Gå til innhold

Jeg trenger noen trøstende ord....

Anbefalte innlegg

Gjest anonym412

Jeg trenger noen trøstende ord... jeg er sykepleier og før helga ble jeg utsatt for blodsprut mot slimhinne, og jeg og pasienten må gjennom en skikkelig testerunde. Jeg er egentlig ikke redd for å ha blitt smittet med noe nå, og legen jeg tok opp dette med på jobben, mente at dette behøvde jeg ikke å være urolig for. Han bestilte blodprøver av oss kun for å berolige meg. Men, som legen ikke vet, er at jeg har en periode tilbake fra ungdommen med mye angst, og nå går jeg og er redd for at blodprøvene mine nå skal være positive på enten HIV eller Hepatitt C (er vaksinert og testet for Heptatitt B, så det vet jeg at jeg ikke har). Jeg er egentlig ikke redd for å ha blitt smittet av noe av denne pasienten, for jeg tror ikke vedkommende har noe blodsmitte. Hodet mitt går og forteller meg at siden det er verdens AIDS dag på torsdag, så kommer jeg helt sikkert til å teste positivt på dette, og at jeg vil få svaret den dagen. Jeg vet dette høres skikkelig teit ut, men jeg er så redd! I tillegg har jeg en samboer som dette også går utover... Vi har veldig lyst på barn, men nå tør jeg ikke å ha noe seksuelt samvær med han fordi jeg er redd jeg kan smitte han med noe....

Fornuften min sier meg at jeg ikke kan ha blitt smittet med noe, da jeg alltid er flink til å beskytte meg på jobb med å bruke hansker osv. men allikevel er jeg redd jeg kan ha vært uforsiktig en gang....

Jeg var igjennom akkurat det samme for et år siden, fordi jeg måtte teste meg for Hepatitt B etter at en bekjent hadde fått dette, og jeg var like redd da, men den gang gikk det jo heldigvis bra... og jeg har testet negativ for HIV for flere år siden (etter at samboeren min og jeg var blitt sammen), så det virker rart om jeg kan ha fått noe av dette nå. Jeg har vært trofast hele tiden, og det tror jeg også at samboeren min har vært...

Er det noen som kan gi meg noen trøstende ord eller som har vært borti noe av det samme? Er grusomt å sitte og vente i en hel uke på å få disse prøvesvarene....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208250-jeg-trenger-noen-tr%C3%B8stende-ord/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest anonym412

Sjansen for at du skal bli smitta er kanskje en til to millioner. Å om du skulle bli så uheldig å bli hivsmittet, så er det mange som blir gammle med hiv også som kan leve et helt normalt og godt liv..

Vet ikke om det var trøst nok...

Takk, det hjalp litt! Jeg prøver å tenke realistisk, men... jeg blir bare så j*** paranoid når det kommer til at jeg selv kan være syk, det er mye lettere å takle at pasienter er syke enn når det gjelder meg selv! Og spesielt blodsmitte... vet ikke hvorfor!

Takk, det hjalp litt! Jeg prøver å tenke realistisk, men... jeg blir bare så j*** paranoid når det kommer til at jeg selv kan være syk, det er mye lettere å takle at pasienter er syke enn når det gjelder meg selv! Og spesielt blodsmitte... vet ikke hvorfor!

Jeg tror det er fordi du trakker i sykdom hele tiden i din jobb. Du ser at det kan ramme hvem som helst på veldig tragiske måter. Da er det naturlig å tenke "Tenk om jeg blir syk..", men slik kan du ikke tenke. Vær glad for hver dag du våkner å føler deg i fin form, kobl av med å gjøre helt andre ting. De fleste i yngre generasjoner holder seg veldig friske, og om en blir syk så er sjansene som regel størst for at en blir frisk igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...