Gå til innhold

Brukere av DOL


Gjest Glad sykemeldinga er over snart...

Anbefalte innlegg

Det tar ikke spesielt lang tid verken å svare eller skrive innlegg.

Tidligere hadde jeg en time om morgenen, fire timer på formiddagen, en time om ettermiddagen og to timer om kvelden til å gjøre absolutt ingenting, og det kan bli ganske mange innlegg på dol av det. Og de andre timene brukte jeg til å ta meg av babyen min. Og en klesvask kan man sette igang mellom to innlegg, en oppvask kan settes på, klær kan henges opp, det tar ikke så lang tid, også står pcen der og roper etter svar.

Nå har ikke jeg vært på nett på 11 timer, så jeg føler meg egentlig ikke truffet, men har vært perioder jeg har vært veldig aktiv her, men har da absolutt fått tid til hundre andre ting i løpet av dagen, selv om det ikke innebærer cafe-besøk eller besøk til svigers.

Nå derimot er jeg såpass mye ute på tur og andre ting, og har en voldsom aktiv baby som må passes på hele tida, dessuten sover hun mye mindre enn tidligere, og da er det ikke like mye tid til å sitte på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 215
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • amber sun

    25

  • Dorthe

    10

  • ShitDiddelyDo

    6

  • IngenLurerDenneGutten

    6

Gjest KariKruskakli

Jeg vet det: du er sykelig nysgjerrig!

:-)

Fins det en spøyte man kan ta mot det tro?

Eller er bare kvinnfolk slik?

Vi bare er slik;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Nettopp!! Min egen dag er temmelig hektisk, og hvis jeg har en halvtime "fri" så sitter jeg rett opp og ned og bare tenker :-) Behovet for småprat og diskusjoner får jeg dekket gjennom kontakt med kollegaer, venner og familie, og det høres så merkelig ut å ha DOL på hele tiden og stikke innom å svare på innlegg mens man henger tøy til tørk!

" Behovet for småprat og diskusjoner får jeg dekket gjennom kontakt med kollegaer, venner og familie"

Det gjør jeg også, men så havnet jeg innpå her da,en gang jeg søkte etter informasjon om noe.

Bare pass deg! Du er nå i ferd med å havne i samme fellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Ikke ta det ille opp, det var ikke meningen å fornærme noen altså. Jeg har bare undret meg over dette disse dagene jeg har vært her. Og jeg syns det er bra hvis noen som kanskje har vanskelig for å få kontakt med andre finner noen her å "snakke" med. Men det erstatter jo ikke virkelige mennesker.

Du må jo ha vært her veldig hyppig i det siste, hvis du allerede har lagt merke til at det er mange av de samme nickene som går igjen.

Jeg brukte lang tid på å finne ut det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Ja, for de kan ikke ha tid til mye annet? De svarer jo kjempefort, virker som om noen av de er her hele tida jo??

Ser at mange skriver om avhengighet ja.Så merkelig, og trist!! Og at de sitter alene om kveldene, og at DOL erstatter dårlig TV. Jeg tror mange er ensomme uten noe særlig nettverk, og at internett og DOL da blir en slags erstatning for virkeligheten med virkelige mennesker.

"Jeg tror mange er ensomme uten noe særlig nettverk, og at internett og DOL da blir en slags erstatning for virkeligheten med virkelige mennesker"

Vi er en familie med 3 barn, så særlig ensom føler jeg meg ikke.

I tillegg har vi et stort nettverk. Dette er nok heller for meg " en flukt" fra hverdagslivet. Et sted hvor jeg kan "puste" for meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liv utenom?

Hva er det???

Vi bor her på Dol. Bofelleskap/kollektiv heter det ;o)

Vi er som alle andre familier, diskuterer de samme tingene...

Diskuterer :

-hva vi skal ha til middag.

-Hva vi skal putte i oppvaskmaskinen

-Hva vi skal vaske golver,takvegger osv. med

-Hvem som skal ta tran, og hvor en skal trene

- Sex, Hvem stilling vi skal ha i kveld osv..

-Prater om trygdede naboer og ler sammen om tabbene våre.

_er vi triste og lei. trøster vi hverandre, er vi kranglete og fulle av pms lar vi det gå utover hverandre...

Har noen mistet noe, leter vi i felleskap :o)

Innom alle temaer en familie kan rekke..

Vi har det faktisk "ålreit" sammen.

Utover dette er jeg i 200 % jobb og har 2 barn på 50%..

Og har utolig mange flotte venner jeg er mye sammen med + kjærste

Så jeg skjønner ikke helt spørsmålet om et "Liv utenom"...

Eller du mener et liv utenfor, for da vil jeg si at jeg trives best innenfor ;o)

Trives på DOL jeg

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liv utenom?

Hva er det???

Vi bor her på Dol. Bofelleskap/kollektiv heter det ;o)

Vi er som alle andre familier, diskuterer de samme tingene...

Diskuterer :

-hva vi skal ha til middag.

-Hva vi skal putte i oppvaskmaskinen

-Hva vi skal vaske golver,takvegger osv. med

-Hvem som skal ta tran, og hvor en skal trene

- Sex, Hvem stilling vi skal ha i kveld osv..

-Prater om trygdede naboer og ler sammen om tabbene våre.

_er vi triste og lei. trøster vi hverandre, er vi kranglete og fulle av pms lar vi det gå utover hverandre...

Har noen mistet noe, leter vi i felleskap :o)

Innom alle temaer en familie kan rekke..

Vi har det faktisk "ålreit" sammen.

Utover dette er jeg i 200 % jobb og har 2 barn på 50%..

Og har utolig mange flotte venner jeg er mye sammen med + kjærste

Så jeg skjønner ikke helt spørsmålet om et "Liv utenom"...

Eller du mener et liv utenfor, for da vil jeg si at jeg trives best innenfor ;o)

Trives på DOL jeg

:o)

Kjempekult svar, nepa!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg tror mange er ensomme uten noe særlig nettverk, og at internett og DOL da blir en slags erstatning for virkeligheten med virkelige mennesker"

Vi er en familie med 3 barn, så særlig ensom føler jeg meg ikke.

I tillegg har vi et stort nettverk. Dette er nok heller for meg " en flukt" fra hverdagslivet. Et sted hvor jeg kan "puste" for meg selv.

Ja, trekke seg helt for seg selv og Dole er bare såå deilig og avslappende.

Åsså forlenger det livet, for her får en seg mang en gang en god latter :o)

Bygger opp en hel masse energi :o)

Livet er hæli, også her inne på DOL :o)

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liv utenom?

Hva er det???

Vi bor her på Dol. Bofelleskap/kollektiv heter det ;o)

Vi er som alle andre familier, diskuterer de samme tingene...

Diskuterer :

-hva vi skal ha til middag.

-Hva vi skal putte i oppvaskmaskinen

-Hva vi skal vaske golver,takvegger osv. med

-Hvem som skal ta tran, og hvor en skal trene

- Sex, Hvem stilling vi skal ha i kveld osv..

-Prater om trygdede naboer og ler sammen om tabbene våre.

_er vi triste og lei. trøster vi hverandre, er vi kranglete og fulle av pms lar vi det gå utover hverandre...

Har noen mistet noe, leter vi i felleskap :o)

Innom alle temaer en familie kan rekke..

Vi har det faktisk "ålreit" sammen.

Utover dette er jeg i 200 % jobb og har 2 barn på 50%..

Og har utolig mange flotte venner jeg er mye sammen med + kjærste

Så jeg skjønner ikke helt spørsmålet om et "Liv utenom"...

Eller du mener et liv utenfor, for da vil jeg si at jeg trives best innenfor ;o)

Trives på DOL jeg

:o)

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp!! Min egen dag er temmelig hektisk, og hvis jeg har en halvtime "fri" så sitter jeg rett opp og ned og bare tenker :-) Behovet for småprat og diskusjoner får jeg dekket gjennom kontakt med kollegaer, venner og familie, og det høres så merkelig ut å ha DOL på hele tiden og stikke innom å svare på innlegg mens man henger tøy til tørk!

Hadde ikke du vært sykmeldt bare to uker da? Og enda måtte du fylle tida med DOL!

Har du fantasi til å tenke deg en kronisk syk, uføretrygdet kanskje, som har vært uten jobb (og dermed kollegaer) i kanskje ti pr. Og har en kropp som gjør det vanskelig å fungere utenfor huset?? Har du det, DA kan du komme tilbake og diskutere på andre premisser enn bare dine. Du kan jo tydeligvis ikke tenke deg en annen livssituasjon og andre behov enn dem du har selv, og ikke minst et liv med mange begrensninger. Disse begrensningene gjør at mange sikkert er overlykkelige over å ha funnet DOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke ta det ille opp, det var ikke meningen å fornærme noen altså. Jeg har bare undret meg over dette disse dagene jeg har vært her. Og jeg syns det er bra hvis noen som kanskje har vanskelig for å få kontakt med andre finner noen her å "snakke" med. Men det erstatter jo ikke virkelige mennesker.

Er ikke vi "virkelige mennesker"....

Du tror vel ikke at alt det du leser og alle innlegga kommer fra web-master?

Web-master som lager innlegg og lager selv svar og nick...hehe..

ler

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten kan man bli kjent med mange koselig folk på dol. :)

Har allerede truffet noen dolere, og skal snart treffe enda flere. :)

Da vil jeg være med!

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sittet i to uker og vurdert hvordan det går an å trives på DOL og bruke det som et supplement til det øvrige livet? Eller syntes også du at det var interessant?

Jeg bare lurer. To uker er jo litt tid, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Det kunne jeg aldri tenkt meg.

Hadde du truffet oss, så hadde du sagt noe annet!

:P

De jeg har truffet er kjempekoslige og artige folk og jeg gleder meg til å treffe flere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

"og det høres så merkelig ut å ha DOL på hele tiden og stikke innom å svare på innlegg mens man henger tøy til tørk!"

Et spørsmål, hvorfor høres akkurat det så veldig merkelig ut?

Fordi mennesker med et liv synes det er mer givende å henge opp tøy enn å sitte på internett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lavransdatter

Hadde du truffet oss, så hadde du sagt noe annet!

:P

De jeg har truffet er kjempekoslige og artige folk og jeg gleder meg til å treffe flere :D

Jeg treffer mange koselige mennesker, men dol er anonymt for meg. Jeg vil skrive anonymt og ikke begynne å legge mye ut om meg og mine, og plutselig vet alle hvem jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Jeg har ikke noe liv utenom dol. Hvis jeg en sjelden gang går ut har jeg en liten bærbar pc med meg så jeg alltid kan være på dol.

Husker en gang så ble jeg ut på byen (sammen med noen faste dolere sef.) Da var jeg uten dol i minst 5 timer! Gjett hvem som sprang fort hjem får å sjekke 100 nyeste!!

*Hyyyyl* *Iiiiik*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...