Gå til innhold

frokost


helios1365380922

Anbefalte innlegg

helios1365380922

Hei,

jeg er 20 år og bor i år for førstegang alene i leilighet...

Spiser sunt og variert i hverdagen, men frokosten blir så kjedelig og ensformig.

Er ikke så glad i brød, så når det en sjelden gang kjøpes lager jeg meg et par toast, så blir det liggende.

Går mye i youghurt med musli og cottage cheese, men begynner å bli så lei, har begynt å lage meg havregrøt, det er supergodt, men kan jo heller ikke spise det hver dag.

Hender jeg har med rundstykker hjemmefra, men er ikke så glad i pålegg, så da blir det kjedelig å!

Så - er det noen som har tips til god frokost mat som passer et studentbudsjett(og ikke mer en et kverters tid om morran)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt kan du spise havregrøt hver dag! Det er kjempesunt og kjempegodt!

Du kan varierer med havregryn med syltetøy, moset banan og melk.

4-korn med yoghurt.

En tallerken med gulrot, paprika, kiwi, en god bit Jarlsbergost, noen skiver kokt skinke, agurk og tomat og gjerne et kokt egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en stavmikser eller blender, tar det ikke mer enn et par minutter å lage en næringsrik og god smoothie.

Kjempefin start på dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke særlig glad i brødmat, og steker ofte to egg om morgen og har på salt og pepper og sprøstekt løk.

I tillegg lager jeg veldig ofte smoothie. Noen ganger lager jeg den opp kvelden får og bare la det stå i kjøleskapet natten over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje fordi det blir litt kjedelig i lengden? ;o)

Ok, jeg er sånn periodespiser sjøl, spiser det samme f.eks til lunsj hver dag i en lang periode før jeg går lei. så går jeg over på en annen ting. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrøt kan du nok med god samvittighet spise hver eneste morgen.

Selv lever jeg på musli med youghurt og melk. Denne muslien inneholder mye tørket frukt og nøtter, og er helt klart et fullgodt alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...