Gå til innhold

Omskjæring av kvinner


Gjest rystet

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo

Kan du peke på noen positive aspekter ved kjønnslemlestelse?

"Kan du peke på noen positive aspekter ved kjønnslemlestelse?"

Det må være at vi slipper det helvetes maset om kvinnens orgasme og kan konsentrere oss fullt og helt om vår egen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 167
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • favn

    40

  • Scholar

    39

  • laguna1365380434

    13

  • gripp

    9

Mest aktive i denne tråden

favn,

så du mener altså ikke at du (og vi som er enige med deg) vet bedre enn de som bedriver skadelig omskjæring?

Vennlig hilsen

Selvsagt vet jeg bedre som ikke skjærer halve kjønnsorganet av et barn enn en som skjærer halve kjønnsorganet av et barn. Er du dum i hodet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

ut fra mitt kulturelle ståsted: nei!

Men spør du en fra en kultur med omskjæring av kvinner og/eller menn, så vil kanskje svaret være: ja.

Vennlig hilsen

Hei,

ut fra mitt kulturelle ståsted: nei!

Men spør du en fra en kultur med omskjæring av kvinner og/eller menn, så vil kanskje svaret være: ja.'

Nei, sier du det? Nå ble vi overrasket her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Å herregud for noe sludder! Selvfølgelig er ikke jenters kjønn "helligere" en guttas, og visst hadde jeg reagert om det var vanlig praksis noe sted å drive å kutte av gutta f.eks kukkhuet!

Men det gjør man nå engang ikke, man kutter forhuden, og DET er faktisk bare barnemat i sammenligning med hva som bedrives med enkelte jenter. Til og med om det var slik som du påstår.

Og til det : Det finnes uendlig mange påståtte negative konskvenser av kutting av forhuden på menn,(er det noe område med sprikende "forskningresultater" så er det vel her!) dog er det og har det vært en uendelig rekke menn (blandt annet nesten 100 % av amerikanerne..Og dem er det som kjent mange av..) som mangler denne hudbiten. Jeg har ALDRI hørt at de skal ha større problemer med se4xlivet enn oss, og jeg tror spesielt ikke på at de mister evnen til orgasme 20-30 år før europeiske menn. TULL!

Og fortsatt så epler og appelsiner som en får dem..Please da..Kan du prøve å forstå dette før en av oss blir gammel og dør?!

Denne kjepphesten din hører eventuelt hjemme i egen tråd, under en tråd om grov kjønnslemlestelse har den ingenting å gjøre.

I tilfellet du ikke vet hvem du diskuterer med her, tenkte jeg å gjøre deg oppmerksom på at det er gærningen fra Nittedal du sitter og irriterer deg over - igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

hvordan VET du at vi VET best?

(Er det ikke dette den vestlige, kapitalistiske verden alltid har ment?)

Vennlig hilsen

Scholar, selveste landsbyrelativisten på dol...

Hvordan var det nå igjen med relativistens påstander (i denne tråden: dine)?

Er de sanne eller usanne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, i denne tråden tror jeg vi begge har tatt oss vann over hodet..Her vi sitter og prøver å snakke fornuft til hver vår tulling..;-)

Lykke til, men jeg tror ikke det trenger gjennom..

:-)

Selvsagt trenger det ikke inn. Disse mennene ser simpelthen ikke alvoret i kjønnslemlestelsen, og da hjelper det naturligvis ikke hva du og jeg sier.

Så ja, du har rett, man bør bruke skriften på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

I tilfellet du ikke vet hvem du diskuterer med her, tenkte jeg å gjøre deg oppmerksom på at det er gærningen fra Nittedal du sitter og irriterer deg over - igjen. :)

Åh, takk..:-) det skjønte jeg faktisk ikke, men det forklarer jo en hel del.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pustisivet

Å herregud for noe sludder! Selvfølgelig er ikke jenters kjønn "helligere" en guttas, og visst hadde jeg reagert om det var vanlig praksis noe sted å drive å kutte av gutta f.eks kukkhuet!

Men det gjør man nå engang ikke, man kutter forhuden, og DET er faktisk bare barnemat i sammenligning med hva som bedrives med enkelte jenter. Til og med om det var slik som du påstår.

Og til det : Det finnes uendlig mange påståtte negative konskvenser av kutting av forhuden på menn,(er det noe område med sprikende "forskningresultater" så er det vel her!) dog er det og har det vært en uendelig rekke menn (blandt annet nesten 100 % av amerikanerne..Og dem er det som kjent mange av..) som mangler denne hudbiten. Jeg har ALDRI hørt at de skal ha større problemer med se4xlivet enn oss, og jeg tror spesielt ikke på at de mister evnen til orgasme 20-30 år før europeiske menn. TULL!

Og fortsatt så epler og appelsiner som en får dem..Please da..Kan du prøve å forstå dette før en av oss blir gammel og dør?!

Denne kjepphesten din hører eventuelt hjemme i egen tråd, under en tråd om grov kjønnslemlestelse har den ingenting å gjøre.

Nå har du fått helt feil opplysninger, eller gjetter vilt.

Rapportene jeg leser nå er signert av svært høyt titulerte medisinere ved store universitetssykehus ganske nylig, og jeg kan ikke se at det stemmer med dine antagelser og påstander.

Vi lar det heller ligge. God kveld likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Åh, takk..:-) det skjønte jeg faktisk ikke, men det forklarer jo en hel del.

:-)

Han er fanatisk opphengt i gutteomskjæringer. Har fortalt meg gang på gang hvor lite jeg føler i penis siden jeg er omskjært.

Helt vill er han. Søk på det gamle nicket hans og se. Tror kanskje han engang ble dumpet til fordel for en omskåret fyr.

Sannsynligvis en omskåret muslim. Det forklarer i hvert fall en del om iveren etter å hyle og skrike om muslimer og omskjæring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Nå har du fått helt feil opplysninger, eller gjetter vilt.

Rapportene jeg leser nå er signert av svært høyt titulerte medisinere ved store universitetssykehus ganske nylig, og jeg kan ikke se at det stemmer med dine antagelser og påstander.

Vi lar det heller ligge. God kveld likevel.

Nei det lar vi IKKE ligge! Send meg en link du, hvis du skal ha meg til å tro så mye som en halv centimeter på at å kutte forhuden av en mann er like forferdelig og like skadelig og hjerteskjærende som å skjære ut inmaten på kjønnsorganene til disse jentene!

Selvfølgelig kan du ikke det, for disse tingene kan selvsagt ikke sammenlignes..Ikke litt engang.

Og hadde du en link som sier at omskjæring KAN være kjipt for ENKELTE menn er jeg sikker på at jeg finner tjue som sier det motsatte.

Jeg synes det er en sterk indikasjon på at forhudskapping er relativt harmløst at det går rundt så mange lueløse som det tross alt gjør, og puler og har det fint. Like fint som de med luen inntakt vil jeg våge å gjette.

Du serverer renspikket og smakløst tullball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pustisivet

I tilfellet du ikke vet hvem du diskuterer med her, tenkte jeg å gjøre deg oppmerksom på at det er gærningen fra Nittedal du sitter og irriterer deg over - igjen. :)

Unnskyld, men hva bables det om her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kan du peke på noen positive aspekter ved kjønnslemlestelse?"

Det må være at vi slipper det helvetes maset om kvinnens orgasme og kan konsentrere oss fullt og helt om vår egen?

Uff, ikke spøk om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Uff, ikke spøk om dette.

Svaret er naturligvis at det ikke finnes noen positive aspekter ved kjønnslemlesting.

For å svare seriøst.

Heldigvis finner vi ikke så veldig mange i vår del av verden som mener noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Han er fanatisk opphengt i gutteomskjæringer. Har fortalt meg gang på gang hvor lite jeg føler i penis siden jeg er omskjært.

Helt vill er han. Søk på det gamle nicket hans og se. Tror kanskje han engang ble dumpet til fordel for en omskåret fyr.

Sannsynligvis en omskåret muslim. Det forklarer i hvert fall en del om iveren etter å hyle og skrike om muslimer og omskjæring. :)

*lol* :-) Så det vet han bedre enn deg altså? Artig!

Jeg synes bare sammenligningen blir direkte ufyselig, den bagatelliserer overgrep og uhumskheter..Og dessuten er det SÅ arrogant å påstå at f.eks ni tideler av amerikanrene f.eks ikke funker seksuelt fordi de har kappet bort forhuden..Det blir bare..dumt!

Jeg har nå personlig møtt noen toppløse noen jeg, og de funket som bare det de..No complaints..Og jeg tror ikke de savnet forhuden sin så veldig liksom, hørte ikke noe om det;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forfatteren av artikkelen i dagbladet har forresten vært innom denne tråden og sjekket nylig :)

Hvordan vet du det? Er det deg? Hvorfor skulle journalisten sjekke denne andedammen, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at er det likt for alle, så slipper vi disputten.

Jenters kjønnsorganer er ikke mer hellige en gutters vel?

Dokumentasjonen for at omskjæring av gutter er meget skadelig, er ny og frisk, og du må lese det for å forstå. Hvorfor det er skadelig er ikke allmenkunnskap, du må vite noe om anatomien. Nervebåndet som blir skjært vekk er meget viktig vet vi nå, og _inngrepet viser seg å frata mannen evne til orgasme alt for tidlig, kanskje 20-30 år før en intakt_. Det visste man ikke før. Syns du det er greit å vite?

Fremdeles sier jeg nei til alle kroppsinngrep uten medisinsk grunn, inntil barnet er 18 år. Jeg skiller ikke mellom graden, kjønnet eller typen inngrep. Dette er også det lovene i Sverige og Danmark vil lyde på.

Er det slik å forstå at dersom det ikke kommer et eksplisitt forbud og derpå straffeforfølgelse mot omskjæring av gutter, kan du heller ikke støtte et eksplisitt forbud og derpå straffeforfølgelse av kjønnslemlestelse av jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er naturligvis at det ikke finnes noen positive aspekter ved kjønnslemlesting.

For å svare seriøst.

Heldigvis finner vi ikke så veldig mange i vår del av verden som mener noe annet.

Det er bare ikke til å begripe at det går an, og at det går an med Norges stilltiende godkjenning.

Jeg skammer meg over å være norsk når det gjelder dette barbariet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

*lol* :-) Så det vet han bedre enn deg altså? Artig!

Jeg synes bare sammenligningen blir direkte ufyselig, den bagatelliserer overgrep og uhumskheter..Og dessuten er det SÅ arrogant å påstå at f.eks ni tideler av amerikanrene f.eks ikke funker seksuelt fordi de har kappet bort forhuden..Det blir bare..dumt!

Jeg har nå personlig møtt noen toppløse noen jeg, og de funket som bare det de..No complaints..Og jeg tror ikke de savnet forhuden sin så veldig liksom, hørte ikke noe om det;-)

Den er intet å savne, og siden jeg hadde min inntakt til jeg var rundt 20 og dermed har pult med begge deler, burde jeg vite bedre enn de fleste.

Bare vent så begynner han snart å påstå at det å kappe forhuden er like fatalt for en gutts sexliv som det å lemleste en kvinne nedentil er.

Og etter det blar han fram noen morbide bilder han har funnet på internet av unger det har gått galt med.

På et annet forum diskuterte vi der her i en tråd som må ha rundt 500 svar nå, og kom inn på det som har med utseende av penis å gjøre. Litt utenom saken naturligvis, og jeg påsto at en omskåret penis ser mye bedre ut enn en penis med forhuden inntakt.

Han svarte med å legge ut et bilde av en tydlig omskåret penis (du kunne til og med se arret etter stingene som engang var der) for å vise meg hvor fin en penis med forhud kan være. :)

Mannen er en vandrende parodi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Det er bare ikke til å begripe at det går an, og at det går an med Norges stilltiende godkjenning.

Jeg skammer meg over å være norsk når det gjelder dette barbariet.

Ja. Det er helt forjævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lavransdatter

Å omskjære kvinner er flere tusen år gammel tradisjon i noen afrikanske land. Mye eldre enn islam og kristendommen. Dette er flere tusen års kvinneundertrykkelse, og der flettes det inn religion og samfunnsstruktur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...