Gå til innhold

Omskjæring av kvinner


Gjest rystet

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Den er intet å savne, og siden jeg hadde min inntakt til jeg var rundt 20 og dermed har pult med begge deler, burde jeg vite bedre enn de fleste.

Bare vent så begynner han snart å påstå at det å kappe forhuden er like fatalt for en gutts sexliv som det å lemleste en kvinne nedentil er.

Og etter det blar han fram noen morbide bilder han har funnet på internet av unger det har gått galt med.

På et annet forum diskuterte vi der her i en tråd som må ha rundt 500 svar nå, og kom inn på det som har med utseende av penis å gjøre. Litt utenom saken naturligvis, og jeg påsto at en omskåret penis ser mye bedre ut enn en penis med forhuden inntakt.

Han svarte med å legge ut et bilde av en tydlig omskåret penis (du kunne til og med se arret etter stingene som engang var der) for å vise meg hvor fin en penis med forhud kan være. :)

Mannen er en vandrende parodi. :)

Jupp, og jeg skjønner ikke at jeg gidder gang på gang..Han må defintivt være det mennesket på dol jeg blir mest oppgitt over, men jeg burde selvfølgelig etterhvert å ha utviklet en bedre luktesans for ulv..;-)

skulle gjerne ha sett den tråden deres, den hørtes rimelig vill ut.

Jeg synes forøvrig det er akkurat det han sier også jeg forresten, at det er like ille å ta forhuden vewkk fra en gutt dsom å ta hele opplegget på en jente..Det var det jeg fant så knakende urimelig.

Og, jupp, selvom det er helt urelevant i DENNE konteksten er jeg helt enig i at de er penere uten..;-) Litt vanskeligere å "håndtere" kanskje, man ser de jo ikke så ofte og jeg kan bli litt usikker på hvordan enkelte ting og sånn..Men finere jupp! Og funksjonnelle? tydeligvis.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 167
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • favn

    40

  • Scholar

    39

  • laguna1365380434

    13

  • gripp

    9

Mest aktive i denne tråden

Å omskjære kvinner er flere tusen år gammel tradisjon i noen afrikanske land. Mye eldre enn islam og kristendommen. Dette er flere tusen års kvinneundertrykkelse, og der flettes det inn religion og samfunnsstruktur.

Ikke bare afrikanske, men

også noen arabiske land.

Sjekk lemlestelsesbeltet og tenk deg videre østover:

http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/08/29/441656.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det er helt forjævlig.

Og på tross av den innlysende jævelheten... likevel... er det noen galninger som greier å vri dette til å bli en sak om liksom-'logikk', kulturimperialisme (!) og forhudsdiskusjon.

Jeg må ha pause fra dol. Nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pustisivet

Er det slik å forstå at dersom det ikke kommer et eksplisitt forbud og derpå straffeforfølgelse mot omskjæring av gutter, kan du heller ikke støtte et eksplisitt forbud og derpå straffeforfølgelse av kjønnslemlestelse av jenter?

Det skriver jeg ikke.

Jeg mener bare at det er enklere med et generelt forbud enn å prøve å lage et så komplisert reglement at det ikke lar seg håndheve uten protester.

Egentlig er det forbudt å skade noen, og barnevernsloven forbyr allerede det samme. Tvangsekteskap er forbudt siden 100 år, men likevel skal det lages nye spesiallover for å skaffe grupper særfordeler.

Problemet er egentlig at vi er for feige til å håndheve det lovverket som finnes, derfor pjattes det i øst og vest for å unngå konfrontasjoner og trøbbel.

Feigheten lyser av hele greia, og dekkoperasjonene er så tynne som løv. I mens skades mennesker i hopetall i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pustisivet

Jupp, og jeg skjønner ikke at jeg gidder gang på gang..Han må defintivt være det mennesket på dol jeg blir mest oppgitt over, men jeg burde selvfølgelig etterhvert å ha utviklet en bedre luktesans for ulv..;-)

skulle gjerne ha sett den tråden deres, den hørtes rimelig vill ut.

Jeg synes forøvrig det er akkurat det han sier også jeg forresten, at det er like ille å ta forhuden vewkk fra en gutt dsom å ta hele opplegget på en jente..Det var det jeg fant så knakende urimelig.

Og, jupp, selvom det er helt urelevant i DENNE konteksten er jeg helt enig i at de er penere uten..;-) Litt vanskeligere å "håndtere" kanskje, man ser de jo ikke så ofte og jeg kan bli litt usikker på hvordan enkelte ting og sånn..Men finere jupp! Og funksjonnelle? tydeligvis.

:-)

noen kødder med dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

nothing is like it seems to be

Joda, en del ting er akkurat hva man tror det er. Hva nå en det har med hva å gjøre..Var det noe du ville, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du det? Er det deg? Hvorfor skulle journalisten sjekke denne andedammen, forresten?

Fordi jeg tipset henne om den etter å ha lest selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg unnskylder ikke noen. Jeg bare peker på alle de menneskeliv som er gått tapt fordi mennesker i den vestlige verden har påberopt seg å vite best...

Vennlig hilsen

Mulig det - skulle forsåvidt ønske at de menneskelivene som driver med omskjæring kan gå tapt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

jeg unnskylder ikke noen. Jeg bare peker på alle de menneskeliv som er gått tapt fordi mennesker i den vestlige verden har påberopt seg å vite best...

Vennlig hilsen

Tungt for det?

Ved å forhindre kjønnslemlestelse, redder man liv. Man tar ikke liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

ut fra mitt kulturelle ståsted: nei!

Men spør du en fra en kultur med omskjæring av kvinner og/eller menn, så vil kanskje svaret være: ja.'

Nei, sier du det? Nå ble vi overrasket her.

Hei!

Det er ingen som er overrasket av at du igjen viser deg som litt "langsom i vendingene".

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg vil derfor opplyse deg om at det som er "barbarisk" i en kulturell kontekst ikke trenger å oppleves som det samme i en annen kultur."

Åpenbart. Spørsmålet er om en skal akseptere det som norm av den grunn. I så fall dreier det seg om en variant av kulturrelativsime som vanskelig kan skilles fra nihilisme. Å beskylde alle som ikke inntar dette standpunktet for kulturimperalisme blir derfor absurd.

Hei!

Ditt innlegg er i beste fall inkonsistent. Dette til orientering for deg.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tross av stadige hentydninger fra Scholar om Scholars evne til å tenke rasjonelt og logisk og andres ditto mangel på, har leserne foreløpig til gode å se dette i praksis, dvs gjennom Scholars innlegg.

Jeg tar meg derfor den frihet å stille så mye spalteplass som Scholar finner det nødvendig for å legge fram det Scholar evt er i stand til å presentere av logiske slutninger og regler for å opprettholde praksisen med kjønnslemlestelse av jenter, altså tvangsmessig bortskjæring av større eller mindre deler av deres kjønnsorganer.

Værsågod, vennen!

Hei,

ditt irrasjonelle og mildt sagt patetiske utbrudd får stå som en avslutning av debatten for ditt vedkommende.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"du er altså ikke istand til å føre en fornuftig og rasjonelt fundert debatt."

Og du er tydeligvis ikke i stand til å se at det ikke er noe fornuftig eller rasjonelt over å diskutere "den evige sannheten" i en tråd som handler om hvordan vi skal få slutt på lemlestelse av folk!

Hei,

det du IKKE klarte å få med deg er:

1) Jeg diskuterer ikke hvordan en skal få slutt på denne grusomme skikken;

2) Det eneste jeg har gjort, er å presisere (og over for deg opplyse om) at det ikke er religion per se som har skylden for at noen bedriver omskjæring.

Om du ikke klarer å forholde deg til dette, får du heller oppsøke hjelp. Jeg spanderer gjerne en 'on line'-konsultasjon for deg hos NHD her på "doktoronline.no".

Med ønske om din snarlige bedring!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som får deg til å mene at du er den eneste som har oppfattet at kjønnslemlestelse er en tradisjon og ikke en religiøst betinget rite?

Selv om det faller deg tungt for brystet... vi vet det, vi andre også.

Hei,

siden du tydeligvis har så tungt for å forstå:

Mitt første innlegg var rettet mot en person som gir uttrykk for det syn at det er religion som har skylden for at det bedrives omskjæring. Alle med litt mer enn folkeskolen burde vite bedre. Men det fins visst noen unntak?

Jeg håper det går bedre med deg nå.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er faen ikke god når du så hardt og så lenge prøver å latterliggjøre at kjønnslemlestelse er i søkelyset og gjenstand for kritikk og undersøkelser.

Jeg tviler for øvrig på at du har innsikt i logikk og metaetikk overhodet. Da kunne trøsten selvsagt være et snev av common sense, men selv denne evnen er det overtydelig at du dessverre verken fått tildelt eller maktet å utvikle.

Hei!

Om du en dag klarer å forholde deg rasjonelt i en debatt, kan vi muligvis snakkes.

I mellomtiden får du ha riktig god bedring!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...