Gå til innhold

Tror du på den store, evige kjærligheten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tro på at man kan satse på et menneske å få forholdet til å vare livet ut, og være lykkelig og tilfreds med det...

Men at det bare er en person man kan oppleve det med, nei det tror jeg ikke på.

Kjærligheten er stort sett like stor hver gang den oppleves!

Skrevet

Jeg er ikke på leit da, har hatt samme livspartner et halvt liv.

Derimot virker det som alle andre skilles, også dem som har sett lykkeligst ut. Det er ikke mange igjen, de som holder sammen blir unntaket. Litt trist...

Hvor lykkelige man ser ut behøver ikke å bety noen verdens ting!

Skrevet

I grunnen ikke. Vi endrer oss hele tiden, gårsdagens store kjærlighet behøver ikke være morgensdagens store kjærlighet. Det finnes jo selvfølgelig de som er heldig og utvikler seg i samme retning, så jeg tror at det finnes mennesker som kan være lykkelig sammen hele livet.

Skrevet

nei, faktisk ikke

jeg tror heller ikke at de beste forholdene er de som varer lengst

Skrevet

Ja, jeg gjør nok det, selv om jeg sikkert hadde bannet og vist deg fingeren dersom du hadde spurt for halvannen time siden. ;)

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Synes jeg er på god vei. Men det betyr ikke at tilværelsen er strødde roser rundt beina på meg. Det trengs mye arbeid og vilje for at kjærlighet skal bli evig og ekte.

Gjest ja, tror på arbeid og kjærlighet i ett
Skrevet

Jeg tror man kan jobbe for å klare det, dersom man har et godt utgangspunkt

Skrevet

Jeg gjorde egentlig det før, men jeg har ikke funnet ham...

Skrevet

Nope..... Tror ikke vi er skapt for å være monogame hele livet.

Man bytter partner etter hvor man selv er i livet, og er monogam mot denne i den perioden dette varer..

Skrevet

Nope..... Tror ikke vi er skapt for å være monogame hele livet.

Man bytter partner etter hvor man selv er i livet, og er monogam mot denne i den perioden dette varer..

Halleluja =)

Jeg er en annen
Skrevet

Den fins i hvert fall ikke i form av én annen person, men kan sikkert oppnås gjennom beinhard jobbing, for de som gidder.

Foreløpig er det ikke noe jeg lengter etter :)

Gjest brusebad
Skrevet

Jeg tror ikke på nisser heller, men jeg vil gjerne hilse på en.

Skrevet

Jeg tror at enkelte er så heldige (og har slik flaks) at de opplever det, men jeg tror selvsagt ikke at Den Store Evige Kjærligheten er noe som alle vil oppleve.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Forstår ikke helt greia. "Tror på"? Tror at noen kan finne hverandre og leve lykkelige sammen hele livet?

Selvfølgelig. Det er ikke engang et spørsmål om tro, men noe som skjer for mange.

Men "tror på" i den grad at det finnes en eller ei der ute til oss alle, som vi er ment å være sammen med? Nei. Det tror jeg selvfølgelig ikke på.

Man finner en man passer sammen med og tror det skal vare evig med. En man trives med. Noen ganger funker det, andre ganger funker det ikke. Men det har med tilfeldigheter å gjøre. Ikke troen på kjærligheten som noe guddommelig.

Det sier seg vel egentlig selv. For det er få av oss som er sammen med noen, inngår samboerskap, giftemål, osv, uten troen på at forholdet vil vare. Bare idioter gjør noe sånt uten troen på at det skal funke.

Skillsmissestatistikken sier vel noe sånt som at 50 % av oss tar feil, men å være sammen med noen man ikke tror det vil vare med, er ren og skjær idioti.

Da er det langt bedre å ha noen elskerinner i hver by.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...