eller innlevelse om hvordan andre skal prioritere både økonomi og følelser.

Det er helt greit for meg at du ikke har katt! See?

Jeg forstår ikke dine priorteringer og omvendt.............ok......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver du om meg, eller til meg?

For øvrig, at du ikke skjønner innebærer ikke at jeg ikke skjønner. Men det skjønner du kanskje ikke?

Du skriver uten relevans og innhold. Har du svar på feil innlegg eller er du som åndsforlatt og pillefjern som du gir inntrykk av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott! :-) Jeg blir bare så sinnsykt oppgitt..For det første forstår jeg ikke hvordan noen kan HA slike holdninger til dyr..Og pluss på med god gammeldags dumhet og TOTAL mangel på noe som ligner logikk og argumentasjon..Ja da..Da får du noe ala det isbjørnen skrev her nå..

Og jeg blir både trist og sint av det..Og da er det fint når en oppdager meningsfeller her og der..Takk! :-)

Tror nok vi er i flertall som tenker som tenker som deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isbjørnen

Du skriver uten relevans og innhold. Har du svar på feil innlegg eller er du som åndsforlatt og pillefjern som du gir inntrykk av?

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''gidder ikke svare for hele tråden, men er enig med SØR,hvem bruker flerfoldige tusen på dyrn når så mange mennesker lider............ja det ermin menging og da så..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Ja, som svar på et innlegg hvor *poenget* nettopp var "å bruke 10000 kr på en katt", så er det saklig.

Kjæledyr kan være bra for menneskers psyke, så jeg skjønner ikke helt

hvorfor du valgte akkurat denne tråden, når det er så mye annet tull og tøys vi bruker penger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''gidder ikke svare for hele tråden, men er enig med SØR,hvem bruker flerfoldige tusen på dyrn når så mange mennesker lider............ja det ermin menging og da så..........

Kanskje du burde sette flaska på hylla og bruke litt mer penger til menneskenøden enn lørdagsfyll selv...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Tror nok vi er i flertall som tenker som tenker som deg:-)

Det er godt å bli minnet på:-) En ser jo liksom mest de verste eksemplene..De bare lyser mot en! Også glemmer jeg å tenke på alle som mener hyggelige ting, fordi jeg blir så innmari fokusert på at det går an, at folk tenker så forskjellig fra meg.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Kanskje du burde sette flaska på hylla og bruke litt mer penger til menneskenøden enn lørdagsfyll selv...?

*LOL* :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...