Gå til innhold

stakkars meg...


Gjest Pimpi

Anbefalte innlegg

Men du har kanskje tegnet forsikring, så du slipper å punge ut med sånne store utgifter når noe skjer?

Vi har oppgradert forsikringen til å inkludere både katter og akvarier, ja :-)

(Altså, det er ikke fiskenes helse som er forsikret, men heller en sikkerhet dersom vi våkner en morgen og finner 720 liter vann under parketten... :-p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 195
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    58

  • laguna1365380434

    15

  • carma

    14

  • Osiris

    11

Mest aktive i denne tråden

Nei-du har jo rett i at det ikke er stakkers meg... Jeg skulle jo fått meg forsikkring på dagen når jeg fikk pus-men jeg har nå lært nå...

Men uansett, jeg mener at dyr har samme rett til å leve som mennesker (jepp-vet at mangen her inne reagerer på mitt utsagn-men det _driter_jeg i!!!!)

Det var kjiipe penger, men penger som ellers hadde gått i klær/mat/ferie/bursdagsgave til samboeren-så pus har myye bedre nytte av pengene.

Hun er foresten ikke helt frisk-så mer penger kommer til å gå!!!

Men når det er sagt, så er hun "mitt barn"

Ikke har jeg barn, og vil antageligvis aldri kunne få det-så da skjemmer jeg ut min lille hjemme!!

Du skriver: "jeg mener at dyr har samme rett til å leve som mennesker (jepp-vet at mangen her inne reagerer på mitt utsagn-men det _driter_jeg i!!!!)"

Så for deg er det det samme om en mygg dør, eller et menneske?

Hvis du kjører bil er det like alvorlig hvis en mygg blir drept mot frontruten din som hvis et menneske gjør det?

Du er gal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "jeg mener at dyr har samme rett til å leve som mennesker (jepp-vet at mangen her inne reagerer på mitt utsagn-men det _driter_jeg i!!!!)"

Så for deg er det det samme om en mygg dør, eller et menneske?

Hvis du kjører bil er det like alvorlig hvis en mygg blir drept mot frontruten din som hvis et menneske gjør det?

Du er gal!

En mygg er jo strengt tatt ikke et dyr, men ellers er jeg enig med deg i tankegangen din, Sør.

Da burde jo Pimpi være i mot musefeller f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mygg er jo strengt tatt ikke et dyr, men ellers er jeg enig med deg i tankegangen din, Sør.

Da burde jo Pimpi være i mot musefeller f.eks.

Selvsagt er en mygg et dyr? Insekter er da også dyr, selv om de ikke er pattedyr.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "jeg mener at dyr har samme rett til å leve som mennesker (jepp-vet at mangen her inne reagerer på mitt utsagn-men det _driter_jeg i!!!!)"

Så for deg er det det samme om en mygg dør, eller et menneske?

Hvis du kjører bil er det like alvorlig hvis en mygg blir drept mot frontruten din som hvis et menneske gjør det?

Du er gal!

Det er ikke sikkert at det var et veloverveid utsagn. Ta det for det det er ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er en mygg et dyr? Insekter er da også dyr, selv om de ikke er pattedyr.

Med vennlig hilsen

Jeg trodde da dyr, fugler, fisker og insekter var forskjellige kategorier men...

Uansett, så er jeg enig med deg i tankegangen - så de små definisjonene betyr jo ikke så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke sikkert at det var et veloverveid utsagn. Ta det for det det er ;-)

Hei,

Nei, det var tydeligvis ikke det. Men hvis du leser hva hun skriver (hele innlegget) så skinner jo holdningene gjennom.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn sett er det VELDIG mye som kan settes opp mot en øyeoperasjon eller mat og andre nødvendigheter for barn i div fattige land Afrika og verden for øvrig.

Hvis du skal "arrestere" folk som bruker penger på et dyr, så arrester også Røkke & andre rikmannsgutter som bruker uannsynlig mye penger på fine biler & båter, og for øvrig en stor andel av befolkningen her i landet (og andre rike land), som bruker penger på ting man strengt tatt ikke trenger.

For å spørre deg, bruker ikke du noen gang kroner på ting du ikke EGENTLIG trenger?

Hei,

Jo, selvsagt gjør jeg det, men når man skriver om pengeforbruk på DOL må man også regne med tilsvar. Hvorfor skulle man ellers skrive? Bare for å jatte?

Det er nå engang slik at "mat og medisiner" er spesielt. Når man kan bruke 10000 kr på en katt, samtidig som tusenvis av bar dør, så er det i aller høyeste grad på sin plass å påpeke dette.

Selv om det alltid faller noen tungt for brystet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde da dyr, fugler, fisker og insekter var forskjellige kategorier men...

Uansett, så er jeg enig med deg i tankegangen - så de små definisjonene betyr jo ikke så mye :)

I dette tilfelle var det et dyrt dyr! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idioti synes jeg. Det vitner om at folk har mye penger å rutte med, og likevel vil ha mer. I stedet for å øke bistandshjelpen stemmer vi heller på partiene som lover oss skattelette så vi snart får råd til å gi katta ansiktsløfting i julegave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jo, selvsagt gjør jeg det, men når man skriver om pengeforbruk på DOL må man også regne med tilsvar. Hvorfor skulle man ellers skrive? Bare for å jatte?

Det er nå engang slik at "mat og medisiner" er spesielt. Når man kan bruke 10000 kr på en katt, samtidig som tusenvis av bar dør, så er det i aller høyeste grad på sin plass å påpeke dette.

Selv om det alltid faller noen tungt for brystet.

Med vennlig hilsen

Fei for din egen dør først du.

Hadde du brukt halvparten av tiden din til å hjelpe sultne barn i Afrika istedenfor å skrive innlegg på DOL, så hadde det også vært smartere anvendte ressurser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Carma,

Bare så det er sagt, jeg mener selvsagt ikke at man skal la dyr lide. Samtidig er 10000 kr et utrolig beløp for en "legeregning" for en katt, når man kjenner mennesker som blir blinde fordi de ikke har råd til en langt billigere operasjon.

Med vennlig hilsen

Oi Oi ! den psyke dyrehateren er på farten igjen..

Merkelig at du ikek allerede har hitlet tråden ved å sammenligne Pimpi med måten nazistene tenkte på, slik du har pleid å gjøre i dine korstog mot folk som er glad i dyr.

Når kommer du til det "poenget"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idioti synes jeg. Det vitner om at folk har mye penger å rutte med, og likevel vil ha mer. I stedet for å øke bistandshjelpen stemmer vi heller på partiene som lover oss skattelette så vi snart får råd til å gi katta ansiktsløfting i julegave.

Hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi Oi ! den psyke dyrehateren er på farten igjen..

Merkelig at du ikek allerede har hitlet tråden ved å sammenligne Pimpi med måten nazistene tenkte på, slik du har pleid å gjøre i dine korstog mot folk som er glad i dyr.

Når kommer du til det "poenget"?

"Interessant" å se hvordan du må trekke inn nazisme i hver tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halling

Vi har alltid sørget for at dyra er friske, men tusenvis er for drøyt. En gammel kjøter måtte bøte med livet da det trengtes en øyeoperasjon til 3000. Slik er livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fei for din egen dør først du.

Hadde du brukt halvparten av tiden din til å hjelpe sultne barn i Afrika istedenfor å skrive innlegg på DOL, så hadde det også vært smartere anvendte ressurser.

Sikkert; det samme gjelder vel dine sure oppgulp?

Du kritiserer jo meg for å gjøre AKKURAT det samme som du selv gjør - sitter på DOL.

Jeg HAR faktisk både jobbet og bodd i Afrika (og gjort frivillig arbeid i Sør Amerika).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert; det samme gjelder vel dine sure oppgulp?

Du kritiserer jo meg for å gjøre AKKURAT det samme som du selv gjør - sitter på DOL.

Jeg HAR faktisk både jobbet og bodd i Afrika (og gjort frivillig arbeid i Sør Amerika).

Med vennlig hilsen

Så flink du er... (var)

*klappe på hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Interessant" å se hvordan du må trekke inn nazisme i hver tråd.

Du har allerede kritisert Pimpi sin mangel på moral ved p bruke sine egne penger på et dyr hun er glad i, og da vet vel de fleste at veien til hitling ikke er særlig lang hos deg, eller hva.

En annen sak er at du selv gjerne kan bruke de pengene, og ikke minst den tid du hiver bort på å spre gift her på DOL, til å hjelpe sultne og blinde barn i Afrika FØR du ens tenker tanken på å blande deg bort i hva andre bruker sine penger til.

Det sistnevnte har du nemlig ikke en dritt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert; det samme gjelder vel dine sure oppgulp?

Du kritiserer jo meg for å gjøre AKKURAT det samme som du selv gjør - sitter på DOL.

Jeg HAR faktisk både jobbet og bodd i Afrika (og gjort frivillig arbeid i Sør Amerika).

Med vennlig hilsen

Ja, og det har jo tidligere versert rykter om hva den "hjelp" bestod i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...