Gå til innhold

inkontinent katte! Grrr!

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Og jeg VET han gjør det på trass, han er frisk som en fisk, bortsett fra i hodet, tydeligvis! :-I

For en tid siden skrev jeg dystre innlegg om pus og madrassen min, som katta ødela,og som jeg hadde trøbbel med å kvitte meg med..

Men stoppet pus terrorren?! Oh no..Siden da har han pisset på ryer og sko og faen og hans oldemor.. I dag også..Jeg kan bare glemme å legge noe så mye som et øyeblikk i kattehøyde..Da er han på og sprer godlukt!

Grovterroren har pågått nå i et par uker. Han har en utmerket do, og sand han ikke har klaget på før. Han er over sjalusien på Swiffy, de er bestevenner nå og koser seg sammen som bare det. Han får god og variert mat, kos, leker, kjærlige ord og frisk luft.

Hvorfor får han slike perioder?! siden han var liten pus har han hatt sånne røkk med tissing inne periodevis..! Mindre saktmodige og dyrekjære mennesker hadde vel fått has på uvesenet på den brutale måten forlengst, men jeg har jo en softspot for dyret selvom han mildsagt tigger om å bli lim litt brennfort her...;-)

Ca en gang om året, gjerne om høsten får han sånne nykker. Det er slitsomt, dyrt, og plagsomt på allemåter.

Han er kastrert.

Hva KAN jeg gjøre for å få ham til å slutte?! Jeg orker ikke å tørke mere kattepiss,og jeg er lei av å kaste tingene mine!

Noen råd? Vær så snill med sukker på?

Vil som sagt vente i det aller aller lengste med å måtte ta ham til noen dyrlege for siste måltid, på bunnen er han en snill og god katt, og jeg er glad i ham..Men han prøver meg virkelig her!

Skrevet

Uffda, skjønner at dette vil høres brutalt ut. Men når katter begynner å skvette alle steder spørs det om det er mye håp om å få slutt på det. Vår gamle katt endte til slutt med å tisse i sin egen matskål, og da var det slutt og hun måtte sendes til de evige jaktmarker, stakkars liten

Sørgelig! :o(

Hva om du tar pusen til en sjekk hos dyrlegen, det kan jo hende den har en eller annen sykdom som gjør at den ikke oppfører seg helt som sitt koselige gamle jeg? Kanskje den har smerter eller noe annet som plager den?

laguna1365380434
Skrevet

Uffda, skjønner at dette vil høres brutalt ut. Men når katter begynner å skvette alle steder spørs det om det er mye håp om å få slutt på det. Vår gamle katt endte til slutt med å tisse i sin egen matskål, og da var det slutt og hun måtte sendes til de evige jaktmarker, stakkars liten

Sørgelig! :o(

Hva om du tar pusen til en sjekk hos dyrlegen, det kan jo hende den har en eller annen sykdom som gjør at den ikke oppfører seg helt som sitt koselige gamle jeg? Kanskje den har smerter eller noe annet som plager den?

Han er blitt sjekket jevnlig siden han var liten, og har hatt problemet periodevis, som jeg nevnte får han sånne røsk ca en gang i året, og tilsynelatende er alt ellers i orden helt fysisk.

Dog er han desverre ganske overvektig. Jeg har ikke hatt dyrlege til ham nylig, men jeg tror ikke han er syk eller har vondt..Som sagt har han vært sånn innimellom siden vi ble kjent. Jeg har forsåvidt ikke tatt det nøye opp med noen dyrlege,det har vært nevnt, men ikke drøftet ordentelig(jeg er redd de kommer tilå anbefale avlivning..:-o)

Jeg har bare tatt ham til alminnelige helsesjekk,eller det har vært mere akutte ting (han har vært skadet en gang) slik at det har kokt bort. Jeg har ikke hatt ham til "psykolog"..;-)

Kanskje vi rett og slett må ta en tur til veterinæren og snakke om det..

Men det kan ikke være noe jeg ikke har tenkt på som han er misfornøyd med? Eller noen tips til å få ham til å ligge unna?

Det er mest mine ting..Gjerne ting som lukter skikkelig meg, gensere, sko..Og som i tilfelle med senga.,.puta mi..Kan det være hevn for noe? :-o

Skrevet

Han er blitt sjekket jevnlig siden han var liten, og har hatt problemet periodevis, som jeg nevnte får han sånne røsk ca en gang i året, og tilsynelatende er alt ellers i orden helt fysisk.

Dog er han desverre ganske overvektig. Jeg har ikke hatt dyrlege til ham nylig, men jeg tror ikke han er syk eller har vondt..Som sagt har han vært sånn innimellom siden vi ble kjent. Jeg har forsåvidt ikke tatt det nøye opp med noen dyrlege,det har vært nevnt, men ikke drøftet ordentelig(jeg er redd de kommer tilå anbefale avlivning..:-o)

Jeg har bare tatt ham til alminnelige helsesjekk,eller det har vært mere akutte ting (han har vært skadet en gang) slik at det har kokt bort. Jeg har ikke hatt ham til "psykolog"..;-)

Kanskje vi rett og slett må ta en tur til veterinæren og snakke om det..

Men det kan ikke være noe jeg ikke har tenkt på som han er misfornøyd med? Eller noen tips til å få ham til å ligge unna?

Det er mest mine ting..Gjerne ting som lukter skikkelig meg, gensere, sko..Og som i tilfelle med senga.,.puta mi..Kan det være hevn for noe? :-o

Kanskje den gjør det som en slags revirmarkering - at den vil markere at du tilhører den? ..som en slags bisarr kjærlighetserklæring..?

Nei ikke vet jeg..

Skrevet

Jeg husker den madrassfrustrasjonen din, ja!

Hvordan gikk det, på hvilken måte ble du kvitt madrassen?

Skrevet

Du er vel ikke gravid? ;-)

Katten vår begynte å pisse innendørs når jeg var et par mnd på vei. Dyrelegen sa dette var et typisk fenomen og det ville ikke bli bedre når babyen ble født...

Før den tid hadde vi helgebesøk av en katteallergisk svigerfamilie. Katten fikk derfor ikke oppholde seg i stua, men måtte være i gangen. Det første den gjorde da svigers reiste hjem, var å pisse i sofaen der svigerinna mi hadde sittet ;-)

Det endte tilslutt med at vi desverre ikke så noen annen mulighet enn avliving :-(

Er spent på om du får noen kloke råd her!

Gjest Hanneline
Skrevet

Tusen takk! Da legger jeg inn spørsmål der også!

Det er virkelig en plage når han oppfører seg sånn!

:-)

Hmm høres litt rart ut ettersom han er kastrert.

Men altså - min hankatt har nå tisset TO ganger i skittentøyskurven min!

Kassen er ren og fin, Yuna (hunkatten) og han kommer godt overens også.

Og jeg har ingen forklaring på det heller.

Har fjernet hele skittentøyskurven nå da..(merkelig nok bare MIN skittentøyskurv han har tisset i, ikke samboer sin!).

Mulig det er en slags territorium markering ja.

ELlers kan du få kjøpt sånn beroligende feromon lukt hos veterinæren, det kan gjøre katten mer "mildere stemt" og mindre trang til å markere.

Skrevet

Du kan bestemme deg for å følge dyret noen dager og straffe hver gang han markerer med vannflaske, litt bestemt henting av dyret samt "nei".

(dette er da en skikkelig operasjon)

Eller/og du kan ta en skikkelig prat hos veterinær for sjekk og hjelp der.

Hadde jeg hatt det sånn og ikke fått noen bukt med det så hadde jeg kvittet meg med pusen.

Greit nok at de er gode og at vi er glade i dem men kattepiss lukter forferdelig, også i lange tider etterpå. Ikke er det hygienisk å ha piss over alt, og du får en himla jobb med å gjøre rent etter dyret.

Sånn skal det ikke være. Da blir deet straks mer pes enn glede å ha dyr.

:)

lalala1365380457
Skrevet

vår gamle katt begynte å tisse inne (også kastrert). Vi tok han med til dyrlege, hvor vi også nevnte at vi nettopp hadde flyttet..Det skulle vi ikke ha gjort, for dyrlegen sa det var grunnen uten videre stor kontroll. En liten stund senere måtte vi reise bort og fikk en bekjent til å passe katten. Når vi kom hjem fikk vi overlevert en død katt og operasjonsregninger fra dyrlegen på 7000kr!! Katten hadde begynt å tisse inne pga nyrestein, noe vi fikk vite at var vanlig hos kastrerte katter om de ikke fikk spesialfor med mindre mineraler =/ Vært kjekt å fått den opplysningen når vi faktisk kastrerte ham men!

laguna1365380434
Skrevet

Hmm høres litt rart ut ettersom han er kastrert.

Men altså - min hankatt har nå tisset TO ganger i skittentøyskurven min!

Kassen er ren og fin, Yuna (hunkatten) og han kommer godt overens også.

Og jeg har ingen forklaring på det heller.

Har fjernet hele skittentøyskurven nå da..(merkelig nok bare MIN skittentøyskurv han har tisset i, ikke samboer sin!).

Mulig det er en slags territorium markering ja.

ELlers kan du få kjøpt sånn beroligende feromon lukt hos veterinæren, det kan gjøre katten mer "mildere stemt" og mindre trang til å markere.

Det skal jeg spørre veterinæren om! Takk for tipset! :-)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg husker den madrassfrustrasjonen din, ja!

Hvordan gikk det, på hvilken måte ble du kvitt madrassen?

Den ble kjørt bort...Til slutt! Faen, for et styr det var..! Jævla katte og jævla renovasjonsetaten! Det der skal jeg se å få fortrengt så fort som fy..;-)

laguna1365380434
Skrevet

Du er vel ikke gravid? ;-)

Katten vår begynte å pisse innendørs når jeg var et par mnd på vei. Dyrelegen sa dette var et typisk fenomen og det ville ikke bli bedre når babyen ble født...

Før den tid hadde vi helgebesøk av en katteallergisk svigerfamilie. Katten fikk derfor ikke oppholde seg i stua, men måtte være i gangen. Det første den gjorde da svigers reiste hjem, var å pisse i sofaen der svigerinna mi hadde sittet ;-)

Det endte tilslutt med at vi desverre ikke så noen annen mulighet enn avliving :-(

Er spent på om du får noen kloke råd her!

:-o!!

Nei, fydda..! Det hadde tatt seg ut,håper VIRKELIG ikke katten har noen sånne synske evner..Det hadde passet mildt sagt dårlig..

Nå skremmer du meg til å gå til inkjøp av tester her, selvom jeg tusler aldri så mye rundt på plaster og skulle være trygg..;-)

Trist at dere måtte ta pusen deres da,slikt er alltid så sørgelig..

Men går det fint med de nye..Muskat og Katja var det det? Imponerer jeg nå? ;-)

Skrevet

Den ble kjørt bort...Til slutt! Faen, for et styr det var..! Jævla katte og jævla renovasjonsetaten! Det der skal jeg se å få fortrengt så fort som fy..;-)

Ut i fra det utbruddet aner det meg at kattelivet henger i en tynn tråd...

Har katten tisset inne i dag også?

laguna1365380434
Skrevet

Du kan bestemme deg for å følge dyret noen dager og straffe hver gang han markerer med vannflaske, litt bestemt henting av dyret samt "nei".

(dette er da en skikkelig operasjon)

Eller/og du kan ta en skikkelig prat hos veterinær for sjekk og hjelp der.

Hadde jeg hatt det sånn og ikke fått noen bukt med det så hadde jeg kvittet meg med pusen.

Greit nok at de er gode og at vi er glade i dem men kattepiss lukter forferdelig, også i lange tider etterpå. Ikke er det hygienisk å ha piss over alt, og du får en himla jobb med å gjøre rent etter dyret.

Sånn skal det ikke være. Da blir deet straks mer pes enn glede å ha dyr.

:)

Ja, jeg jobber meg omtrent ihjel med husrengjøring nå, det er jo ett eller annet nesten hver gang jeg har vært ute..Jeg finner det jo,og får kverket lukta,men desverre må jeg joogså kaste både sko og ryer for å få bukt med luktkilden innimellom..:-I

Men jeg kvir meg skikkelig for å eventuelt måtte sende ham til de siste jaktmarker..Men er enig i at uvesenet ikke kan få fortsette i evigheter heller..Får kontakte dyrlegen, i første omgang for flere gode råd.

:-)

laguna1365380434
Skrevet

Ut i fra det utbruddet aner det meg at kattelivet henger i en tynn tråd...

Har katten tisset inne i dag også?

Jupp! :-I Grrrr! På skoene mine..! Rett i søpla,og dyre var de og!

laguna1365380434
Skrevet

vår gamle katt begynte å tisse inne (også kastrert). Vi tok han med til dyrlege, hvor vi også nevnte at vi nettopp hadde flyttet..Det skulle vi ikke ha gjort, for dyrlegen sa det var grunnen uten videre stor kontroll. En liten stund senere måtte vi reise bort og fikk en bekjent til å passe katten. Når vi kom hjem fikk vi overlevert en død katt og operasjonsregninger fra dyrlegen på 7000kr!! Katten hadde begynt å tisse inne pga nyrestein, noe vi fikk vite at var vanlig hos kastrerte katter om de ikke fikk spesialfor med mindre mineraler =/ Vært kjekt å fått den opplysningen når vi faktisk kastrerte ham men!

Det hadde det! Det skal jeg sjekke min for, jeg vet ikke om de sjekket ham grundig for det forrige gang han hadde helsesjekk..Men det regner jeg egentlig med,da han er feit og kastrert..

Kanskje jeg skal bytte tilslikt for? Han spiser "senior light" nå..

Uansett,så trist med katten deres, det var leit å høre..Kondolerer.

Skrevet

Jupp! :-I Grrrr! På skoene mine..! Rett i søpla,og dyre var de og!

Æsj!

Skrevet

:-o!!

Nei, fydda..! Det hadde tatt seg ut,håper VIRKELIG ikke katten har noen sånne synske evner..Det hadde passet mildt sagt dårlig..

Nå skremmer du meg til å gå til inkjøp av tester her, selvom jeg tusler aldri så mye rundt på plaster og skulle være trygg..;-)

Trist at dere måtte ta pusen deres da,slikt er alltid så sørgelig..

Men går det fint med de nye..Muskat og Katja var det det? Imponerer jeg nå? ;-)

Ja, nå ble jeg imponert altså:-)

Kattja og Muskatt har det kjempefint de :-)

Du er vel ikke gravid til samme tid hver høst (hver periode katten tisser inne), så antagelig kan du vel ta det med ro ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...