Gå til innhold

Stakkars jente- Er det rart hun har blitt sånn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet jeg kommer sikkert til å få pepper for dette innlegget men det får bare være.

Jeg var i byen idag, og rett foran meg i køen stod det en jente på sikkert ikke mer enn 13-14 år, som jeg vil tippe veide rundt omkring 110 kilo. Hun hadde så stor mage at den hang nedover lårene hennes. I tillegg hadde hun kledd på seg sorte leggvaremere (for å gjøre anklene hennes enda tykkere(?)), et mini-miniskjørt, og en alt for liten hettejakke som gikk til NAVLEN!!

At hun kunne finne på å kle seg sånn, er i segselv helt utorlig. Men i utgangspunktet er det ikke derfor jeg skriver dette innlegget.

Mens vi stod i denne køen kommer moren (man kunne lett se at det var moren for å si det sånn), med en pose fra Baker Thoen og gir den til datteren. Oppi posen var det 4(!) store kanelboller med sukker på, og jenta spiste søren meg opp alle sammen mens vi stod i køen (lang kø men likevel), pluss en cola.

Er moren helt blind og ikke minste dum???? Hvordan kan hun fore datteren sin med slik mat, når hun ser slik ut?

Jeg blir så provosert av sånt. Det er ikke rart datteren ser ut som hun gjør hvis hun har lært hjemme at 4 kanelboller som en snack er helt greit??

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

13

• pip

12

• Goliath

12

• Glimtipper

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg mener dette er barnemishandling og slike mennesker trenger innblanding fra barnevernet.

Skrevet

Jeg er enig med deg. Foreldrene burde ta ansvar mye tidligere, og legge opp til et kosthold som er bra for kroppen og ikke tvert imot; altså fore barn med tendenser til overvekt (eller barn som allerede er veldig overvektige) med kanelboller og annen dårlig mat.

Skrevet

Det finnes alltid noen foreldre som ikke har peiling på hvordan man behandler unger. Jeg er enig med Glimtipper som synes det er barnemishandling.

Skrevet

Jeg mener dette er barnemishandling og slike mennesker trenger innblanding fra barnevernet.

Banremishandling er det rette ordet. Mulig det høres drøyt ut men jeg tør påstå at moren kan være skylden til at denne datteren ikke lever så lenge - ihvertfal ikke hvis hun fortsetter å spise slik.

Skrevet

barnemishandling skulle det stå

Skrevet

barnemishandling skulle det stå

Skrevet

Jeg er enig med deg. Foreldrene burde ta ansvar mye tidligere, og legge opp til et kosthold som er bra for kroppen og ikke tvert imot; altså fore barn med tendenser til overvekt (eller barn som allerede er veldig overvektige) med kanelboller og annen dårlig mat.

Ja enig, det er foreldrenes ansvar å lære barn om hva som er sunt og usunt, og jeg synes det er kvalmende å se at en mor forer barna sine med slik usunn mat når hun ser slik ut fra før av.

Skrevet

Det finnes alltid noen foreldre som ikke har peiling på hvordan man behandler unger. Jeg er enig med Glimtipper som synes det er barnemishandling.

Det er jeg også enig i.

Skrevet

Helt enig med de andre her.. sånt grenser til barnemishandling. Det er jo helt synlig at dette har vart en stund. Da kan man jo lure på hva folk i omgangskretsen holder på med.. Bryr ikke folk seg?

Jeg ville iallefall gjort alt jeg kunne for å sette en stopper for det.. barnevern eller ikke!

Skrevet

ikke så mye ernæringsvett der i gården nei. Synes det er trist.

Skrevet

Uff, høres ikke bra ut.

Kanskje et eksempel på folk som virkelig har gitt opp...?

Skrevet

Uff, stakkars jente!

Skjønner godt at du reagerte, både på påkledningen og foringen!

Det er noe med å lære barna sine at det er lurt å ta en titt i speilet - ikke bare følge moten!

Når det gjelder maten hun ble servert, kan jeg bare si meg enig med de andre som har svart.

Skrevet

Var mora tykk eller tynn?

I mitt nærmiljø finns det to kjempedigre ungjenter (søstre). I dette tilfelle er også foreldre og besteforeldre overvektige. Noe kan vel skyldes arv, men jeg har sett hvor mye godsaker mora handler. Allerede da foreldrene var nyforelsket traff jeg rett som det var mora med en full bærepose med snop, chips sukkerholdig cola etc. Hun var på veg til kjærestens arbeidsplass med mat til han... Jeg antar de spiste sammean i hans matpause.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Helt enig, jeg også.

Skrevet

Jeg kjenner en del ungjenter som er ganske så lubne (kanskje en BMI på vel 30, altså på grensen til farlig overvekt). De har mye fett rundt livet og magen. Likevel går de med magen ute! Også en yngre kvinne som solgte klær på homeparties gikk med magen ute. Jeg lurte litt på om hun var gravid, men de som har estt henne senere sier at det kom ingen baby.

Skrevet

Var mora tykk eller tynn?

I mitt nærmiljø finns det to kjempedigre ungjenter (søstre). I dette tilfelle er også foreldre og besteforeldre overvektige. Noe kan vel skyldes arv, men jeg har sett hvor mye godsaker mora handler. Allerede da foreldrene var nyforelsket traff jeg rett som det var mora med en full bærepose med snop, chips sukkerholdig cola etc. Hun var på veg til kjærestens arbeidsplass med mat til han... Jeg antar de spiste sammean i hans matpause.

Moren var veldig tykk hun også. Men datteren var enda større!

Jeg vet at overvekt kan skyldes arv, men ingen normale foreldre forer barna sine med 4 STORE kanelboller fra Baker Thoen så jeg vil tro at denne overvekten er nok ikke bare pga arv.

Og uansett om hun var arvelig overvektig trenger ikke moren strø salt på såret ved å gjøre henne enda større.

Stakkars unge, det må være forferdelig å se sånn ut. Hun hadde bokstavelig talt magen hengende nede på lårene - og kunne ikke vært mer en 13-14 år. For ikke å snakke om hvor skadelig det er for helsen hennes...

Skrevet

Jeg kjenner en del ungjenter som er ganske så lubne (kanskje en BMI på vel 30, altså på grensen til farlig overvekt). De har mye fett rundt livet og magen. Likevel går de med magen ute! Også en yngre kvinne som solgte klær på homeparties gikk med magen ute. Jeg lurte litt på om hun var gravid, men de som har estt henne senere sier at det kom ingen baby.

Nei jeg skjønner heller ikke dette med å gå med magen bar.

Det rare er at jeg synes stort sett det er overvektige som går med magen bar - som om de skal demonstrere noe liksom.

Det er faktisk ikke ofte jeg ser slanke jenter ha bar mage.

Men uansett er det stygt stygt stygt!

Skrevet

Moren var veldig tykk hun også. Men datteren var enda større!

Jeg vet at overvekt kan skyldes arv, men ingen normale foreldre forer barna sine med 4 STORE kanelboller fra Baker Thoen så jeg vil tro at denne overvekten er nok ikke bare pga arv.

Og uansett om hun var arvelig overvektig trenger ikke moren strø salt på såret ved å gjøre henne enda større.

Stakkars unge, det må være forferdelig å se sånn ut. Hun hadde bokstavelig talt magen hengende nede på lårene - og kunne ikke vært mer en 13-14 år. For ikke å snakke om hvor skadelig det er for helsen hennes...

Jeg har alltid vært øitt overvektig. Derfor var jeg livredd for at min datter skulle bli tykk, så jeg forsøkte å være påpasselig med kosten. Heldigvis vokste him "valpefettet" av seg, uten å bli mager. Dessverre er svært mange unge enten tykke eller altfor magre. I min ungdom var de fleste "normalslanke". Jeg gikk som tenåring på en skole med 13 klasser, og vi var ca 3 tykke piker og en tykk gutt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...