Gå til innhold

Å kalle en pakistaner for "desi"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser ikke helt poenget med dette innlegget. Hvorfor skulle jeg bry meg? Jeg trenger da ikke ord for å beskrive mennesker med pakistansk eller indisk opprinnelse? Jeg kaller de da vanligvis ved navn...

Skrevet

Det er prisverdig å kalle folk for det de heter. Noen dansker som driver en restaurant her borte, lo seg nesten skakke da de ble kalt "båtflyktningene". De kom jo med danskebåten en gang i tida :) Hvor hårsåre skal vi være? Og hva er konsekvensen av å bli forbannet for at noen fleiper med opphavet? Du kommer neppe nærmere dine naboer om du kliner til folk?

Nå har jeg aldri klint til folk da. Jeg fatter ikke hva du vil med dette innlegget?

Mistenker at du er et forumtroll

Skrevet

Jeg ser ikke helt poenget med dette innlegget. Hvorfor skulle jeg bry meg? Jeg trenger da ikke ord for å beskrive mennesker med pakistansk eller indisk opprinnelse? Jeg kaller de da vanligvis ved navn...

Kjæresten min, som er pakistaner, kaller jeg aldri desi. Ikke har vi hørt det heller.

Men eksen, som er fra Verdalen, pleide jeg faktisk ganske ofte å kalle trønder.

- Hei, trønder, nå må du faen steike meg slutte med å verra så bonat! skreik jeg da.

Nei, kjæresten og jeg kaller hverandre helt andre ting, gitt.

Skrevet

Kan umulig være fornærmende så lenge de selv har en nettside med samme navn. På den annen side er det vel ikke naturlig å kalle noen desi.

Gjest ikke desi
Skrevet

Kan umulig være fornærmende så lenge de selv har en nettside med samme navn. På den annen side er det vel ikke naturlig å kalle noen desi.

Det er nok riktig.

Poenget var at de selv kaller seg det, og at vi andre ikke tør bruke det. Vi er så forferdelig redd for å støte noen i Norge. Noen av oss er nesten på gråten over at noen kan finne på å kalle noen med navn de bruker selv.

Hvorfor tror mange automatisk at desi er noe negativt når de overhodet ikke har hørt ordet?

Skrevet

Det er nok riktig.

Poenget var at de selv kaller seg det, og at vi andre ikke tør bruke det. Vi er så forferdelig redd for å støte noen i Norge. Noen av oss er nesten på gråten over at noen kan finne på å kalle noen med navn de bruker selv.

Hvorfor tror mange automatisk at desi er noe negativt når de overhodet ikke har hørt ordet?

Kanskje fordi vi kjenner deg fra før?

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har aldri hørt ordet desi før, så det hadde jeg neppe brukt..;-)

Dessuten kaller jeg folk for det de heter, forutsatt at jeg vet da så klart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...