Gå til innhold

Brukere av DOL


Gjest Glad sykemeldinga er over snart...

Anbefalte innlegg

Gjest Glad sykemeldinga er over snart

De som lever livet sitt på internett er som alkoholikere, de innrømmer det ikke. Det er nyttesløst å spørre.

Ja, for de kan ikke ha tid til mye annet? De svarer jo kjempefort, virker som om noen av de er her hele tida jo??

Ser at mange skriver om avhengighet ja.Så merkelig, og trist!! Og at de sitter alene om kveldene, og at DOL erstatter dårlig TV. Jeg tror mange er ensomme uten noe særlig nettverk, og at internett og DOL da blir en slags erstatning for virkeligheten med virkelige mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 215
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • amber sun

    25

  • Dorthe

    10

  • ShitDiddelyDo

    6

  • IngenLurerDenneGutten

    6

Gjest Glad sykemeldinga er over snart

"Selv kjeder jeg meg nå som jeg sitter hjemme, uten jobb"

Kanskje det er nettopp derfor du grubler over dette?

Jeg er i full jobb samt at jeg holder på med aktivitet for ungdommer.

Likevel har jeg tid til å DOLe.

Tid til kona har jeg også;)

Ja, har god tid å gruble når jeg ikke får lov til å løfte mer enn en melkepakke ;-) Men nå er jeg snaaaart tilbake i jobb (håper jeg). Skal ta stingene i morgen!! HURRA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lavransdatter

Ja, for de kan ikke ha tid til mye annet? De svarer jo kjempefort, virker som om noen av de er her hele tida jo??

Ser at mange skriver om avhengighet ja.Så merkelig, og trist!! Og at de sitter alene om kveldene, og at DOL erstatter dårlig TV. Jeg tror mange er ensomme uten noe særlig nettverk, og at internett og DOL da blir en slags erstatning for virkeligheten med virkelige mennesker.

Det tror jeg også, og det var slik for meg den gangen jeg var sykemeldt. Synes det virker rart at mange er så avhengige at de er innom her mens de holder på alle oppgaver og er sosiale med venner og familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for de kan ikke ha tid til mye annet? De svarer jo kjempefort, virker som om noen av de er her hele tida jo??

Ser at mange skriver om avhengighet ja.Så merkelig, og trist!! Og at de sitter alene om kveldene, og at DOL erstatter dårlig TV. Jeg tror mange er ensomme uten noe særlig nettverk, og at internett og DOL da blir en slags erstatning for virkeligheten med virkelige mennesker.

"Og at de sitter alene om kveldene, og at DOL erstatter dårlig TV. "

-Ja, jeg er veldig veldig alene. Sitter ensom kveld etter kveld, og later som jeg har et liv.

(les: ironi)

"Jeg tror mange er ensomme uten noe særlig nettverk, og at internett og DOL da blir en slags erstatning for virkeligheten med virkelige mennesker. "

- Det er sikkert noen av dem også, men tenk så bra at de da ihvertfall har et sted som dette å være på!

Dette er nå ikke situasjonen for de fleste, for mange av oss greier faktisk å kombinere _både_ venner og familie, og det å være på nett. Du har sikkert noen fritidssysler som du liker å gjøre du også. kanskje leser du? Eller driver i hagen? Det er også en interesse, og det ene er ikke nødvendigvis bedre eller verre enn det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad sykemeldinga er over snart

Det tror jeg også, og det var slik for meg den gangen jeg var sykemeldt. Synes det virker rart at mange er så avhengige at de er innom her mens de holder på alle oppgaver og er sosiale med venner og familie.

Nettopp!! Min egen dag er temmelig hektisk, og hvis jeg har en halvtime "fri" så sitter jeg rett opp og ned og bare tenker :-) Behovet for småprat og diskusjoner får jeg dekket gjennom kontakt med kollegaer, venner og familie, og det høres så merkelig ut å ha DOL på hele tiden og stikke innom å svare på innlegg mens man henger tøy til tørk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IngenLurerDenneGutten

Ja, har god tid å gruble når jeg ikke får lov til å løfte mer enn en melkepakke ;-) Men nå er jeg snaaaart tilbake i jobb (håper jeg). Skal ta stingene i morgen!! HURRA!!!

Auda, hatt brokk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp!! Min egen dag er temmelig hektisk, og hvis jeg har en halvtime "fri" så sitter jeg rett opp og ned og bare tenker :-) Behovet for småprat og diskusjoner får jeg dekket gjennom kontakt med kollegaer, venner og familie, og det høres så merkelig ut å ha DOL på hele tiden og stikke innom å svare på innlegg mens man henger tøy til tørk!

Du kobler av med å sitte ned og tenke, jeg kobler av med å dole.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad sykemeldinga er over snart

"Og at de sitter alene om kveldene, og at DOL erstatter dårlig TV. "

-Ja, jeg er veldig veldig alene. Sitter ensom kveld etter kveld, og later som jeg har et liv.

(les: ironi)

"Jeg tror mange er ensomme uten noe særlig nettverk, og at internett og DOL da blir en slags erstatning for virkeligheten med virkelige mennesker. "

- Det er sikkert noen av dem også, men tenk så bra at de da ihvertfall har et sted som dette å være på!

Dette er nå ikke situasjonen for de fleste, for mange av oss greier faktisk å kombinere _både_ venner og familie, og det å være på nett. Du har sikkert noen fritidssysler som du liker å gjøre du også. kanskje leser du? Eller driver i hagen? Det er også en interesse, og det ene er ikke nødvendigvis bedre eller verre enn det andre.

Ikke ta det ille opp, det var ikke meningen å fornærme noen altså. Jeg har bare undret meg over dette disse dagene jeg har vært her. Og jeg syns det er bra hvis noen som kanskje har vanskelig for å få kontakt med andre finner noen her å "snakke" med. Men det erstatter jo ikke virkelige mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad sykemeldinga er over snart

Auda, hatt brokk?

Nei, jeg hatt et inngrep i mageregionen, og kan ikke løfte pga operasjonssåret, ikke gjøre noenting!! Stakkars, stakkars tålmodige mannen min som må ta seg av alt alene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta det ille opp, det var ikke meningen å fornærme noen altså. Jeg har bare undret meg over dette disse dagene jeg har vært her. Og jeg syns det er bra hvis noen som kanskje har vanskelig for å få kontakt med andre finner noen her å "snakke" med. Men det erstatter jo ikke virkelige mennesker.

Nei, det erstatter ikke virkelige mennesker. Det er klart.

Men - man kan jo ha begge deler. :)

Og ha dol som en fritidssyssel. Jeg har faktisk en god del fritid også, og det å dole er en måte å koble av på syns jeg.

Fortsatt fin kveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IngenLurerDenneGutten

Nei, jeg hatt et inngrep i mageregionen, og kan ikke løfte pga operasjonssåret, ikke gjøre noenting!! Stakkars, stakkars tålmodige mannen min som må ta seg av alt alene!!

Det klarer han, ha god bedring da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad sykemeldinga er over snart

Det klarer han, ha god bedring da.

Takk for det!

Joda, han klarer seg helt fint, han er så flink så :-) Verdens beste faktisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fant ikke du på mye festligliger enn dol når du var sykemeldt da? Du kan kanskje gi noen av oss noen gode ideer om hva vi kan gjøre i steden.

Strikkedame er jeg ikke og heller ikke så opptatt av tvrealitier og såpeserier. Så jeg tar gjerne imot et godt forslag :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hare1365380455

Vi har ikke internett på jobb, og jeg ville dessuten ikke hatt tid til å være på dol der... Jeg er på dol når jeg er hjemme. Jeg studerer via internettet, så av og til er det fint med en pause. Da gjør jeg husarbeid eller leser på nettet (aviser, e-post, dol). Det at jeg er innom her av og til betyr ikke at jeg sitter ved pc'en hele dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for de kan ikke ha tid til mye annet? De svarer jo kjempefort, virker som om noen av de er her hele tida jo??

Ser at mange skriver om avhengighet ja.Så merkelig, og trist!! Og at de sitter alene om kveldene, og at DOL erstatter dårlig TV. Jeg tror mange er ensomme uten noe særlig nettverk, og at internett og DOL da blir en slags erstatning for virkeligheten med virkelige mennesker.

For disse ensomme så må jo DOL være et funn! Da får en jo kontakt med andre mennesker, selv om det ikke er 'virkelig'. Nettkontakt er mye bedre enn ingen kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta det ille opp, det var ikke meningen å fornærme noen altså. Jeg har bare undret meg over dette disse dagene jeg har vært her. Og jeg syns det er bra hvis noen som kanskje har vanskelig for å få kontakt med andre finner noen her å "snakke" med. Men det erstatter jo ikke virkelige mennesker.

'...men det erstatter jo ikke virkelige mennesker.'

For noen gjør det tydeligvis det jo! Og er ikke det bra da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'...men det erstatter jo ikke virkelige mennesker.'

For noen gjør det tydeligvis det jo! Og er ikke det bra da?

Nå skrev jeg vel litt utydelig! Det er ikke bra AT det erstatter virkelige mennesker, men at det er et tilbud til de som ikke har kontakt med virkelige mennesker. Da er det tross alt bedre å surfe her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp!! Min egen dag er temmelig hektisk, og hvis jeg har en halvtime "fri" så sitter jeg rett opp og ned og bare tenker :-) Behovet for småprat og diskusjoner får jeg dekket gjennom kontakt med kollegaer, venner og familie, og det høres så merkelig ut å ha DOL på hele tiden og stikke innom å svare på innlegg mens man henger tøy til tørk!

"og det høres så merkelig ut å ha DOL på hele tiden og stikke innom å svare på innlegg mens man henger tøy til tørk!"

Et spørsmål, hvorfor høres akkurat det så veldig merkelig ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lett på nett

Nettopp!! Min egen dag er temmelig hektisk, og hvis jeg har en halvtime "fri" så sitter jeg rett opp og ned og bare tenker :-) Behovet for småprat og diskusjoner får jeg dekket gjennom kontakt med kollegaer, venner og familie, og det høres så merkelig ut å ha DOL på hele tiden og stikke innom å svare på innlegg mens man henger tøy til tørk!

Du må kanskje tenke den tanken at ikke alle er som deg?

Ikke alle er så heldige at de har et stort nettverk med venner og familie de kan besøke eller få besøk av og skravle med. Alle er kanskje heller ikke så utadvendte som deg og søker heller innover enn ut mot omverdenen.

For dem kan DOL eller nettet generelt være en stor del av dagliglivet og hovedkilden til kommmunikasjon med andre mennesker.

For deg kanskje utenkelig, for noen andre helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...