Gå til innhold

Jeg trenger noen trøstende ord....

Anbefalte innlegg

Gjest anonym412

Jeg trenger noen trøstende ord... jeg er sykepleier og før helga ble jeg utsatt for blodsprut mot slimhinne, og jeg og pasienten må gjennom en skikkelig testerunde. Jeg er egentlig ikke redd for å ha blitt smittet med noe nå, og legen jeg tok opp dette med på jobben, mente at dette behøvde jeg ikke å være urolig for. Han bestilte blodprøver av oss kun for å berolige meg. Men, som legen ikke vet, er at jeg har en periode tilbake fra ungdommen med mye angst, og nå går jeg og er redd for at blodprøvene mine nå skal være positive på enten HIV eller Hepatitt C (er vaksinert og testet for Heptatitt B, så det vet jeg at jeg ikke har). Jeg er egentlig ikke redd for å ha blitt smittet av noe av denne pasienten, for jeg tror ikke vedkommende har noe blodsmitte. Hodet mitt går og forteller meg at siden det er verdens AIDS dag på torsdag, så kommer jeg helt sikkert til å teste positivt på dette, og at jeg vil få svaret den dagen. Jeg vet dette høres skikkelig teit ut, men jeg er så redd! I tillegg har jeg en samboer som dette også går utover... Vi har veldig lyst på barn, men nå tør jeg ikke å ha noe seksuelt samvær med han fordi jeg er redd jeg kan smitte han med noe....

Fornuften min sier meg at jeg ikke kan ha blitt smittet med noe, da jeg alltid er flink til å beskytte meg på jobb med å bruke hansker osv. men allikevel er jeg redd jeg kan ha vært uforsiktig en gang....

Jeg var igjennom akkurat det samme for et år siden, fordi jeg måtte teste meg for Hepatitt B etter at en bekjent hadde fått dette, og jeg var like redd da, men den gang gikk det jo heldigvis bra... og jeg har testet negativ for HIV for flere år siden (etter at samboeren min og jeg var blitt sammen), så det virker rart om jeg kan ha fått noe av dette nå. Jeg har vært trofast hele tiden, og det tror jeg også at samboeren min har vært...