Gå til innhold

noen vegetarianere her?


Gjest vegetaaaaaaria

Anbefalte innlegg

Gjest vegetaaaaaaria

Tips til næringsrik mat ønskes. Jeg har muligens blitt litt slapp med bortfallet av kjøtt den siste tiden. Er det bønner/linser jeg bør erstatte det med, eller? Andre ting som er lurt å spise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du MÅ få i deg nok proteiner, og bønner og linser er et godt alternativ. Spiser du egg, er det også proteinrikt.

Hvis du synes det er vanskelig å ha et kosthold uten kjøtt, bør du få hjelp til å sette sammen et riktig kosthold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vegetaaaaaaaria

Du MÅ få i deg nok proteiner, og bønner og linser er et godt alternativ. Spiser du egg, er det også proteinrikt.

Hvis du synes det er vanskelig å ha et kosthold uten kjøtt, bør du få hjelp til å sette sammen et riktig kosthold!

Ja, jeg tror jeg skal klare det :)

Synes at hjemmelaga grønnsakssuppe med linser og kikerter osv er kjempegodt.

Vegetarianer oppskrifter mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror jeg skal klare det :)

Synes at hjemmelaga grønnsakssuppe med linser og kikerter osv er kjempegodt.

Vegetarianer oppskrifter mottas med takk :)

Jeg er ikke vegetarianer, og har heller ikke noen oppskrifter.

Husk på at vegetarianere veldig ofte får mangel på B12-vitamin -som bare finnes i kjøtt.

Spis B-vitamin komplex-tilskudd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke vegetarianer, og har heller ikke noen oppskrifter.

Husk på at vegetarianere veldig ofte får mangel på B12-vitamin -som bare finnes i kjøtt.

Spis B-vitamin komplex-tilskudd!

B12 finnes ikke bare i kjøtt, men også i egg og melk. Bruker man egg og melk skulle det ikke være nødvendig med tilskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du gjør det veldig lurt i å spise masse linser og bønner ja, det er den viktigste proteinkilden. Egg kan du så klart spise, men flere vegetarianere gjør en dum feil, å faktisk erstatte kjøtt med egg, det er farlig.

På helsekostbutikker kan du få kjøpt soyapølser, soyaburgere og tofu, dette er også god proteinkilder.

Du finner masse gode veggis oppskrifter på internett, søk i google så skal du se,

et bra tips er å lage falafel og humus, det inneholder masse proteiner (laget av kikerter), mye arbeid å lage men verdt det!

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spis bønner og linser,soyaprodukter feks. tofu, nøtter og frø - disse tingene inneholder mye proteiner og mineraler.

Velg grove kornprodukter frmfor fine, da de inneholder mer næring. Hvitt hvetemel inneholder ingenting.

Bruker du melkeprodukter? Hvis du gjør det så ikke bruk det som noen erstatning for kjøtt ihvertfall, (vet nemlig at mange gjør den feilen) det er ikke bra.

Du får i deg alt du trenger uten problem med vegetarkost, men for å være på dne sikre sidne kan du jo ta et multivitmain tilskudd? Siden du har følt deg litt slapp i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...