Gå til innhold

stakkars meg...


Gjest Pimpi

Anbefalte innlegg

Gjest isbjørnen

Kanskje du burde sette flaska på hylla og bruke litt mer penger til menneskenøden enn lørdagsfyll selv...?

Hvem har flaska i nærheten, og hva er viktigst flaska eller slange???????????+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 195
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    58

  • laguna1365380434

    15

  • carma

    14

  • Osiris

    11

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli

Jeg ser at du har kjørt deg i grøften, og lar deg heller ligge der til du blir edru.

Jeg håper du kun bruker penger til det aller nødvendigste, og gir resten til veldedige formål, ellers er det ikke mye verdi i det du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uenig..Det er mange for mange som driter i dyr - og dyrs velferd, det er DET som er ett problem.

Dyr føler og dyr lider..Dyr er unike & individuelle..Å vite det, eller å være glad i sine medskapninger selv om det ikke er folk - er ikke å "menneskeliggjøre" dyr.

At folk er folk og dyr er dyr, avgjør INGENTING om noen av nevntes egenverdi!

Derimot har menneskene tatt det på seg selv å regjere over alt i naturen og ellers, og det er da sannelig det minste en kan forlange av oss, at en viser evne til innlevelse, og litt respekt og ydmykhet.

Også, og muligens særlig, for fenomener og skapninger som er forskjellig fra oss selv.

Hei Laguna,

Ingen påstår man skal la dyr lide.

Du kan ikke generalisere over "mennesker og naturen" på den måten. En katt i Norge har ikke noe mer "krav" basert på hva mennesker gjør. Likeledes, et barn i Afrikas sult ikke mindre fordi "dyr eksisterer".

Noen ganger er vi nødt til å velge.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg ikke..

Hvorfor er det bare rundt pengeforbruk & dyr at empatien din for barna i Afrika våkner?

Det er da så mye annet sykt unødvendig det brukes mynt på.

Jeg hadde før spist havregrøt resten av måneden enn å skulke å betale for pus,om pus trenger.

Kattene mine er kompiser og familiemedlemmer, det skulle bare mangle at jeg ikke tok godt vare på dem!

Uten at jeg på noen måte har mange penger å bruke på dill, finnes de sikkert 50 punkter på handlelisten min som er mere "kritikkverdige" å bruke midler på, enn å bruke dem på pusene.

Sminkesaker, frisør, øl, jakke, sushi..Jeg hører deg aldri rope opp når det er snakk om å bruke penger på sånt?

Dessuten tror jeg medfølelse for dyr og levende skapninger avler MER medfølelse.

Jeg tror folk som driter i dyrene sine er mer likely til å drite i sin medmennesker også.

Det er ikke noe dyra eller oss. Det er misforstått.

Klart en skal respektere, og når nødvendig, betale for sine firbeinte venner!

Selvom jeg selvsagt skal være med på at veterinærene tar seg godt betalt.

Hei,

Du skriver utifra det utrolig priviligerte ståstedet at du kan redde alle ungene dine og alle kattene dine.

Når noen kommer og bokstavelig talt skyver et sultende barn i armene dine, så blir situasjonen litt annerledes.

Men jeg tror det er vanskelig å forklare dette med mindre du har erfart det selv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæledyr kan være bra for menneskers psyke, så jeg skjønner ikke helt

hvorfor du valgte akkurat denne tråden, når det er så mye annet tull og tøys vi bruker penger på.

Hei,

Ja, det kan kjæledyr være, men det er ikke nødvendig å bruke 10000 kr på en katt, likevel.

Hvor mye mener du vi skal bruke på en katt da?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må da skjønne at det er å legge seg totalt opp i andres prioteringer - og det på en usakelig & usmakelig måte!

Jeg legger meg IKKE opp i at du velger å IKKE ha, eller bruke penger på noen katte, men jeg legger meg opp i at du skriver dumme innlegg uten snev av logikk eller innlevelse om hvordan andre skal prioritere både økonomi og følelser.

Det er helt greit for meg at du ikke har katt! See?

Det ER en sak når 30000 barn dør av sult, Laguna!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Hei Laguna,

Ingen påstår man skal la dyr lide.

Du kan ikke generalisere over "mennesker og naturen" på den måten. En katt i Norge har ikke noe mer "krav" basert på hva mennesker gjør. Likeledes, et barn i Afrikas sult ikke mindre fordi "dyr eksisterer".

Noen ganger er vi nødt til å velge.

Med vennlig hilsen

Det kan jeg VEL! Og de må vi vel ikke!

Sør, jeg SKJØNNER deg ikke! Jeg pleier å synes at du er så grei sånn ellers..- Men den derre dyreforakt greia di..Den er skummel!

Og så skjønner jeg ikke hvordan du kan forsvare & forfølge logikken(?)..Hvorfor er det bare katter som ikke får koste penger?

Hvis jeg skulle legge meg oppi hva folk brukte pengene sine på hadde jeg valgt TUSEN andre ting å stemple som kritikkverdige!

Gi deg du a!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde helle rikke operert en katt -for jeg er ikke sånn som ønsker meg kjæledyr - jeg bare sier at tenner er dyrt å reparere. Men at andre bruker masse penger - som de likevel ikke hadde sendt til strømpeløse barn i Afrika - det er da ikke min, -eller din sak?

Ærlig talt, Flisa:

"strømpeløse barn i Afrika" er bagallisering av at 30000 barn dør av sult HVER DAG.

Sult er vel den j*vligste måten å dø på!

Hva er det som går av deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Det ER en sak når 30000 barn dør av sult, Laguna!

Med vennlig hilsen

Epler og appelsiner..Så til de grader også!

Dessuten avler empati mer av samme.

Jeg er helt sikker på at den dagen vi bryr oss om dyra, bryr vi oss mer om folk og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg VEL! Og de må vi vel ikke!

Sør, jeg SKJØNNER deg ikke! Jeg pleier å synes at du er så grei sånn ellers..- Men den derre dyreforakt greia di..Den er skummel!

Og så skjønner jeg ikke hvordan du kan forsvare & forfølge logikken(?)..Hvorfor er det bare katter som ikke får koste penger?

Hvis jeg skulle legge meg oppi hva folk brukte pengene sine på hadde jeg valgt TUSEN andre ting å stemple som kritikkverdige!

Gi deg du a!

Hei,

Hvor viser jeg dyreforakt? Jeg har skrevet i annethvert innlegg at ingen skal mishandle dyr, eller la dyr lide.

Poenget er at det er 1000000 ganger viktigere at et barn får mat, enn at en katt blir operert.

Det blir grotesk når så mange sulter ihjel (den verste døden du kan tenke deg), og vi sitter og betaler 10000 kr for en katt.

Ja, jeg VET at det er andre ting vi sløser penger på, men denne tråden handlet om å bruke 10000 kr på en katt!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Ja, det kan kjæledyr være, men det er ikke nødvendig å bruke 10000 kr på en katt, likevel.

Hvor mye mener du vi skal bruke på en katt da?

Med vennlig hilsen

Hvis katten dør uten hjelp og hjelpen koster 10000 så ER det nødvendig å bruke 10000 på en katt.

JEG syns det er unødvendig å bruke masse penger på en bil, men andre syns det er nødvendig fordi det er viktig for DEM. Jeg har ingen problemer med å respektere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epler og appelsiner..Så til de grader også!

Dessuten avler empati mer av samme.

Jeg er helt sikker på at den dagen vi bryr oss om dyra, bryr vi oss mer om folk og.

Hva med å bry oss om folk først, så kommer nok empatien for dyr etterpå?

Eller, hvor lenge tror du en sultende unge skal vente?

Dette er ikke en spøk for dem. De dør.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Hei,

Du skriver utifra det utrolig priviligerte ståstedet at du kan redde alle ungene dine og alle kattene dine.

Når noen kommer og bokstavelig talt skyver et sultende barn i armene dine, så blir situasjonen litt annerledes.

Men jeg tror det er vanskelig å forklare dette med mindre du har erfart det selv.

Med vennlig hilsen

Ja kanskje det..Men nå bryr jeg meg faktisk om sultende barn. Og dyr. Det er en mulig kombinasjon, ser du.

Og skulle jeg gi MER til veldedige aksjoner o.l som retter seg mot barn & folk generelt hadde jeg IKKE tatt dem fra utgiftsposten katt.

Jeg synes ikke jeg bør ha så veldig mye dårligere samvittighet en folk flest. Jeg har langt mindre enn 10.000 kroner inn i måneden og gir en fair share bort. Til både det ene og det andre.

Bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Du skriver utifra det utrolig priviligerte ståstedet at du kan redde alle ungene dine og alle kattene dine.

Når noen kommer og bokstavelig talt skyver et sultende barn i armene dine, så blir situasjonen litt annerledes.

Men jeg tror det er vanskelig å forklare dette med mindre du har erfart det selv.

Med vennlig hilsen

jeg syns det er en meget stor forskjell å bruke en god del penger på et dyrs helse som man gjør med en operasjon, og på å kjøpe et diamanthalsbånd til dyret for eksempel.Det siste er sløsing og fjollete etter min mening. Men å bruke 10 tusen på en operasjon til en katt eller hund eller en hamster, jeg hadde ikke betenkt meg om jeg hadde hatt penger. Og hadde gladelig solgt unna eller forsaket noe for å greie det. Et liv er verdt like mye enten det er en katt eller et menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis katten dør uten hjelp og hjelpen koster 10000 så ER det nødvendig å bruke 10000 på en katt.

JEG syns det er unødvendig å bruke masse penger på en bil, men andre syns det er nødvendig fordi det er viktig for DEM. Jeg har ingen problemer med å respektere det.

Hei,

Nei, men nå startet jo denne tråden med noen som forteller at de brukte 10000 kr på en katt, og ikke på en bil, Carma....

Poenget var vel en verdi-diskusjon?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

jeg syns det er en meget stor forskjell å bruke en god del penger på et dyrs helse som man gjør med en operasjon, og på å kjøpe et diamanthalsbånd til dyret for eksempel.Det siste er sløsing og fjollete etter min mening. Men å bruke 10 tusen på en operasjon til en katt eller hund eller en hamster, jeg hadde ikke betenkt meg om jeg hadde hatt penger. Og hadde gladelig solgt unna eller forsaket noe for å greie det. Et liv er verdt like mye enten det er en katt eller et menneske.

Enig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kanskje det..Men nå bryr jeg meg faktisk om sultende barn. Og dyr. Det er en mulig kombinasjon, ser du.

Og skulle jeg gi MER til veldedige aksjoner o.l som retter seg mot barn & folk generelt hadde jeg IKKE tatt dem fra utgiftsposten katt.

Jeg synes ikke jeg bør ha så veldig mye dårligere samvittighet en folk flest. Jeg har langt mindre enn 10.000 kroner inn i måneden og gir en fair share bort. Til både det ene og det andre.

Bare så det er sagt.

Hei,

Jeg blander meg ikke bort i hva du gir, Laguna, men denne tråden ble startet for å diskutere stort pengeforbruk på katt.

Det ER slik at vi må velge. Vi kan ikke bruke de samme pengene to ganger. Enten bruker vi de til å redde katter, eller så bruker vi dem til å redde barn.

Et hardt og brutalt valg, dessverre.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Hei,

Ja, det kan kjæledyr være, men det er ikke nødvendig å bruke 10000 kr på en katt, likevel.

Hvor mye mener du vi skal bruke på en katt da?

Med vennlig hilsen

Det bør hverken du eller jeg ha noen mening om.

Jeg er vokst opp med både katt, hund og rotte og vet at kjæledyr blir som et familiemedlem.

Jeg har ikke dyr nå, men vet at jeg kunne vært i stand til å bruke så mye penger på et dyr jeg var glad i.

Leste et sted at du foretrakk jenter som bruker sminke. Det er greit, bruker det selv.

Men hvor mye penger tror de ikke det går med der?

Synes du det er viktigere?

Før du kritiserer andres prioriteringer, lønner det seg å bruke hodet bare bittelitt først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns det er en meget stor forskjell å bruke en god del penger på et dyrs helse som man gjør med en operasjon, og på å kjøpe et diamanthalsbånd til dyret for eksempel.Det siste er sløsing og fjollete etter min mening. Men å bruke 10 tusen på en operasjon til en katt eller hund eller en hamster, jeg hadde ikke betenkt meg om jeg hadde hatt penger. Og hadde gladelig solgt unna eller forsaket noe for å greie det. Et liv er verdt like mye enten det er en katt eller et menneske.

Du skriver: "Et liv er verdt like mye enten det er en katt eller et menneske."

Hva med en hamster? Er en hamster også like mye verdt som et barn?

Hva med en mus? En loppe?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...